driverbg.net | bgdrivers.net
ON THE ROAD ... !
СТРАНИЦАТА ЗА БЪЛГАРСКИТЕ ШОФЬОРИ
| Начало | Всички теми | Търсене | Нова тема | Вход
<< Обратно в темите
 
 
ТЕМА

Внимание СО-МАТ
16.10.2013 17:34
Здравейте колеги,копирам ви една днешна обява на фирма СО–МАТ.Както се вижда, Фирмата не стига че не плаща заплати на водачите ами сега се опитват да припечелват и като авто-школа.
Georgi Petrov

обява
16.10.2013 17:35


Шофьор международни превози на товари

Ref.No:

AUTO

Описание и
Изисквания:

''СОМАТ'' АД НАБИРА ВОДАЧИ НА ТЕЖКОТОВАРНИ АВТОМОБИЛИ ЗА ИЗВЪРШВАНЕ НА ТРАНСПОРТНИ УСЛУГИ НА ТЕРИТОРИЯТА НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ

ИЗИСКВАНИЯ:

• СВИДЕТЕЛСТВО ЗА ПРАВОУПРАВЛЕНИЕ КАТЕГОРИЯ С+Е
• НАЙ-МАЛКО 1 ГОДИНА ОПИТ КАТО ШОФЬОР НА ТЕЖКОТОВАРЕН АВТОМОБИЛ
• СВИДЕТЕЛСТВО ЗА ПСИХОЛОГИЧЕСКА ГОДНОСТ
• КАРТА ЗА ДИГИТЕН ТАХОГРАФ
• ЗАВЪРШЕНО СРЕДНО ОБРАЗОВАНИЕ

''СОМАТ'' АД ПРОВЕЖДА ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ДОПЪЛНИТЕЛНО ОБУЧЕНИЕ В ЛИЦЕНЗИРАН ПРОФЕСИОНАЛЕН УЧЕБЕН ЦЕНТЪР КЪМ ФИРМАТА, ПРЕДИ НАЗНАЧАВАНЕ НА ВОДАЧИТЕ, КАТО СТОЙНОСТТА НА КУРСА СЕ ЗАПЛАЩА ОТ КАНДИДАТА. УСПЕШНО ИЗДЪРЖАЛИТЕ ИЗПИТИТЕ ПОЛУЧАВАТ И ЗАДЪЛЖИТЕЛНАТА В ЕС МЕЖДУНАРОДНА КАРТА ЗА ПРОФЕСИОНАЛНА КОМПЕТЕНТНОСТ.

ЗА ПОВЕЧЕ ИНФОРМАЦИЯ:

02 / 4081 320, Мобилен тел.: 0888 775 840 - г-н В. Х.,

Месторабота:

София / България
Georgi Petrov

СОМАТ уважаеми колега е единственната бьлгарска тр...
16.10.2013 22:29
СОМАТ уважаеми колега е единственната бьлгарска транспортна фирма която винаги-открай време е имала Пуц-или курс -как щеш го викай за благозвучие който е абсолютно задьлжителен да се изкара и след успешно положен изпит вече може да се разглежда кандитатурата ти за постьпване на работа в СОМАТ-но завьршения успешно Пуц не е задьлжително че ще те назначат на работа-има още доста други критерии-прочем след успешно положения изпит получаваш и документ който е гарантиран от Министерството на Транспорта на Република Бьлгария-те сега си погледнах тапията-диплом си е-пише-Република Бьлгария-Свидетелство за Професионална подготовка номер еди кой си-моя милост -снимка-оценка-теория на специалността-оценка на практика-и сьгласно член и наредба на Министерството на Транспорта придобивам право да упражнявам дейност като квалифициран работник-професия-шофьор в международни сьобщения-специализация-автомонтьор-4-ти разряд вьв всички стопански отрасли на страната-подпис и печат.Това е нужно разбира се-преди беше безплатен-даже и ти плащаха заплата по Татово време и ти вьрвеше и стаж по време на курса-сега се плаща-даже и изпита по кормуване-моточас.Не може да хванеш филанкишията да му дадеш композиция и товар за милиони а той да не знае кво е Тир-карнет-графите на СМР-коя за що е-как се слагат вериги-и прочие и прочие-тьй че това е само от полза-не е вьв вреда-между прочем сьвсем не всички го завьршват успешно ако че са си платили-сьвсем не всички.
Георги Иванов Мичев

Мдам, това е единственото нещо в тази фирма, което...
16.10.2013 22:39
Мдам, това е единственото нещо в тази фирма, което може да се нарече логично та дори справедливо!
Росен Димитров - Рошко

Не е баш така
16.10.2013 22:50
Говоря за по мое време-на пьт се трьгваше с такьв служебен аванс че след отчет се получаваше че командировката ти е била у теб по време на курса-нова техника-перфектен сервиз-бюра по цяла Европа и Азия-и у Техеран примерно си имахме гараж сервиз бюро-документи за спедиция-митница ти правят пари теглиш-отвсякьде имаш нужната помощ-по границите сами идват наши агенти да ти вземат документите за обработка-ти само местиш-но но-много много колеги с извинение от алчност укепазиха много работи-от алчност и ненаситност.
Георги Иванов Мичев

Да добавя
16.10.2013 23:08
Това не е Пуц прочем за някой който сега е взел категориите-само хора с предишен опит-като международен шофьор с доказан стаж.
Георги Иванов Мичев

ГОШЕ, ''изгоря''
17.10.2013 09:52
навлече си омразата на РОШАВИЯ. Той хич не ги обича такива от СО МАТ-а /от личен опит го знам/:)))) Между другото аз си пуснах CV вчера бях втори, не са ми се обаждали и не очаквам, понеже питах ''царя'' какво е заплащането и на кое число от месеца превеждат заработеното? Не съм звънял на ''царя'', не мисля и да звъня /що да се набутвам/. НАБОРЕ, не съм чул някой да е завършил ПУЦ-а и да не е тръгнал, освен ако има проблеми с паспортите.Така беше 80-те години, на миналия век:))) ЛЕКА и доходна на всички!!!
Тодор Тодоров

Какъв е този ''Цар'', бе, нема ли си име тоя помия...
17.10.2013 11:42
Какъв е този ''Цар'', бе, нема ли си име тоя помияр? Какво толкоз го величаете?!?
Vladimir Wasilev

ВЛАДО,
17.10.2013 13:07
името му е след тел. в обявата, но който е бил в системата знае за кого става въпрос...
Тодор Тодоров

А който не е бил - да руча жабетата... Виж как сам...
17.10.2013 13:23
А който не е бил - да руча жабетата... Виж как сам делиш хората на ''наши'' и ''ваши'', после па се и сърдите рийш... :)))))))))
Тоше, ако бях единствения, щях да се завра в миша дупка от срам. За жалост не познавам ни един от тези де не са биле в ''системата'', та дори и голяма част от тези де са биле, да е безразличен.
Ако някой сведе до моето знание причината за тази диагноза - ''Бецаджия'', ще му бъда дълбоко признателен!
Росен Димитров - Рошко

Аз ще се опитам донякъде.
17.10.2013 14:08
Навремето това беше монополна структура за вътрешен и международен транспорт.Имаше изградени бази и представители в почти всички европейски страни,които се грижеха за всичко.А шофьора получаваше всичко наготово.Освен карането разбира се--там трябваше да се потруди.В това разбира се няма нищо лошо,защото живеехме в такива времена,икономическия модел беше команден а не пазарен.Имаше планове,петилетки ,преизпълнения и т.н.След либерализирането на пазара и продажбата на СО МАТ на WILLI BETZ през 1997(окончателно),както и предлагането на употребяваните МПС-та за закупуване от действащи шофьори на СО МАТ(1991-1992г.),нещата се промениха.Пазарния модел стана друг,други правила влияеха,появи се КОНКУРЕНЦИЯ.Съвсем естествено освен ДАП-клоновете по страната останалия трудов ресурс със що-годе някакъв международен опит беше от СО МАТ.Шофьорите които напуснаха СО МАТ и преминаха на работа в други или свои собствени фирми съвсем естествено се ползваха с пълни шепи от опита който имаха.Имаха и самочувствие(все пак те бяха до този момент привилигировани),което обаче не беше покрито на 100%.За сметка на това го изтъкваха на 1000%.И съвсем естествено си навлякоха омразата на новопрохождащите в занаята шофьори.Те трябваше да черпят опит и познания именно от ''старите кучета''.
Същевременно вече WILLI BETZ,беше фирма която имаше най-много ресурс за осъществяването на дейността транспорт,и бързо-бързо попълни липсващите си кадри от шофьори.Новите попълнения от своя страна,горди че са част от семейството на BETZ също проявяваха арогантно отношение и високомерие спрямо колегите си от прощъпулващите фирми.Чиито фирми в онези времена даваха на служителите си по-добри условия от BETZ.Kуцаха организационно по разбираеми причини,но както всички знаете с течение на времето и това се поизглади,дори някъде и задминаха.
Разбира се далеч съм от мисълта,че всички шофьори са били такива.Но значителна част,над 50% бяха.
Изкуственото им самочувствие им изигра лоша шега.И затова сега има такова разделение.
Рос,само мисля че е редно да бъде направено и едно разделение.Ти пишеш ''Бецаджия'',но вероятно имш предвид и визираш ''матаджия''...А има разлика...
От т.нар. ''Бецаджии'' е много малък делът на гореописаните...това са хора постъпили на работа след 1997-1998 година.Тогава BETZ придобива окончателно 94% от СО МАТ.До този период са...''матаджии''.
И не на последно място...това е съвсем бегло мнение,без навлизане в детайли,да не говоря за пикантерии,които някои от Вас знаят по добре и от мен.
Михаил Александров

Без да искам съм налучкал. Значи... матаджия е пат...
17.10.2013 14:26
Без да искам съм налучкал. Значи... матаджия е патология, а бецаджия си е диагноза! :)))))))))))))))))
Евала за отделеното време! Мислим и преди си го споделял, ма го бех позабравил, а звучи доста правдоподобно.
Росен Димитров - Рошко

Все още има много колеги с тая диагноза там,но пов...
17.10.2013 14:35
Все още има много колеги с тая диагноза там,но повечето сме баламурници,попаднали в омагьосан кръг.Все още има хубави неща,които се унищожават със всеки изминат ден.И най важното НЯМА ПАРИ
Grozdan Grozdev

Мишо,
17.10.2013 15:09
мнооо си далече от истината...
Деляхме се /имаше такъв период/ на матажий и бецажий по простата причина, че си имаше хора дето работеха на камионите на дядо Вили само там по Европата с всякаква регистрация и такива дето бачкаха с камиони на СО МАТ /с БГ регистрация/ които возеха за Турция предимно авточасти за Аксарай и Истанбул. По неизвестни за мене причини понякога ги завъртаха и тях за малко из Европата. И така, всички уж бяхме от МАТ-а а имаше деление, тези с БГ регистрациите викаха на другите Бецажий и обратно до 2004 - 5та год. когато почнаха да бият португалски и испански работни визи и нещата корено се промениха. Пропуснах да кажа, че бецажийте получаваха доста по-добро заплащане от матажийте, но и правеха повече км от другите - няма граници, няма опашки, няма чакане за обр.товар.Сигурно не е трудно да се досетите,че имаше и злоба /нормално, все пак сме българи/:)))
Тодор Тодоров

Т. Т.,
17.10.2013 15:33
по кое твоето писание се различава от моето в частта ''матаджии'' и ''бецаджии'',та твърдиш,че съм далече от истината???????
През 1994 г. Вили Бец превежда първия транш по закупуването на СО МАТ.През 1997 превежда втория,с което закупува 94% от СО МАТ.През тези 3-4 години вие вътрешно си се деляхте на какви ли не според регистрациите--грузинци,казахстанци,холандци ,мароканци и прочие.
След това станахте едно цяло.Днес имате и авганистанци,преди имахте иракчани и т.н.Но ти изобщо не си вникнал в смисъла на това,което съм написал.
Или както често се случва чукча писатель,чукча не читатель.
Михаил Александров

Мише,
17.10.2013 15:49
що палиш на четвърт бе:)))
аз не чета от Гугъла инфо /като тебе/, аз бях ВЪТРЕ! Не е имало казахска и мароканска рег. а за афганци и иракчани сега от тебе чувам.Понякога се изцепваш... преди време беше писал за арабски манифест - виждал ли си го, можеш ли ми го описа какво представлява с ЕДНА дума.
Тодор Тодоров

Ето,
17.10.2013 16:22
ти самия си доказателство.Бил си ВЪТРЕ,ама какво от това.Аз без да съм бил ВЪТРЕ,знам повече от теб.Макар,че точно в момента съм баш ВЪТРЕ:))).
И не чета Гугъл...Имам лични приятелски отношения с много бивши кадри от мениджмънта на СО МАТ (Willi Betz),вкл. и бивши представители на дружеството зад граница.Дори един от тях в момента е мой служител-бивш представител в Техеран.Друг от тях е човек,при който си бил на интервю за работа-човек,управител на външно-търговското дружество на СО МАТ в Кувейт.
С много голяма част имам и професионални отношения,като например SO MAT Scandinavia,Скорпион Шипинг и др.
Докато твоите контакти,макар и да си бил ВЪТРЕ се заключват в бригадата,която си бил,т.е. шофьорски.В което няма нищо лошо разбира се--ти си отишъл за шофьор,не за мениджър и управленски кадър.
Михаил Александров

A що се отнася до манифеста....
17.10.2013 16:37
Не съм го виждал,по една много проста причина,а именно:Този манифест се издаваше(говоря в минало време,защото от над 10 години не работя арабски страни) на границата между Турция и Ирак при влизане на камиона.Дотам се пътуваше с карнет ТИР(4 воалета бяха достатъчни),приключваше се на границата и в Ирак(а мисля и за Йордания се отнасяше същото)се влизаше със този манифест.На разтоварен адрес в Ирак се подпечатваше се заедно с ЧМР-тата,и на изходна граница се приключваше и оставяше там.Та точно по тази причина не съм виждал''чаршафа'',както го описваха поверените ми шофьори.Доколкото помня в него се вписваше и количеството нафта.
Михаил Александров

Си, сеньор - ти си теоретик,
17.10.2013 16:38
аз- практик, и както казваш - няма лошо. Успешен бизнес!!!
Тодор Тодоров

Абе,
17.10.2013 16:46
В много случаи Вашата практика ебава мамата на теорията:))))))Разбира се съществува и обратния вариант:)))).Но това е съвсем друга тема..за кадърността и на шофьорите и на мениджърския състав..
Говоря по принцип,не визирам СО МАТ (Willi Betz)
Михаил Александров

''Т. Т., по кое твоето писание се различав...
17.10.2013 17:55
''Т. Т., по кое твоето писание се различава от моето в частта ''матаджии'' и ''бецаджии'',та твърдиш,че съм далече от истината???????''
Мишо, точно това и аз щях да питам, ма ме домързя... :))))))))))))))
Росен Димитров - Рошко

Тоше
17.10.2013 18:10
Писах че не е гаранция че като си завьршил успешно Пуца ще те вземат на работа защото сьм го видял с очите си лично.Значи нашия Пуц бехме кьм 80 човека-от тях от раз-пьрвия пьт успешно издьржахме изпита само 4 човека.Комисията на изпита беше 7-8 човека-крьстосан разпит-некои се притесняват други просто не знаят щото като идваха да ни учат жените от администрацията повечето зяпахме примерно на Пепа дьлгото бедро като се наведе а не да вникнат у туй що се чете.Седях си кьм месец в кьщи -след изпита и чаках да ме викнат за назначение.Като дойде дьлгоочаквания миг на назначението последна инстанция и проверка преди да подпишеш заповедта беше една всеизвестна личност-г-н Р. Д.-Генерален Директор-Росен го питах ако си спомня още с пьрвото ми влизане тук у сайта дали не е той а просто сьвпадение на имената.Та чакам ред да вляза при г-н Р. Д. с трудовата книжка-гледа ти стажа който е нанесен там дали наистина си работил такьв транспорт.Оказа се че колегата преди мен-от Перник беше-че е карал само миксер-тия дет возят готовия бетон по строежите.Не-не може се развика г-н Р. Д.-ние да не сме СМК-варов центьр и го изгони.На момчето му се дорева-изкарал си Пуца-пари време нерви чакаш и се надяваш-и край-та го знам-затова и го писах че не е гаранция че ако не отговаряш на всички критерии ще те вземат-да не ги изброявам.Е ако имаш некой да та бутне-да помогне всякак става.
Георги Иванов Мичев

За това що ни мразят много нас дет сме работили у ...
17.10.2013 18:34
За това що ни мразят много нас дет сме работили у СОМАТ просто не ми се дискутира щото всеки си знае своето.Казах преди и че лично аз си мисля че може би и това-тази омраза е една от причините да не вьрвят нещата с тово там Сдружение ли е синдикат ли е-не може доброволно да отидеш нейде дет знаеш че не те понасят-мразят те.Ние не сме малко-много хора са дето са работили в СОМАТ-само нашата бригада беше кьм 2000 човека.Та значи просто една голяма част от настоящите шофьори излиза че са не за в туй начинание там-докьт дедо Боже не ни подмени матрияла как викат някои.А за туй дето г-н Александров говори мисля че се сетих -ако не бьркам де-примерно за Иран-доста сьм крьстосвал натам-та на границата иранците наистина даваха един голям дьльг документ-чаршаф-на персийски там ти пише нещо като полис папир-там ти пише трите имена дата на раждане паспорт срок на виза номера на влекач и ремарке за кьде като крайна цел отиваш и строго обозначен маршрут който си дльжен да следваш-има Тир контроли с кантари с постоянна полиция и там спираш задьлжително за контрол и заверка че си минал през тях-на врьщане при излизане предаваш чаршафа и ти броят печатите дали си минал през всичките контроли-ако не-глоба-примерно от Базарган до Бандар Ассалуе-от Турция до долу на Персийския залив бяха кьм 16 контроли-нафтата сьщо се вписваше там.
Георги Иванов Мичев

СОМАТ Меридиан-21 Willi Betz
17.10.2013 21:33
Абе бракя има ли тука некой колега дето в момента да бачка у система с пресно инфо кво се случва с таа фирма ще затварат ли кепенците или ще се оправят да изплатят парите ни и да бачкаме като хората. Кво е тва поголовно продаване на камиони и ремъркета и тва неплащане се е била ама като сега не е било никога.Аз от средата на септември слезнах и съм си у нас щото имим да зимам камара пари и само чувам шофьорски приказки от колеги че ще имаме ново име че Комара ще се пенсионира че сички шофьори ще бъдат във Видин и други работи миналата седмица седеха близо 5 дена като пумияри за нафта по пътищата щото беха спрели шел картите.IDSите отдавна ги спреха абе просто от юни как спре релацията Рига Термез си еба майката у Горубляне съкратиха една камара шофьори.Мерцедесите почти ги продадоха да ли има 20 с БГ регистрация.Уж Дафове и Рена купиха после новите Дафове ги издадоха на Бец Чехия и зеха стари от Полмата.Направо ми се не мисли като си приказваме с колеги че има възможност да пиеме студена водица и немоо да разбера след като останалите непродадени камиони не сприат и вече откриха нова релация за Ирак къде отиват парите та нема за шофьорите.Некой викат дедо вили е решил да ни затръка други викат че сичко си е игра на наще у генерална дирекция.
Георги Младенов

Кофти работа
17.10.2013 22:17
Дано да се оправите-да получите парите си.По мое време нямаше такива проблеми.
Георги Иванов Мичев

ЕШК
18.10.2013 00:03
Един шофьор каза!!! На малка пауза видях един колега от Betz иго заговорих как каквои тн.Ще фалират за Авганистан са им хванали 5 камиона със Свинко поръчано от НАТО ама това не го признавали тия от ОАМ който превеждали парите.Имат задържани над500 ремаркета и300 камиона някъде пъ релацията ЕУ Авгапистан и са им спряли картите за гориво маи карат само линиите който са до края на договора
Юлиян Донев

ЕШК
18.10.2013 00:13
Става въпрос ЗА100МИЛИОНА ЕВРО.....Ако има фирма да се справи с това Можеби е тя ама както казват аз предполагам а Господ разполага.Но това е дуга тема и мисля да я пусна като отделна защото тука има невероятни капацитети
Юлиян Донев

адаш
18.10.2013 18:58
Знам че не беше така на мене тва ми е втори път къде бачкам само че тогава бех от меридиан 21 демек от Горубляне и немаше проблеми с парите ама понеже се обичаме с цара сега бачкам към сомат демек Видинския гараж и пара нема.
Георги Младенов

Дааааа........
19.10.2013 09:32
Както във всяка фирма,така и в СО МАТ е имало,има и ще има,Шофьори, ''шофьори'' и ''капацитети''.
Владимир Генов

До В. Г.
19.10.2013 15:07
кво искаш да кажеш с тва къде си написал
Георги Младенов

Най-пресната новина която разбрах вчера по скайпа ...
06.11.2013 19:16
Най-пресната новина която разбрах вчера по скайпа от колега е че пак са спрели Шел картите.Колегата дето ми каза този път е извадил касмет че е минал друг колега от ПОЛМАТ и го е заредил та ще има нафта до БГ.Миналия път си поседе 3-4 дена на бензиностанцията.
Георги Младенов

Трябва да влезете като регистриран потребител,
за да можете да публикувате информация в системата !!!
| Начало | Регистрация | Общи условия | Правила за личните данни | За контакти и оплаквания | ©  Speditor.NET 2005-2025