| Начало | Всички теми | Търсене | Нова тема | Вход << Обратно в темите
ТЕМА
СиТ ЕООД |
| отзиви за тази фирма? обективни ако може |
| Темата е много дълга и са визуализирани само последните 50 поста. Покажи скритите 8 поста ...
консерва |
| 06.08.2013 16:54
|  |
|
(dull) ко са обаждаш ве |
|
Мишок |
| 06.08.2013 17:20
|  |
|
недей да спамиш |
|
Влади, |
| 06.08.2013 17:49
|  |
|
Дай определение за ОТРОВНА фирма.. Май пак почваме старата песен на нов глас..Все още няма категорично забраняване в нормативната база за заплащането на км.Има едно АКО,което може да бъде тълкувано по най-различни начини,именно това се използва и от двете страни. И не ме разбирай погрешно--не казвам,че е правилно да е така.Но засега все още е позволено. |
|
Категорично, |
| 06.08.2013 17:58
|  |
|
не мога да се съглася с определението,че сме ОТРОВНА фирма.Плащаме на шофьорите си редовно и в срок.Без никакви забавяния.Плащаме договореното.Имат и бонуси.Нямат разходна норма,съответно и удръжки. Това ли е отровна фирма? |
|
Глава осма.
АДМИНИСТРАТИВНОНАКАЗАТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ
... |
| 06.08.2013 20:55
|  |
|
Глава осма. АДМИНИСТРАТИВНОНАКАЗАТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ Чл. 93. (Изм. - ДВ, бр. 11 от 2002 г.) (1) (Изм. - ДВ, бр. 99 от 2003 г., в сила от 12.12.2003 г., доп. - ДВ, бр. 17 от 2011 г.) Водач на моторно превозно средство, който извършва обществен превоз или превоз за собствена сметка на пътници и товари без редовно издадени лиценз, разрешение, документ за регистрация или други документи, които се изискват от регламент на европейските институции, от този закон и от подзаконовите нормативни актове по прилагането му, се наказва със: 1. (доп. - ДВ, бр. 99 от 2003 г., в сила от 12.12.2003 г., изм. - ДВ, бр. 85 от 2006 г., в сила от 20.10.2006 г., изм. - ДВ, бр. 17 от 2011 г.) глоба 1500 лв. - при първо нарушение; 2. (изм. - ДВ, бр. 85 от 2006 г., в сила от 20.10.2006 г.) глоба 3000 лв. - при повторно нарушение; 3. (изм. - ДВ, бр. 85 от 2006 г., в сила от 20.10.2006 г.) глоба 6000 лв. - при системни нарушения. (2) (Изм. - ДВ, бр. 99 от 2003 г., в сила от 12.12.2003 г., изм. - ДВ, бр. 17 от 2011 г.) Водач на моторно превозно средство, който извършва обществен превоз или превоз за собствена сметка на пътници и товари и не представи в момента на проверката издадения лиценз, заверено копие на лиценз на Общността, разрешението, документа за регистрация или други документи, които се изискват от регламент на европейските институции, от този закон или от подзаконовите нормативни актове по прилагането му, се наказва с глоба 500 лв. (3) (Нова - ДВ, бр. 99 от 2003 г., в сила от 12.12.2003 г., отм. - ДВ, бр. 85 от 2006 г., в сила от 20.10.2006 г.) (4) (Нова - ДВ, бр. 92 от 2005 г., в сила от 18.11.2005 г., изм. - ДВ, бр. 85 от 2006 г., в сила от 20.10.2006 г., изм. - ДВ, бр. 17 от 2011 г.) Водач, който откаже да му бъде извършена проверка от контролните органи, се наказва с глоба 2000 лв. (5) (Нова - ДВ, бр. 42 от 2007 г., изм. - ДВ, бр. 17 от 2011 г.) Водач, който извърши случаен превоз на деца и/или ученици извън периода на светлата част на денонощието, се наказва със: 1. глоба от 1000 лв. - при първо нарушение; 2. глоба от 3000 лв. - при повторно нарушение. Чл. 93а. (1) (Нов - ДВ, бр. 80 от 2007 г., в сила от 05.10.2007 г., предишен текст на чл. 93а - ДВ, бр. 17 от 2011 г.) Който монтира или монтира и ремонтира тахографи, без да има издадено удостоверение по чл. 89а, ал. 6, се наказва с глоба или с имуществена санкция в размер 4000 лв. (2) (Нова - ДВ, бр. 17 от 2011 г.) Който преотстъпи издадената му карта за монтаж или ремонт на тахографи, ползва чужда карта за монтаж или ремонт или не изпълни задълженията си по чл. 89б, т. 3, се наказва с глоба 3000 лв. (3) (Нова - ДВ, бр. 17 от 2011 г.) За неизпълнение на задълженията по чл. 89б, т. 1 или 2 наказанието е имуществена санкция 5000 лв. (4) (Нова - ДВ, бр. 17 от 2011 г.) При повторно нарушение по ал. 1, 2 или 3 наказанието е глоба или имуществена санкция 10 000 лв. Чл. 93б. (Нов - ДВ, бр. 17 от 2011 г.) (1) Водач, който не спазва изискванията относно дневното време за управление, определени в Регламент (ЕО) № 561/2006 или в AETR, се наказва за превишаване на дневното време за управление: 1. до 1 час - с глоба 100 лв.; 2. от 1 до 2 часа - с глоба 300 лв.; 3. над 2 часа - с глоба 1500 лв. (2) Водач, който не спазва изискванията относно седмичното време за управление, определени в Регламент (ЕО) № 561/2006 или в AETR, се наказва за превишаване на седмичното време за управление: 1. до 4 часа - с глоба 100 лв.; 2. от 4 до 14 часа - с глоба 500 лв.; 3. над 14 часа - с глоба 1500 лв. (3) Водач, който не спазва изискванията относно общото време на управление през всеки две последователни седмици, определени в Регламент (ЕО) № 561/2006 или в AETR, се наказва за превишаване на времето за управление през всеки две последователни седмици: 1. до 10 часа - с глоба 100 лв.; 2. от 10 до 22 часа и 30 минути - с глоба 500 лв.; 3. над 22 часа и 30 минути - с глоба 1500 лв. (4) Водач, който не спазва изискванията относно непрекъснатото време на управление, определени в Регламент (ЕО) № 561/2006 или в AETR, се наказва за неспазването им: 1. до 30 минути - с глоба 100 лв.; 2. от 30 до 90 минути - с глоба 300 лв.; 3. над 90 минути - с глоба 1500 лв. (5) Водач, който не спазва изискванията относно времето за прекъсване, определени в Регламент (ЕО) № 561/2006 или в AETR, се наказва за неспазването им: 1. до 15 минути - с глоба 50 лв.; 2. над 15 минути - с глоба 100 лв. (6) Водач, който не спазва изискванията относно нормалната дневна почивка, определени в Регламент (ЕО) № 561/2006 или в AETR, се наказва за намаляване на времето за нормална дневна почивка: 1. до 1 час - с глоба 100 лв.; 2. от 1 до 2 часа и 30 минути - с глоба 300 лв.; 3. над 2 часа и 30 минути - с глоба 1500 лв. (7) Водач, който не спазва изискванията относно намалената дневна почивка, определени в Регламент (ЕО) № 561/2006 или в AETR, се наказва за намаляване на времето за намалена дневна почивка: 1. до 1 час - с глоба 200 лв.; 2. от 1 до 2 часа - с глоба 500 лв.; 3. над 2 часа - с глоба 1500 лв. (8) Водач, който не спазва изискванията относно разделената дневна почивка, определени в Регламент (ЕО) № 561/2006 или в AETR, се наказва за намаляване времето на втория период от разделената дневна почивка: 1. до 1 час - с глоба 100 лв.; 2. от 1 до 2 часа - с глоба 300 лв.; 3. над 2 часа - с глоба 1500 лв. (9) Водач, който не спазва изискванията относно дневна почивка при екипно управление, определени в Регламент (ЕО) № 561/2006 или в AETR, се наказва за намаляване на времето за дневна почивка при екипно управление: 1. до 1 час - с глоба 100 лв.; 2. от 1 до 2 часа - с глоба 300 лв.; 3. над 2 часа - с глоба 1500 лв. (10) Водач, който не спазва изискванията относно намалената седмична почивка, определени в Регламент (ЕО) № 561/2006 или в AETR, се наказва за намаляване на времето за намалена седмична почивка: 1. до 2 часа - с глоба 100 лв.; 2. от 2 до 4 часа - с глоба 200 лв.; 3. над 4 часа - с глоба 1000 лв. (11) Водач, който не спазва изискванията относно нормалната седмична почивка, определени в Регламент (ЕО) № 561/2006 или в AETR, се наказва за намаляване на времето за нормална седмична почивка: 1. до 3 часа - с глоба 100 лв.; 2. от 3 до 9 часа и 30 минути - с глоба 200 лв.; 3. над 9 часа - с глоба 1000 лв. Чл. 93в. (Нов - ДВ, бр. 17 от 2011 г.) (1) Водач, който управлява моторно превозно средство, оборудвано с тахограф, който не функционира съгласно изискванията, определени в Регламент (ЕИО) № 3821/85 или в AETR, се наказва с глоба 500 лв. (2) Водач, който управлява моторно превозно средство, оборудвано с дигитален тахограф, и не спазва изискванията относно правилното използване на картата на водача, определени в Регламент (ЕИО) № 3821/85 или в AETR, се наказва с глоба 500 лв. (3) Водач, който при проверка от контролните органи не представи разпечатки, поради липса на хартия, се наказва с глоба 500 лв. (4) Водач, който притежава повече от една валидна карта на водача, се наказва с глоба 1500 лв. (5) Водач, който използва карта на водача, издадена на друго лице, се наказва с глоба 1500 лв. (6) Водач, който използва повредена карта на водача или карта с изтекъл срок, се наказва с глоба 1500 лв. (7) Водач, който използва замърсени или повредени тахографски листа или карта на водача с данни, които: 1. се четат, се наказва с глоба 100 лв.; 2. не се четат, се наказва с глоба 500 лв. (8) Водач, който не е подал заявление за замяна или анулиране на повредена, неизправна, изгубена или открадната карта на водача в срока, определен в Регламент (ЕО) № 561/2006 или в AETR, се наказва с глоба 100 лв. (9) Водач, който без разрешение изважда от тахографа тахографски лист или картата на водача, което: 1. оказва влияние на записването на съответните данни, се наказва с глоба 1500 лв.; 2. не оказва влияние на записването на съответните данни, се наказва с глоба 200 лв. (10) Водач, който използва тахографски лист или карта на водача за период, по-дълъг от този, за който е предназначена, и това: 1. е довело до загуба на данни, се наказва с глоба 1500 лв.; 2. не е довело до загуба на данни, се наказва с глоба 200 лв. (11) Водач, който не е въвел данните относно периодите на ''друга работа'', ''време на разположение'', ''прекъсване'' или ''дневна почивка'', когато няма възможност да използва монтирания на превозното средство тахограф, поради това че е извън превозното средство, се наказва с глоба 1500 лв. (12) Водач, който при екипно управление не е поставил тахографския лист или картата на водача в правилното гнездо на тахографа, се наказва с глоба 1500 лв. (13) Водач, който не е осигурил записаното на тахографския лист часово време да съответства на официалното време в страната на регистрация на превозното средство, се наказва с глоба 200 лв. (14) Водач, който не използва правилно превключващия механизъм на тахографа, се наказва с глоба 500 лв. (15) Водач, който не е попълнил на тахографския лист: 1. собственото име или фамилията си, се наказва с глоба 100 лв.; 2. датата на започване или на приключване използването на тахографския лист, се наказва с глоба 500 лв.; 3. мястото на започване или на приключване използването на тахографския лист, се наказва с глоба 500 лв.; 4. регистрационния номер на превозното средство, се наказва с глоба 500 лв.; 5. показанието на километропоказателя на превозното средство в началото на използването на тахографския лист, се наказва с глоба 500 лв.; 6. показанието на километропоказателя на превозното средство в края на използването на тахографския лист, се наказва с глоба 500 лв.; 7. часа на смяна на превозното средство, се наказва с глоба 100 лв. (16) Водач на превозно средство, оборудвано с дигитален тахограф, който не е въвел символа на страната, в която е започнал и завършил дневното време на управление, се наказва с глоба 100 лв. (17) Наказва се с глоба 1500 лв. водач, който при проверка от контролните органи не представи: 1. тахографските листа от текущия ден и тези от предходните 28 календарни дни; 2. картата на водача (ако притежава такава), както и записите от нея; 3. ръчните записи и разпечатките, направени през текущия ден и предходните 28 календарни дни. (18) Водач, който подправи, укрие или унищожи данни, записани в тахографския лист или съхранени в дигиталния тахограф или в картата на водача, или на разпечатките от дигиталния тахограф, се наказва с глоба 1500 лв. (19) Водач, който манипулира тахографа, тахографския лист или картата на водача и това може да доведе до подправяне на данните, се наказва с глоба 1500 лв. (20) Водач, който управлява превозно средство с монтирано устройство за подправяне на данните, записани в тахографския лист или съхранени в дигиталния тахограф или в картата на водача, или на разпечатките от дигиталния тахограф, се наказва с глоба 1500 лв. (21) Водач, който за периода, през който тахографът е бил неизправен или не е бил годен за експлоатация: 1. не е въвел всички данни за този период, се наказва с глоба 1500 лв.; 2. не е попълнил номера на картата на водача и/или имената си, и/или номера на свидетелството си за управление на моторно превозно средство, се наказва с глоба 1500 лв.; 3. не е поставил подписа си, се наказва с глоба 100 лв. (22) Водач, който в случай на загуба или кражба на картата на водача не е подал официално уведомление до компетентните органи в страната, в която е настъпило събитието, се наказва с глоба 500 лв. (23) Водач, който извършва обществен превоз или превоз за собствена сметка на пътници или товари с моторни превозни средства, попадащи в обхвата на Регламент (ЕИО) № 3821/85 или на AETR, които не са оборудвани с тахограф или монтираните на моторните превозните средства тахографи не са от одобрен тип, се наказва с глоба 1500 лв. (24) За нарушения на водача, свързани с неправилното използване на тахографските листа или картата на водача, за които не е предвидено друго наказание, се налага глоба 500 лв. Чл. 93г. (Нов - ДВ, бр. 17 от 2011 г.) (1) На превозвач или на лице по чл. 12б, ал. 1, извършващо превози за собствена сметка на пътници или товари, които дават на водачите допълнителни възнаграждения под формата на премии или добавки към заплатата, свързани с изминатото разстояние или с количеството превозени товари, и това води до застрашаване безопасността на движението и/или нарушаване изискванията на Регламент (ЕО) № 561/2006 или на AETR, се налага имуществена санкция 3000 лв. (2) На превозвач или на лице по чл. 12б, ал. 1, извършващо превози за собствена сметка, които не са осигурили извличането на всички данни от тахографа или от картата на водача, се налага имуществена санкция 3000 лв. (3) На превозвач или на лице по чл. 12б, ал. 1, извършващо превози за собствена сметка, които не спазват минималната възраст за придружител на водача, определена в член 5, т. 2 от Регламент (ЕО) № 561/2006, се налага имуществена санкция 1500 лв. Чл. 94. (1) (Предишен текст на чл. 94 - ДВ, бр. 99 от 2003 г., в сила от 12.12.2003 г., изм. - ДВ, бр. 85 от 2006 г., в сила от 20.10.2006 г., изм. - ДВ, бр. 17 от 2011 г.) Който не издаде документ за платена превозна цена, включително за таксиметровите превози, се наказва с глоба 700 лв. (2) (Нова - ДВ, бр. 99 от 2003 г., в сила от 12.12.2003 г., изм. - ДВ, бр. 85 от 2006 г., в сила от 20.10.2006 г., изм. и доп. - ДВ, бр. 17 от 2011 г.) Който допусне или разпореди извършването на обществен превоз на пътници без документ за платена превозна цена, се наказва с глоба или с имуществена санкция 1500 лв. (3) (Нова - ДВ, бр. 17 от 2011 г.) Който извършва таксиметров превоз по цена за километър пробег над максимално определената от общинския съвет за територията на съответната община, се наказва с глоба или с имуществена санкция 3000 лв. и автомобилът се отписва от списъка с данни за автомобилите към удостоверението за регистрация за извършване на таксиметров превоз. Чл. 95. (1) (Изм. - ДВ, бр. 11 от 2002 г., предишен текст на чл. 95, изм. - ДВ, бр. 99 от 2003 г., в сила от 12.12.2003 г., изм. - ДВ, бр. 85 от 2006 г., в сила от 20.10.2006 г., изм. - ДВ, бр. 17 от 2011 г.) Наказва се с глоба 500 лв. водач на моторно превозно средство, което: 1. не е оборудвано с таксиметров апарат или с ограничител на скоростта; 2. е с повреден таксиметров апарат или ограничител на скоростта; 3. е с невключен таксиметров апарат; 4. е с разпломбиран таксиметров апарат. (2) (Нова - ДВ, бр. 80 от 2007 г., в сила от 05.10.2007 г.) Наказанието по ал. 1 се налага и на водач, който управлява лек таксиметров автомобил, оборудван с устройство или приспособление, свързано с работата на таксиметровия апарат, което дава възможност за записване и отчитане на неверни данни. (3) (Нова - ДВ, бр. 99 от 2003 г., в сила от 12.12.2003 г., изм. - ДВ, бр. 85 от 2006 г., в сила от 20.10.2006 г., предишна ал. 2, изм. - ДВ, бр. 80 от 2007 г., в сила от 05.10.2007 г., доп. - ДВ, бр. 17 от 2011 г.) За повторно нарушение по ал. 1 наказанието е глоба в размер 2000 лв., а по ал. 2 - глоба в размер 3000 лв., а автомобилът се отписва от списъка с данни за автомобилите към удостоверението за регистрация за извършване на таксиметров превоз на пътници. (4) (Нова - ДВ, бр. 17 от 2011 г.) Наказанията по ал. 1 се налагат и на водач, който промени показанията на таксиметров апарат. |
|
Чл. 93г. (Нов - ДВ, бр. 17 от 2011 г.) (1) На прев... |
| 06.08.2013 20:56
|  |
|
Чл. 93г. (Нов - ДВ, бр. 17 от 2011 г.) (1) На превозвач или на лице по чл. 12б, ал. 1, извършващо превози за собствена сметка на пътници или товари, които дават на водачите допълнителни възнаграждения под формата на премии или добавки към заплатата, свързани с изминатото разстояние или с количеството превозени товари, и това води до застрашаване безопасността на движението и/или нарушаване изискванията на Регламент (ЕО) № 561/2006 или на AETR, се налага имуществена санкция 3000 лв. |
|
Дон Хуан, |
| 06.08.2013 22:42
|  |
|
Цитираш Закона за Автомобилните превози,сякаш по добре беше/мисля че си го правил преди това/ да изкопираш отново частта от регл 561-глава 10..Но и на двете места се казва,че това заплащане на километър се санкционира,АКО умишлено води до еди какво си. Затова казвам,че има едно АКО,което е трудно доказуемо.И чрез малки документални и бюрократични врътки става почти невъзможно. Тоест проблем е ако плащам на километър,но същевременно карам шофьора да нарушава и да управлява до изнемога.Така да. Аз пак казвам--не твърдя,че това е правилния начин.Но това е що годе някакво реално заплащане според положения труд. |
|
според вас като си на твърда заплата не е ли възмо... |
| 07.08.2013 02:04
|  |
|
според вас като си на твърда заплата не е ли възможно пак да те карат да караш докато припаднеш?И в двата вида заплащане си има предимства и недостатъци.На твърдото хубавото е че работиш не работиш пари взимаш.Ама кой ще те остави да не работиш.Лошото е,че можеш да взимаш колкото някой който взима на километър,а да изминаваш повече километри на месец.Според мен не е толкова важно дали на км или на твърдо плащат,важното е да плащат на време и това,което е уговорено. |
|
Никой не може да те накара да караш извън правилат... |
| 07.08.2013 10:25
|  |
|
Никой не може да те накара да караш извън правилата! Но когато ти плащат на км, тогава чорбаджията е спокоен, че ако не ти намери товар, и ти висиш по паркинзите, той нищо не губи! Освен това, той има възможност да си избира скъпи товари, защото времето работи за него и против теб! Когато обаче, ти плаща на ден, той гледа да си постоянно в движение, защото иначе е на загуба! |
|
Р. Ц. |
| 07.08.2013 11:07
|  |
|
Аз съм на твърда заплата и никой не може да ме накара да карам докато припадна,има си закони и се спазват стриктно. За изминалите две седмици съм работил по три дни в седмица,причината е,че сега е сезона на отпуските и няма работа ,това ще продължава до края на август. Едно е сигурно 100%,че ще получа пълна заплата за месеца,защото съм бил на разположение на фирмата през този месец,а че нямат работа си е техен проблем)))))))))) Заплащането на км. и най-вече мизерните стотинки които се предлагат за него,е измислено единствено и само в ущърб на шофьора. Аз не виждам нищо положително в подобно заплащане,а причините които драстично ще ти намалят крайния месечен доход, са хиляди ,мога да ти ги изброявам до утре,но няма смисъл,ние си ги знаеме,и въпреки всичко пордължаваме да работиме на км. и да се ядосваме.
|
|
Влади, |
| 07.08.2013 11:24
|  |
|
защо вадиш от целия контекст подвеждащи заключения и ги вменяваш,както на теб ти харесва?Бил ли си чорбаджия,за да знаеш какво е от другата страна? Този въпрос със заплащането има доста страни,доста е противоречиво и е изключително трудно да бъде направено нещо което да удовлетворява и работника и работодателя.Винаги ще има разлика,винаги тя ще бъде в полза на работодателя.Въпроса е тази разлика да бъде минимизирана. На почти всички фирми,работещи по вътрешно европейски релации им се заплаща на изминат километър.Изчислен по еди каква си система за отчитане на разстоянието.Винаги се получава разлика между тези километри и реално изминатите от камиона/шофьора.Всяка една от тези фирми работейки към някоя европейска спедиция,реално става диспонент на собствените си шофьори.Тя получава съответните заявки за товарене и ги препредава на шофьорите си.Тук ясно си проличава добрия диспонент и добрия шофьор.Резултатите от техния труд си проличава в края на даден отчетен период,когато ''лъсва'' именно тази разлика от километри.Има фирми при които тя е над 10%.... Много често съм си мислил,как да направя така,че почти да няма ощетени.Ако приема заплащане на км,то тогава в моментите,когато шофьора виси за товарен адрес той губи.Има дни в които ще измине да кажем 200 или 300 км,има обаче дни в които изминава и 700 км.Нашите камиони работят м/у Германия и Франция-това е релация,където трудно се правят повече от 12 500 -13 000 км на месец.По скоро усредненото за месец е 11500-12000 км.Без нарушения разбира се. Нека хипотетично допуснем,че заплащането е 0,12 цента на изминат километър от една страна и 50 евро на ден от друга страна(ако е на твърдо).Ако шофьора прави днес 300 км,то той ще заработи 36 евро-т.е по му е добре на ден.Ако измине 700 обаче,заработката му става 84 евро,т.е. по му е добре да е на км.В Неделя и съботите( както и празниците) в които не кара обаче не получава нищо.Пак му е по добре дневното заплащане. Разсъждавам от страна на шофьора и ако бъркам някъде--моля поправете ме.Преимуществото,което дава твърдото заплащане на ден,е и в това,че шофьора тръгвайки от БГ знае за какво отива,а не хипотетично какво би изкарал.Т.е 30 дни по 50 евро--1500 евро.Ако тези 1500 евро ги разделим на 12-те цента се получава изминати 12 500 км.В случай че шофьора измине по малко или равно на 12 500 км,е ОК,какво става в случаите,ако измине 13 500 км???.Дали няма да е ощетен? Ако му дам някакъв бонус--ще бъде в разрез с цитираните от Дон Хуан разпоредби на ЗАП.(Междудругото там пише също,че не е забранено,но превозвача се наказва с имуществена санкция.Ако се стигне до съд--въпроса е кой ще намери по добри адвокати...и как ще бъде разтълкуван текста в законовите разпоредби).В същото време справедливо ли е да се получават еднакви пари за различна работа??Един шофьор изминал 10 000 км,другия 12 000,но и двамата(шри твърдодневно заплащане) да получат еднакви суми?Тук пак има няколко хипотези--единия шофьор е съвестен,организира си добре работния процес,смята правилно,добре борави с карти,атласи и т.н. и съумява да измине 2000 км повече...Другия--по нехаен ,трябва ли да вземе същото възнаграждение?.Аз като ръководител не мога да допусна такова нещо.От тази гледна точка заплащането на км,т.е. за единица свършена работа по ме устройва и е по справедливо.От друга страна обаче,аз трябва да се грижа камионите,респективно шофьорите да получават дотатъчно километри,за да оправдаят престоя си горе.И да имат някакъв санитарен минимум,предвид по-високите разходи,липсата на семействата,несгодите, и прочие.Тогава дневното заплащане би бил по добрия вариант..Обаче от друга страна,поглеждайки през призмата на ръководител...за мен това не е добре..Шофьора знае,че днеска си има 50 евра.Дали ще си дава зор или не--кинтите ги има.Има известно успокоение в него и...предвид манталитета на гилдията му е през оная работа днес какво ще свърши.Тоест няма да има стимула да ръчка тоз и оня за по бързо товарене и разтоварване,за адреси и т.н.Освен това пък се ангажира допълнителен ресурс от страна на хората в офиса,за да следят именно да няма отпускане.Транспортен бизнес и транспортен туризъм са две различни неща,нали? В последствие се получава така,че се поражда завист между двама или повече шофьора от една и съща фирма,именно за това,че еди кой си минал толкоз километра по малко,пък видиш ли взел същите пари..Народопсихологията ни такава...Всеки гледа в канчето на другия..В неговото може да има 3 пържоли,а в другото половин нахапано кебабче,но..ние ще се огледаме баш у тва кебапче..... Мислил съм си и варианта да е комбинирано...по ниска дневна ставка,да речем 30 евро,плюс някакви центове на километър--3,4, примерно..И пак стигаме до въпроса кое е първо--кокошката или яйцето...Шото пак ще се каже,че тези бонуси били в разрез с еди какво си,после пък базовата ставка била малка и т.н. Статистиката показва ( в нашата фирма разбира се),че има среднодневен пробег 380-390 км,вкл празници,уикенди и т.н. Това по 12 цента прави около 45-47 евро всеки ден.Които ако се получават редовно,без удръжки за щяло и нещяло...доближавам се до мнението на Р. Ц.....важното е да плащат навреме и договореното. |
|
Понеже , |
| 07.08.2013 11:27
|  |
|
и В. Д. се е включил междувременно...Имах предвид В. В.:) |
|
М.Александров |
| 07.08.2013 12:15
|  |
|
Има си закон за командировъчните на МШ,тези пари трябва да се дават точно под тази форма.Как ги осчетоводявате тези 0.11 или 0.12 цента?Въобще,транспортните фирми бъкате от нарушения. Имате начин да следите работата на шофьора,като го хванете,че бави процеса,го уволнявате,това е.Българина разбира само като му вземеш.Но да има от какво да му вземеш.Търпите ги всякакви защото ви изнася.Едно време имаше лаф:Ние мислим,че ни плащат а те,че им работим. Прави се инструктаж и ако не се спазва,довиждане. Мен един чорбаджия ме караше да взимам телефона от мястото на товарене или разтоварване когато имаше забавяне и проверяваше за причините,не,че ми е нямал доверие.Това е начин за контрол и нямам нищо против да го има. При задръстванията вие си го виждате на компа,там не можеш много да лъжеш.Става,не,че не става,да се кръшка,но има начин да се разбере. Трябва и малко съвест при колегите.Трябва да знаят,че фирмата не печели ли то и той не печели. Като видиш,че фирмата има честно и добро отношение то е ясно,че ще отвърнеш със същото. |
|
Здравейте,я глей каква широка дискусия имало тука ... |
| 07.08.2013 13:05
|  |
|
Здравейте,я глей каква широка дискусия имало тука бре...То темата е изтъркана вече от кога я преядаме...Ама по въпроса за кръшкането мога да кажа,че ако реша да кръшкам и да клата шефа така професионално го права,че свят му се завива и нищо не може да каже,въпреки че усеща нюансите.Ама по-добре да не ме предизвикват да го права и тогава добре за всичките мислим...А ГПС а мога да го накарам и той да откачи и без да могат да ме обвинят...Така че най-добре да си е всичко както требе и нема да има ядове...Почнеме ли да се клатиме пиши го бегало,поне при мене е така... |
|
С. М., |
| 07.08.2013 15:21
|  |
|
Някъде по горе писах,че с помощта на документални и бюрократични врътки се замазват доста неща.Ето ти нагледен пример:ти си шофьор при мен и имаме договорка да получиш 12 цента/км.Навърташ 12000 км.Това е 1440 евро.Или по 48 евро на календарен ден при 30 дневен месец.Ти си получаваш твоите 1440 евро.А аз ги превръщам документално в командировъчни.И пред закона съм изряден.Ти също. И въобще в по-горния си пост имах единствено идеята всички заедно да поразсъждаваме.Аз мога още доста да напиша-и съмнения и обосновки за даден процес.Мнения от типа--оно така требе не са полезни никому.Аз считам,че една фирма не трябва да печели от шофьорите си,а със шофьорите си.Човешкия фактор и ресурс са много важни и не бива да се отхвърлят с лека ръка.Не е хубаво да уволняваш и да назначаваш през ден най-различни хора.С хората трябва да се работи.Аз не искам да ставам полицай..... Освен това аз питам от позицията на работодател--защо се съгласявате да работите по този начин???Аз предлагам заплащане на км и вие се съгласявате...Значи...това ви устройва...
Не мога да се съглася с написаното от В. В.,че чорбаджията нищо не губи,ако плащал на километър,а камиона му висял по паркингите....Губят всички.. Както Мони ти сам казват--когато фирмата печели,печелят всички...Когато се прави някакъв разчет трябва да се вземат доста неща под внимание.Вие самите по-добре от мен самия знаете,колко много фирми обещаваха,но не даваха.Почнаха се от 60 евро/ден,намалиха се до 50,сега чувам мизата стигнала до 40-45 евро на ден.Много камиони станаха и в Европа..Не само и БГ фирми..за 1-2 цента на км разлика в навлото,в момента се развалят дългогодишни партньорства.И това рефлектира навсякъде по веригата. Ти какво предпочиташ...работил си известно време в някаква фирма,доволен си,всичко е коректно,но идва някаква криза и се намаля обема на работа..Досега си въртял по 14 000 км/месец и си заработвал 1800 евро.В момента се оказва че ще въртиш 11-12 хил.км и ще взимаш 1400 евро,но си запазваш работата..и всичко останало..и заедно с работодателя ти чакате по-добри времена.Работодателя ти обаче се е постарал ,въпреки намалянето обема на работа да подсигури все пак някакъв поминък.. ..Или напускаш,щото вече условията не те устройват и отиваш да си дириш късмета другаде,където не оценили както трябва елементите на риска,пак ти обещават 1800 евро,но не ги получаваш,щото на края на месеца сметките на чорбаджията не излизали,той те резва с 400-500 евро.Пак стигаш до 1400 евро на месец,но вече при друг чорбаджия,с други порядки и вече установено съмнение в теб,че всеки момент е възможно да бъдеш порязан... |
|
В много отношения, си прав Мишо, но аз разсъждавам... |
| 07.08.2013 16:22
|  |
|
В много отношения, си прав Мишо, но аз разсъждавам единствено от гледна точка на шофьора! Чорбаджията трябва да си прави сам сметката! Моето възнаграждение е на час, и повярвай ми, няма нищо по-хубаво от такъв тип възнаграждение! |
|
Влади, |
| 07.08.2013 17:27
|  |
|
Ти сам даде отговора---''Чорбаджията трябва да си прави сам сметката!'' Ами той си е направил точно тази сметка,това му изнася и...шофьора или приема или не.Аз продължавам да питам--защо се съгласявате?????Отговор--няма!Луд..ядене...баница.... Освен това ти работиш в датска фирма.А ние говорим за условия предоставяни от БГ фирма--разликата е огромна.Колкото и да се стремим БГ фирмите да се доближим до средноевропейските такива...много хляб има да изядем,много вода да изпием...Имаме твърде много различия във всеки един аспект.Започващи на първо място с манталитета и на мениджърския състав и на служителите...За огромно мое съжаление в момента сме на ниво ''млад и зелен меринджей''... |
|
Евалата Мишо |
| 07.08.2013 17:49
|  |
|
Немаше лиси друга работа та моабет сас крадлюто на консерви завърза
Сега че се почне старата песен
Ас сам на датски договор мене ми плаштат на час по 3 евро и 24 цента и прочее дивотии вав негов си стил
Ама кат го фанат пак да краде консерви че му намажат ските данските милиционери
А може и гривни да му турнат...шветска стомана
|
|
ОСЕЩАМ |
| 07.08.2013 18:00
|  |
|
КАК от питанка за Тананиевата ''династия'' въпросчето бавно става СПАМ........Жалко...... |
|
аааа забравих да допълня |
| 07.08.2013 18:38
|  |
|
Консервата че пусне пак онаа плоча да се плашта на км е НЕЗАКОННО фирма де плашта на км е ОТРОВНА ТОКСИЧНА КОРОЗИОННА И прочее епитети Аве едно и сшто си рецитира от години насам
|
|
Винс тея консерви направо те мачкат брат ха ха ха.... |
| 07.08.2013 21:10
|  |
|
Винс тея консерви направо те мачкат брат ха ха ха.Ама като се замислим си грозно и смешно верно.Виж да бмеше украднал 2- 3 тона нафта или неко камион щеше му ръкопляскам,а то КОНСЕРВИ....Ако не друго поне смешно така отстрани... |
|
Ко го дафчиме тоа вапрос за найсти път я не знам..... |
| 07.08.2013 21:34
|  |
|
Ко го дафчиме тоа вапрос за найсти път я не знам... Од една страна на бай чорбаджи му се плаща на километар, нормално е да си спретва расходите по сащия начин, он не е математик се пак... У последните фирми ми се е платяло на ден... Од 1500 до 1800 евро на месяц за преко сили 8000км. Я не моем сметам, ама ако за теа километри ми иде саштото заплатяне, оти ми е да го мислим!?!? Тва иде поне като двойно, да не каем тройно на познатите нам - заветни 16, 18, 20 стинки на километар и станалата напоследак хит балгарска заплата од космическите 360-420лв, от която по-предприемчивите чОрбаджи с одлични математически омения отдаржат поне половината за усиговорки коит са не пойче от 130-150 леа... |
|
аз какво питах то какво стана?у тия фороми разбрах... |
| 07.08.2013 21:45
|  |
|
аз какво питах то какво стана?у тия фороми разбрах 1 важно нещо доволен БЪЛГАРСКИ шофьор няма. то за това и в ада за това нямало дяволи около каазана с българи тъкмо да се хванеш и да тръгнеш нагоре все някое говедо ще дръпне за краката надоло |
|
В. В. |
| 07.08.2013 21:51
|  |
|
толко му акъла ве.мисли до 5 консерви.
повече не може |
|
И. И., |
| 07.08.2013 22:40
|  |
|
Ти попита и получи някакъв отговор.Не зная дали те устройва,но...това е инфото,което имам за тази фирма. Наистина по нататък темата премина в друг нюанс.Който все пак обхваща не малък според мен проблем.Само че за да се разреши даден проблем между 2 страни е нужен диалог.Такъв...няма...Само разни изтъркани умозаключения.Което означава,че шофьорите не търсите и не искате диалог. Винс....не мога да приема твърдението на твоя консервиран приятел,че всяка фирма дето плащала на км е отровна.Все пак той се изживява(нищо лошо за това),като синдикален лидер.И по този начин умишлено подвежда част от аудиторията.Но на въпроса ми относно определението за отровна фирма--няма отговор.В частност--защо и представляваната от мен фирма трябва да бъде причислявана към отровните. Никой не се напъна да отговори на един прост въпрос--защо се съгласявате да работите на км? И неговата фирма е отровна по таа логика...плащала на час..Ми ако го накарат да бачка 16 часа? |
|
До В. Д. |
| 07.08.2013 22:43
|  |
|
Мен също няма кой да ме накара да нарушавам и да карам докато припадна.На мен ми плащат на километър.Още с постъпването си шефа ми каза изрично.Никога не си позволявай да нарушаваш часовете.В тази фирма употребата на магнит е абсолютно забранен.Може да си на 30 метра от адреса,нямаш ли време,спираш.Дори да си на твърда заплата ако шефа ти е идиот пак може да те кара да караш до припадак.Като откажеш ти казва слизай и толкова.Дали ти плащат на км или на твърдо когато камиона седи някъде с дни шефа винаги губи.тече му лизинг най малкото за което се сещам.Разликата е че когато си на км губиш и ти.Случвало се е да седя с дни на паркинг заради кухите испанци,но началниците ми ме компенсират за тяхна сметка.Всичко е до човека срещу тебе. |
|
Извън разпоредбите на 561, относно заплащането на ... |
| 08.08.2013 00:48
|  |
|
Извън разпоредбите на 561, относно заплащането на км, заплащането на км, е ОТРОВНО, защото директно обвързва финансовите резултати на фирмата, със заплащането на шофьора! За добрия или лошия ( както е в повечето случай) мениджмънт, последствията носи шофьора, чиято вина всъщност е и най-малка! Това, че фирмата която представляваш, е съумяла, по някакъв начин, да балансира между заплащането на км, и интересите на шофьорите, е добре...но създава вреден прецедент сред другите чорбаджии! Същите тези чорбаджии, виждайки, че вие плащате на км, и в същото време, стоите стабилно на пазара, решават, че и при тях ще се получи! Нищо лично Мишо! |
|
Еиии обърнА палачинката най-накрая, демек доди му ... |
| 08.08.2013 01:20
|  |
|
Еиии обърнА палачинката най-накрая, демек доди му акълот... да видим докога... |
|
Да кажа и аз нещо за плащатането на километър..Раб... |
| 08.08.2013 14:59
|  |
|
Да кажа и аз нещо за плащатането на километър..Работил съм и на твърдо и на километър.И в двата случая съм изкарвал добри пари при условие,че шефа е коректен човек и си държи на думата Определено при заплащане на километър е юркане яко и по-голям зора.Но тука трябва се имат предвид и неща като групажи,чакане за товари и т.н щото губиш много време и естественно нема километър и кинти.Тея неща трябва се компенсират по некакъв начин.А при твърдата надница ми дреме дали е групаж или 2-3 дни ще виса за товара,моето се не губи..Коментара дали е забранено заплащането на километър или не е излишен според мен.С гаранция в България,Румъния и Словения това зааплащане НЕ Е В НАРУШЕНИЕ НА ЗАКОНОВИТЕ РАЗПОРЕДБИ.Дали между редовете или в прав текст практиката е такава и го знам от собствен опит.В другите държавици /белити/ нема такова кино... |
|
просто нема шофери с топки. |
| 10.08.2013 21:29
|  |
|
просто нема шофери с топки. |
|
Ааа, на паркинга сме с по два чифта мъде, а след н... |
| 10.08.2013 23:09
|  |
|
Ааа, на паркинга сме с по два чифта мъде, а след неколкостотин грама огнена течност стааме с по четири чифта. Ма кът звънне началството по телефона еле па се застане очи в очи... мъдете се изпаряват и се превръщат в емблемата на Рено... сите... |
|
Отровните фирми са на км !!! |
| 11.08.2013 17:47
|  |
|
Нормалните фирми ти предлагат сам да избереш. (при мен е така) Има САМО дълги курсове ,има и яко групажи (за корабите и Швейцария е друга боза) Отровните ти плащат на км ,ако не ти харесва - чао ,ако не карам - пак чао :)- ОТРОВНИ 100% Мога да го докажа ,ако започна работа на км. Единственото условие е : жената да пътува с мен (има и АДР) :) Взимам си неплатена от моята фирма и започвам на км. (повече от 1м няма да ме оставят)!!! Днес карам до Букурещ - 18ч пауза. Утре Кечкемед ,после до Будапеща - 18ч пауза. И така .... разхождам се из Европа ,снимам и барбекюта през паузите.Като ми омръзне ''екскурзията'' ,ще гледам ТВ - от 1000 до 1500лв на мен ми стигат ,на месец (за да дразня ''старите'' като Делчо. Спазвам си маршрута и не се отклонявам много :) 30-50км мах :)Но на Мишо ,или който и да е шеф - дали му стига това ,което ще спечели ''моя'' камион? Извода е : ''Кажи му Стар Тираджия и не го обиждай повече''. Те са виновни за парите на км ,защото се мислят за Велики ,а всъщност (за мен) - са велики глупаци! Диспечера (шефа) може да ти ''стъжни живота'' по регламент 561 + на км. (да учиш 3-4 год за една шьофорска книжка е за бавноразвиващи) Карал съм на км (преди тез забрани) - почти всичко зависеше от мен!!! Като подплаша конете от Милано и спирам да дремна на Градина (докато почивам - местя по малко). Разтоварвам ,товаря (дремвам същевременно) и спирам на адреса.По пътя поспивам (преди да припадна). Сега трябва да спра преди да ми се е припикало ,а той ще ми плаща на изминат км - т.е. аз съм некадърен да измина 1200км днес!!! Когато премахнат забраните ще карам на км - тогава се вижда кой може и кой не може да язди!!! |
|
Оспорвам това твърдение : |
| 11.08.2013 18:42
|  |
|
''В същото време справедливо ли е да се получават еднакви пари за различна работа??Един шофьор изминал 10 000 км,другия 12 000,но и двамата(шри твърдодневно заплащане) да получат еднакви суми?Тук пак има няколко хипотези--единия шофьор е съвестен,организира си добре работния процес,смята правилно,добре борави с карти,атласи и т.н. и съумява да измине 2000 км повече''
На мен ми случи да попадна в забрана за каране (или ме товарят/разт.- спирам днес и ме оставят за утре - как да го предвидя?. Или изпрати Стария ТИР, на Бореалис Австрия да попълва тестове на компа всеки път ,преди да си извади карта за достъп и коланите по схема после .Той се мота 5ч ,а аз 2ч.За шефа е изгодно да праща все мен там ,за да си вземе той € за курса по-скоро и да няма проблеми с клиента Бореалис! Т.е. - нямам км - НЕКАДЪРЕН СЪМ! Всички караме по регламент на мах РАБОТНО ВРЕМЕ!!! Виждаш ме по сателита (или като се върна по картата) кога не съм карал и защо!!! За забраните за изпреварване не ми се говори - винаги има по някой БГ или ТР ,който кара с 80км/ч за да пести нафта (или камиона му е ограничен от шефа - пак за икономии). Или маршрута ми включва 600км национали ,а на колега се пада по 200км! Почти всичко зависи от организацията на работа и едва 10% от шофьора - пак повтарям: ВСИЧКИ СИ КАРАМЕ ЧАСОВЕТЕ СПОРЕД РЕГЛАМЕНТА! Ако карам по 4-5ч на ден ,никой няма да ме търпи във фирмата!!! |
|
Аз, а (и директива 561), смятам, че заплащането на... |
| 11.08.2013 20:33
|  |
|
Аз, а (и директива 561), смятам, че заплащането на км, е не само НЕсправедливо, но и ОПАСНО, като цяло,както за самия водач, така и за останалите участници в движението! Нито едно условие, което би могло да повлияе върху така характерната човешка черта, като алчността не би могло да бъде справедливо!
|
|
Миленски |
| 12.08.2013 01:00
|  |
|
Прочетох та ама май нема ти отговоря...... |
|
Този спор е безмислен,в БГ фирма дали ще работиш н... |
| 12.08.2013 14:42
|  |
|
Този спор е безмислен,в БГ фирма дали ще работиш на км. или на твърдо е едно и също,винаги рано или късно идва момента в който се налага да си направиме партия при закупуването на някоя гума,също така и нафтичка трее се сипва от време на време със лични средства на шофьора,много е скъпа,не може да се развозваме из цела европа без да зареждаме и ние по некои друг литър. А, да не пропусна и поддръжката,и там има много нещица по камиона където се преебват,пак е виновен шофьора,,,,много е просто,он кара камиона,он го трошии,извода е,че и он ,че си го плАти... Само навлото е неприкостновенно,оно си е за шефу,на всичко останало сме пълна партия.
|
|
Решението е само едно,,,, купуваш си камион и навл... |
| 12.08.2013 16:19
|  |
|
Решението е само едно,,,, купуваш си камион и навлото си е твое. |
|
Да и тва е вариант,но камиона да си го купиш от Ге... |
| 12.08.2013 16:47
|  |
|
Да и тва е вариант,но камиона да си го купиш от Германия да кажем,виж в Евролизинг ДЕ,кви готини оферти има, с една година пълна гаранция и са напълно обслужени,щом го гарантира Немец,значи е така. Мой приятел скоро си купи от тях,МАН евро 4 ,за 26000€ с 30% първоначална вноска,а лизинговите вноски са страшно гъвкави,как искаш така можеш да ги плащаш,на месец,на два,на три,ти си избираш, бачка си и скоро говорих с него по телефона,вика,че е доволен,Манчо го слуша,има работа и така. |
|
Нема по гъвкави вноски от на платения в брой камио... |
| 12.08.2013 18:38
|  |
|
Нема по гъвкави вноски от на платения в брой камион. |
|
Евала дон гъзар,ти кешовица ли ги плащаш?
|
| 12.08.2013 22:12
|  |
|
Евала дон гъзар,ти кешовица ли ги плащаш?
|
|
Кеш си е най-гот,,,,, сега като се замисля, че пре... |
| 12.08.2013 23:01
|  |
|
Кеш си е най-гот,,,,, сега като се замисля, че преди 3 месеца съм си купил камион и още не съм го подкарал да си връща парите защото чакам да мине жегата а ако ме гонеше лизинг сега сигурно щях да се пържа в него нейде по паркингите на Европа,,,,,, |
|
''Решението е само едно,,,, купуваш си камион и на... |
| 12.08.2013 23:05
|  |
|
''Решението е само едно,,,, купуваш си камион и навлото си е твое.''
Таман кът те стегне шапката и/или ти падне пердето от некоя спедиция - с чиста съвест, спокойствие и завиден финес го заебаваш натоварен на некое айре, ели го продаваш барабар със стоката... В най-лошия случай го заменяш за лека кола и некой леф за път към родината... :))))))))))))))))))))))))))))))))))) |
|
Майстор на късия разказ,
кой кЪк сака да го разбир... |
| 13.08.2013 02:07
|  |
|
Майстор на късия разказ, кой кЪк сака да го разбира???????????????? |
|
Иво, нещо бизнес нюхът ти не те води правилно май.... |
| 13.08.2013 08:27
|  |
|
Иво, нещо бизнес нюхът ти не те води правилно май. Да затвориш пари за три месеца вече и да чакаш жегите да отминат не е мноо добра мениджърска позиция. Че то на юг от линията прекарана през Бордо-Лион-Милано жегата е 5-6 месеца годишно. |
|
Никога не съм твърдял, че ставам за меринджей. Са ... |
| 13.08.2013 10:01
|  |
|
Никога не съм твърдял, че ставам за меринджей. Са отивам с жената до морето па като се върна ще го мисля,,,ама преди края на Август няма никакъв смисъл да се качвам нагоре. |
|
Басиии |
| 14.08.2013 23:56
|  |
|
Вие колеги всичките ви мъчи жегата.....е то и мен,,,,,,Ванката питаше за Тананиеевата династия вие че ударите темата към Спам ай засрамете се |
|
Правилният меринджейски подход към бизнеса ,,,,, h... |
| 15.08.2013 07:47
|  |
|
Правилният меринджейски подход към бизнеса ,,,,, http://www.vbox7.com/play:42ceb2aa01 |
|
Брат |
| 15.08.2013 19:04
|  |
|
Нищо лично но............ Престоя и жегата на ти се отразяват добре.......... |
|
заро |
| 15.08.2013 20:36
|  |
|
квото и да се каже слет постовете на мишо че е ели тъпо ели спам. така че нека не ти прай впечатление. он го заяви од ясно по ясно. кой разбрал разбрал |
|
Винс |
| 17.08.2013 22:22
|  |
|
Дразнещо е всички сме разбирачи...................Лошото е че понякога казваме на черното че е бяло.Пример получих др.камион предните гуми нямат година дори и 100.000км но са износени от вътре_та ходих на предница и момчетата казват шенкели за смяна дори и бяга на дясно.....Закарах го в сервиз тази работа е доста трудоемка.....от там ми казват че е в допуските да сменя гумите и че ще се оправи!!!!!!!!!!! как да се оправи като днес легнах от долу и грес имаше на всякъде а на шенкелите само на гресийорките???????? Та питам до кога в този живот дето го живеем .......ще сме се Лъгани от тоз и онзи???? |
| Трябва да влезете като регистриран потребител, за да можете да публикувате информация в системата !!! |