| Начало | Всички теми | Търсене | Нова тема | Вход << Обратно в темите
ТЕМА
За маджарите, анексите и шайбите... |
| Та значи, кога си пуснал анекс и не е от седалището на фирмата/селището/ или от местоживеенето на водача - искат да се попълни тахографски лист ръчно. Пример: Фирмата е със софийска регистрация, драйвъра се води по постоянен адрес в Петрич /няма настоящ/, а анекса го задейства във Велико Търново! Чертайш по листа и то така, че 11 часа преди опоменатия час в анекса си пишеш - почивка. Въпроса ми е - времето през което си пътувал с кола, мотор, автостоп... /Петрич - Велико Търново/ какво е!? 1. На разположение! 2. Друга работа! 3. Управление на ПС! 4. Почивка!
При наличие на такава шайба - работната ти седмица от кога започва? 1. От обявения час в анекса! 2. Според ръчно попълнената шайба!
Не, че кой знай какво - ама 1500 евра са си 1500... |
|
На мен немците са ми искали билет от автобуса, с к... |
| 20.04.2013 08:59
|  |
|
На мен немците са ми искали билет от автобуса, с който съм пристигнал от Враца до Ботевград! Ако им кажеш, че си шофирал собствената си кола, изгорял си бомба!:) |
|
В Испания платих точно 2000 € за липса на такъв до... |
| 20.04.2013 09:23
|  |
|
В Испания платих точно 2000 € за липса на такъв документ,, там му викат ваканцион ,,, ченгето ми каза, че ако съм му покажел билет щял съм да се размина с глобата. |
|
͏ |
| 20.04.2013 09:30
|  |
|
Този регламент 561 си е направен с добри намерение,но е съборил шофьора в поза ''партер''! Дори да си добросъвестен и добронамерен към него - ти си от ''ебаната'' страна! Къде го има това изискване /черно на бяло/, че като си пътувал с рейс, кола, трамвай - трябва да попълваш шайба? Като те глоби - да ти покаже точката от Регламента която не си спазил. Никъде не пише, че придвижването до работното място трябва да я доказуемо! Тука се ходи по ''свирката'' на разни контрол овластени лица! Унизително е по презумпция да си нарушител! Още по унизително е, тия изисквания да се прилагат избирателно - към шофьорите от слаборазвитите страни /бившите СОЦ/. Ако си с английски документи и си се придвижил от Манчестър до Лондон дали унгареца щи иска билета и ръчно попълнена шайба!? Скоро един колега го глобиха 600 евра за невписана дата на вадене на шайбата. Толкова ли е голямо това нарушение - има дата на активирането и, от шайбата се разчита, че не е стояла повече от 24 часа...тия като не са започнали да разстрелват - пак добре. |
|
по темата и въпроса |
| 20.04.2013 09:49
|  |
|
води се Друга Работа. Тоест кат се возиш в автобус за да се придвижиш до мястото където ти е камиона се води друга работа.Тоест едно и съшто е сякаш си бил двойка сас някой и той управлява а ти се возиш на дясната седалка но волана се пада отляво. Пак по темата- Регламента е пълен цирк. Мое мнение. Може да се тълкува по над 100 различни начина. Ебати регламента. Очаквам нов такъв. С един единствен текст. Шофьора източняк е винаги виновен и трябва да бъде глобен за нешто.
|
|
цитирам |
| 20.04.2013 09:53
|  |
|
Скоро един колега го глобиха 600 евра за невписана дата на вадене на шайбата. Толкова ли е голямо това нарушение - има дата на активирането и, от шайбата се разчита, че не е стояла повече от 24 часа...тия като не са започнали да разстрелват - пак добре
Глобите винаги са ОТ-ДО. тоест глобата за която ти говориш е от 50 евро минимум до 600 максимум. Налагаштия глобата ти тура тавана оти знае че шанса да обжалваш и да търчиш по адвокати е минимален. |
|
Винс, оспорвам! Возенето на двойка е ''на раазполо... |
| 20.04.2013 12:45
|  |
|
Винс, оспорвам! Возенето на двойка е ''на раазположение''! Миналата седмица ме спира Крюшо. С надежда ме пита знам ли поне мъничко френски, аз му отговорих - не, мъничко английски. Поиска ми документите на камиона, товара и дигитала. Попита ме лаконично: Гууд драйвър, аз му отговорих по същия начин - Ай тинк со. Докато си направя няколко цигари се върна и с нескрито задоволство и думите Гуууууууд драйвър ми връчи документите и ми пожела лек път. Прегрешения: Спускане с до 100км/ч Веднъж около 18 часа работен ден последван от 80 часа пауза /за техния Великден/. Няколко пропуска да отбележа едно от двете начало/край държава, но не и двете. Смекчаващи вината: Педантично водене на дейностите ''друга работа'', ''почивка по време на работа'' и попълнено ЧМР. Минимална седмична пауза 60 часа. Седмично каране 25-35 часа. На пръсти броящи се намалени дневни паузи - обикновено 12 часа работен ден/ 12 часа пауза.
От което идва да рече, че както често се описват ситуациите - Глобиха ме за 1,2,3 минути разбираш ли, нещо не ми се връзват, докато евентуааааално не изгоря и аз! |
|
... |
| 20.04.2013 15:45
|  |
|
Докато си на дясната седалка си в ''готовност за започване на работа''. Мисля и предвижването до мястото за поемане на превозното средство е ''готовност''. Съответно седмицата почва от тръгването. Търсех и не можах да открия точните трактовки.
Унгарците принципно имат основание да искат такива неща. Преди години, може би и аз съм ползвал (няма да си признавам). При ''поемане'' на превозното средство, в друга държава, имах билет за автобус (не съвсем истински) и фактура от хотела, където съм ''почивал'', преди да започна работа. |
|
Минко, ако обичаш, би ли аргументирал твърдението ... |
| 20.04.2013 16:27
|  |
|
Минко, ако обичаш, би ли аргументирал твърдението си като посочиш какво означава знакът ''квадратче с кръгче и наклонена черта'', което ''свети'' постоянно на водач ''2''!? |
|
Винсь,за едното си прав за другото не, затова подв... |
| 20.04.2013 16:45
|  |
|
Винсь,за едното си прав за другото не, затова подведе и мен. Друга работа е пътуването от и за превозното средство, но не е същото като да се возиш като ''двойка'', във втория случай си ''на разположение''! Значи, от мен да знаете, каквато и бележка да ви е дал работодателя изедник, НЕ тръгвайте с ''питона'' преди да сте направили минимум 9 часа пауза в него! Така няма да ви се налага да доказвате каквото и да било! Досега НИКОГА не са ми искали анекс, бележка или както искате го наречете. Веднъж им го набутах в ръцете на едни австрийци, а те ме помолиха да не ги занимавам с глупости. |
|
Винс, още едно уточнение. Ако пристигаш или си тръ... |
| 20.04.2013 17:04
|  |
|
Винс, още едно уточнение. Ако пристигаш или си тръгваш от/за камиона возейки се, не е ни ''друга работа'', ни ''на разположение'', но не е и почивка! Ако пътуваш управлявайки собствената си кола, ТОГАВА е ''друга работа! ;)
2. Всяко време, прекарано в пътуване до мястото на поемане на управлението на превозното средство, попадащо в обхвата на нас- тоящия регламент, или при завръщане от такова място, когато пре- возното средство не се намира в дома на водача, нито в оператив- ната централа на работодателя, където водачът нормално е базиран, не се отчита за почивка или почивка в работно време, освен ако водачът не е на ферибот или влак и има достъп до койка или кушетка. 3. Всяко време, прекарано от водача в управление на превозното средство, което попада извън обхвата на настоящия регламент, до или от превозно средство, което попада в обхвата на настоящия регламент и което не се намира нито в дома на водача, нито в опе- ративната централа на работодателя, където водачът нормално е базиран, се счита за друга работа.
„периодът на разположение“, определен в член 3, буква б) от Директива 2002/15/ЕО, трябва да бъде записан със следния знак ''квадратче с наклонена черта''.
Апропо, след обстоен преглед на Регламент 561, никъде не открих понятие като ''готовност за започване на работа''. Сори, за многобройните постове, но така се случва когато се пише/говори наизуст... :) |
|
Що е ''Период на разположение''? |
| 20.04.2013 17:10
|  |
|
Съгласно регламент /ЕО/ 561/2006, под ''период на разположение'' следва да се разбира всяка дейност, различна от управлението на МПС, така както е определена от Директива 2002/15/ЕО. Тези периоди и тяхната предполагаема продължителност трябва да се знае предварително от транспортните работници. През периодите ''на разположение'' шофьорът не е задължен да бъде на работното си място, но трябва да бъде в състояние да отговоря на всички обаждания, да започне да управлява или да възобнови управлението на превозното средство или да извърши друга работа.Включват се също периодите, пред които транспортния работник:
1.Придружава превозното средство, докато то е превозвано с ферибот или влак.
2.Изчаква поради забрани за пътното движение или на граница.
Това е от /БАСАТ/ - Българска Асоциация на Сдруженията на Автомобилния Транспорт от 2011г |
|
Тия последните да го духат Мите...Стига с тия изми... |
| 20.04.2013 18:47
|  |
|
Тия последните да го духат Мите...Стига с тия измислени проблеми бе...Дето вика Росен,получаваш камиона и правиш 9 часа пауза, след което тръгваш.С гаранция нема тъкъв полицай в Европа дето ще те глоби... |
|
До тук е ясно.
За времето на пътуване до камиона с... |
| 20.04.2013 18:48
|  |
|
До тук е ясно. За времето на пътуване до камиона се взема ''бележка/ писмо'' за ''друга работа'' или '' на разположение'' след което като се постави картата се въвежда ръчно периода и вида дейност. За шайби треа да се задраскват квадратчета по гърба и. Да го направим по-интересно. Водач работи за две фирми? Фирма А и Фирма Б. Слиза в определен ден от камиона на фирма А, след като е направил 11ч пауза на борда на МПС. Поема на път с влак, автобус, метро или самолет до камиона на фирма Б. 8ч път до там. Като пристигне там прави 12ч пауза в частен дом. Качва се в камиона на фирма Б, въвежда ръчно 8 те часа пътуване като друга работа, въвежда като почивка 12-те часа пауза. За тези два периода има две писма за дейности едно за пътуването и другото за паузата, издадени от фирмата чиито камион взема (фирма Б). Следва работна смяна, паркира точно до камиона на фирма А, премества си картата от единия в другия камион( от Б във А) и започва нова нормална дневна почивка. Въпросът е - за периода на почивка, последващ пътуването до камиона на фирма Б трябва ли да има писмо/бележка за почивка и от фирма А? Ако имате познати полицаи, ДАИ-служители, специалисти в транспорта и т.н. поканете ги да изкажат мнение. |
|
Квадратче |
| 20.04.2013 19:27
|  |
|
Символ с квадратче и диагонал е: Времена за готовност (времена за изчакване, време на пътника до водача, време в кабината за спане по време на пътуване на Водач-2)
Това оттук: http://www.dtco.vdo.de/generator/www/de/de/vdo/dtco/service_support/downloads_updates/tachographs_and_accessoires/digital_tachograph/flc_instrucion_manual_dtco_1381_release_1_3_bg__de.pdf?redirect=false
На страница 37.
Ако ''на разположение'' и ''готовност за започване на работа'', смяташ че са напълно различни. Вероятно съм в голяма грешка, а ти си напълно прав! |
|
Доне, |
| 20.04.2013 20:35
|  |
|
четох ти въпроса прав и ако съм чел вярно, то коментара ми е: За времето през което картата ти е навън и то време по - голямо от времето за смяна на две карти - трябва ти анекс. Анекса какво представлява - документ от фирмата който удостоверява, че времето през което нямаш тахографски лист или картата ти е извън устройството на тахографа - си освободен от регламент 561. Има нещо друго - много работодатели злоупотребяват с тия анекси и от там контролните органи се заяждат. Не е нормално един шофьор пътуващ ''BG - EU - BG'' с няколко анекса в джоба да обиколи Европа без седмична почивка. Затова са тия изисквания за билети, фактури... Така се получава, че покрай сухото - гори и влажното! За 6-7 години употреба на регламента - не лошо да претърпи корекция в отделни детайли. За тоя период законотвореца трябва да има представа къде са слабите му места. |
|
Бомба, питанката е, дали и от двете фирми треа ане... |
| 20.04.2013 20:53
|  |
|
Бомба, питанката е, дали и от двете фирми треа анекс или само от тази чиито камион е управляван след дадения период. За това, че треа да имаш анекс, писмо, бележка не споря. Тряя като е спрян водач за контрол, да представи пълен отчет за 28 дни назад какво е правил, ако няма шайба или картата е била вън за даден интервал от време е задължителен документ |
|
Виждал съм |
| 20.04.2013 21:14
|  |
|
Събота и неделя да вадят картата и в понеделник сутрин слага и тръгва.през тези два дни си е бил в камиона. Това е като при шайбите,за паузата не се слагат шайби а се оставя тахото отворено. Никой не ти търси за тези дни бележка. За Унгарците не гарантирам,те ни се водят ни се карат. |
|
Цитат: |
| 20.04.2013 22:30
|  |
|
''Събота и неделя да вадят картата и в понеделник сутрин слага и тръгва.през тези два дни си е бил в камиона. Това е като при шайбите,за паузата не се слагат шайби а се оставя тахото отворено. Никой не ти търси за тези дни бележка.''
За дневна почивка, да. Картата е личен документ. Тогава само ръчно въвеждаш, каква активност си имал. За седмична почивка, не съм сигурен по нашите държави дали се признава. |
|
Минко, въпросът не е какво смятаме аз и ти, а какв... |
| 21.04.2013 01:18
|  |
|
Минко, въпросът не е какво смятаме аз и ти, а какво пише у законот! Дон, според мен не трябва от предишната фирма, най-малкото защото бележката е за дейност преди издаването и. Не може, даже мисля, че е престъпление да се издава такава за бъдещ период. За съжаление не съм чел наредбата или там каквото е уреждащо този въпрос и си плямпам наизуст... |
| Трябва да влезете като регистриран потребител, за да можете да публикувате информация в системата !!! |