driverbg.net | bgdrivers.net
ON THE ROAD ... !
СТРАНИЦАТА ЗА БЪЛГАРСКИТЕ ШОФЬОРИ
| Начало | Всички теми | Търсене | Нова тема | Вход
<< Обратно в темите
 
 
ТЕМА

За маджарите, анексите и шайбите...
20.04.2013 07:15
Та значи, кога си пуснал анекс и не е от седалището на фирмата/селището/ или от местоживеенето на водача - искат да се попълни тахографски лист ръчно. Пример: Фирмата е със софийска регистрация, драйвъра се води по постоянен адрес в Петрич /няма настоящ/, а анекса го задейства във Велико Търново! Чертайш по листа и то така, че 11 часа преди опоменатия час в анекса си пишеш - почивка. Въпроса ми е - времето през което си пътувал с кола, мотор, автостоп... /Петрич - Велико Търново/ какво е!?
1. На разположение!
2. Друга работа!
3. Управление на ПС!
4. Почивка!

При наличие на такава шайба - работната ти седмица от кога започва?
1. От обявения час в анекса!
2. Според ръчно попълнената шайба!

Не, че кой знай какво - ама 1500 евра са си 1500...
Димитър Бомбаджиев

На мен немците са ми искали билет от автобуса, с к...
20.04.2013 08:59
На мен немците са ми искали билет от автобуса, с който съм пристигнал от Враца до Ботевград! Ако им кажеш, че си шофирал собствената си кола, изгорял си бомба!:)
Vladimir Wasilev

В Испания платих точно 2000 € за липса на такъв до...
20.04.2013 09:23
В Испания платих точно 2000 € за липса на такъв документ,, там му викат ваканцион ,,, ченгето ми каза, че ако съм му покажел билет щял съм да се размина с глобата.
Ивайло Стефанов

͏
20.04.2013 09:30
Този регламент 561 си е направен с добри намерение,но е съборил шофьора в поза ''партер''! Дори да си добросъвестен и добронамерен към него - ти си от ''ебаната'' страна!
Къде го има това изискване /черно на бяло/, че като си пътувал с рейс, кола, трамвай - трябва да попълваш шайба? Като те глоби - да ти покаже точката от Регламента която не си спазил. Никъде не пише, че придвижването до работното място трябва да я доказуемо! Тука се ходи по ''свирката'' на разни контрол овластени лица! Унизително е по презумпция да си нарушител! Още по унизително е, тия изисквания да се прилагат избирателно - към шофьорите от слаборазвитите страни /бившите СОЦ/. Ако си с английски документи и си се придвижил от Манчестър до Лондон дали унгареца щи иска билета и ръчно попълнена шайба!?
Скоро един колега го глобиха 600 евра за невписана дата на вадене на шайбата. Толкова ли е голямо това нарушение - има дата на активирането и, от шайбата се разчита, че не е стояла повече от 24 часа...тия като не са започнали да разстрелват - пак добре.
Димитър Бомбаджиев

по темата и въпроса
20.04.2013 09:49
води се Друга Работа.
Тоест кат се возиш в автобус за да се придвижиш до мястото където ти е камиона се води друга работа.Тоест едно и съшто е сякаш си бил двойка сас някой и той управлява а ти се возиш на дясната седалка но волана се пада отляво.
Пак по темата- Регламента е пълен цирк.
Мое мнение.
Може да се тълкува по над 100 различни начина.
Ебати регламента.
Очаквам нов такъв.
С един единствен текст.
Шофьора източняк е винаги виновен и трябва да бъде глобен за нешто.

vincent vega

цитирам
20.04.2013 09:53
Скоро един колега го глобиха 600 евра за невписана дата на вадене на шайбата. Толкова ли е голямо това нарушение - има дата на активирането и, от шайбата се разчита, че не е стояла повече от 24 часа...тия като не са започнали да разстрелват - пак добре

Глобите винаги са ОТ-ДО.
тоест глобата за която ти говориш е от 50 евро минимум до 600 максимум.
Налагаштия глобата ти тура тавана оти знае че шанса да обжалваш и да търчиш по адвокати е минимален.
vincent vega

Винс, оспорвам! Возенето на двойка е ''на раазполо...
20.04.2013 12:45
Винс, оспорвам! Возенето на двойка е ''на раазположение''!
Миналата седмица ме спира Крюшо. С надежда ме пита знам ли поне мъничко френски, аз му отговорих - не, мъничко английски. Поиска ми документите на камиона, товара и дигитала. Попита ме лаконично: Гууд драйвър, аз му отговорих по същия начин - Ай тинк со. Докато си направя няколко цигари се върна и с нескрито задоволство и думите Гуууууууд драйвър ми връчи документите и ми пожела лек път.
Прегрешения:
Спускане с до 100км/ч
Веднъж около 18 часа работен ден последван от 80 часа пауза /за техния Великден/.
Няколко пропуска да отбележа едно от двете начало/край държава, но не и двете.
Смекчаващи вината:
Педантично водене на дейностите ''друга работа'', ''почивка по време на работа'' и попълнено ЧМР.
Минимална седмична пауза 60 часа.
Седмично каране 25-35 часа.
На пръсти броящи се намалени дневни паузи - обикновено 12 часа работен ден/ 12 часа пауза.

От което идва да рече, че както често се описват ситуациите - Глобиха ме за 1,2,3 минути разбираш ли, нещо не ми се връзват, докато евентуааааално не изгоря и аз!
Росен Димитров - Рошко

...
20.04.2013 15:45
Докато си на дясната седалка си в ''готовност за започване на работа''. Мисля и предвижването до мястото за поемане на превозното средство е ''готовност''. Съответно седмицата почва от тръгването. Търсех и не можах да открия точните трактовки.

Унгарците принципно имат основание да искат такива неща. Преди години, може би и аз съм ползвал (няма да си признавам). При ''поемане'' на превозното средство, в друга държава, имах билет за автобус (не съвсем истински) и фактура от хотела, където съм ''почивал'', преди да започна работа.
МИНКО ИЛЧЕВ

Минко, ако обичаш, би ли аргументирал твърдението ...
20.04.2013 16:27
Минко, ако обичаш, би ли аргументирал твърдението си като посочиш какво означава знакът ''квадратче с кръгче и наклонена черта'', което ''свети'' постоянно на водач ''2''!?
Росен Димитров - Рошко

Винсь,за едното си прав за другото не, затова подв...
20.04.2013 16:45
Винсь,за едното си прав за другото не, затова подведе и мен. Друга работа е пътуването от и за превозното средство, но не е същото като да се возиш като ''двойка'', във втория случай си ''на разположение''!
Значи, от мен да знаете, каквато и бележка да ви е дал работодателя изедник, НЕ тръгвайте с ''питона'' преди да сте направили минимум 9 часа пауза в него! Така няма да ви се налага да доказвате каквото и да било! Досега НИКОГА не са ми искали анекс, бележка или както искате го наречете. Веднъж им го набутах в ръцете на едни австрийци, а те ме помолиха да не ги занимавам с глупости.
Росен Димитров - Рошко

Винс, още едно уточнение. Ако пристигаш или си тръ...
20.04.2013 17:04
Винс, още едно уточнение. Ако пристигаш или си тръгваш от/за камиона возейки се, не е ни ''друга работа'', ни ''на разположение'', но не е и почивка! Ако пътуваш управлявайки собствената си кола, ТОГАВА е ''друга работа! ;)

2. Всяко време, прекарано в пътуване до мястото на поемане на
управлението на превозното средство, попадащо в обхвата на нас-
тоящия регламент, или при завръщане от такова място, когато пре-
возното средство не се намира в дома на водача, нито в оператив-
ната централа на работодателя, където водачът нормално е
базиран, не се отчита за почивка или почивка в работно време,
освен ако водачът не е на ферибот или влак и има достъп до койка
или кушетка.
3. Всяко време, прекарано от водача в управление на превозното
средство, което попада извън обхвата на настоящия регламент, до
или от превозно средство, което попада в обхвата на настоящия
регламент и което не се намира нито в дома на водача, нито в опе-
ративната централа на работодателя, където водачът нормално е
базиран, се счита за друга работа.

„периодът на разположение“, определен в член 3,
буква б) от Директива 2002/15/ЕО, трябва да бъде
записан със следния знак ''квадратче с наклонена черта''.

Апропо, след обстоен преглед на Регламент 561, никъде не открих понятие като ''готовност за започване на работа''.
Сори, за многобройните постове, но така се случва когато се пише/говори наизуст... :)
Росен Димитров - Рошко

Що е ''Период на разположение''?
20.04.2013 17:10
Съгласно регламент /ЕО/ 561/2006, под ''период на разположение'' следва да се разбира всяка дейност, различна от управлението на МПС, така както е определена от Директива 2002/15/ЕО.
Тези периоди и тяхната предполагаема продължителност трябва да се знае предварително от транспортните работници.
През периодите ''на разположение'' шофьорът не е задължен да бъде на работното си място, но трябва да бъде в състояние да отговоря на всички обаждания, да започне да управлява или да възобнови управлението на превозното средство или да извърши друга работа.Включват се също периодите, пред които транспортния работник:

1.Придружава превозното средство, докато то е превозвано с ферибот или влак.

2.Изчаква поради забрани за пътното движение или на граница.

Това е от /БАСАТ/ - Българска Асоциация на Сдруженията на Автомобилния Транспорт от 2011г
Димитър Бомбаджиев

Тия последните да го духат Мите...Стига с тия изми...
20.04.2013 18:47
Тия последните да го духат Мите...Стига с тия измислени проблеми бе...Дето вика Росен,получаваш камиона и правиш 9 часа пауза, след което тръгваш.С гаранция нема тъкъв полицай в Европа дето ще те глоби...
Владимир Велков

До тук е ясно. За времето на пътуване до камиона с...
20.04.2013 18:48
До тук е ясно.
За времето на пътуване до камиона се взема ''бележка/ писмо'' за ''друга работа'' или '' на разположение'' след което като се постави картата се въвежда ръчно периода и вида дейност. За шайби треа да се задраскват квадратчета по гърба и.
Да го направим по-интересно.
Водач работи за две фирми? Фирма А и Фирма Б.
Слиза в определен ден от камиона на фирма А, след като е направил 11ч пауза на борда на МПС. Поема на път с влак, автобус, метро или самолет до камиона на фирма Б. 8ч път до там. Като пристигне там прави 12ч пауза в частен дом. Качва се в камиона на фирма Б, въвежда ръчно 8 те часа пътуване като друга работа, въвежда като почивка 12-те часа пауза. За тези два периода има две писма за дейности едно за пътуването и другото за паузата, издадени от фирмата чиито камион взема (фирма Б). Следва работна смяна, паркира точно до камиона на фирма А, премества си картата от единия в другия камион( от Б във А) и започва нова нормална дневна почивка.
Въпросът е - за периода на почивка, последващ пътуването до камиона на фирма Б трябва ли да има писмо/бележка за почивка и от фирма А?
Ако имате познати полицаи, ДАИ-служители, специалисти в транспорта и т.н. поканете ги да изкажат мнение.
Don Juan d`Emporda

Квадратче
20.04.2013 19:27
Символ с квадратче и диагонал е:
Времена за готовност (времена за изчакване, време на пътника до водача, време в кабината за спане по време на пътуване на Водач-2)

Това оттук: http://www.dtco.vdo.de/generator/www/de/de/vdo/dtco/service_support/downloads_updates/tachographs_and_accessoires/digital_tachograph/flc_instrucion_manual_dtco_1381_release_1_3_bg__de.pdf?redirect=false

На страница 37.

Ако ''на разположение'' и ''готовност за започване на работа'', смяташ че са напълно различни. Вероятно съм в голяма грешка, а ти си напълно прав!
МИНКО ИЛЧЕВ

Доне,
20.04.2013 20:35
четох ти въпроса прав и ако съм чел вярно, то коментара ми е:
За времето през което картата ти е навън и то време по - голямо от времето за смяна на две карти - трябва ти анекс.
Анекса какво представлява - документ от фирмата който удостоверява, че времето през което нямаш тахографски лист или картата ти е извън устройството на тахографа - си освободен от регламент 561.
Има нещо друго - много работодатели злоупотребяват с тия анекси и от там контролните органи се заяждат. Не е нормално един шофьор пътуващ ''BG - EU - BG'' с няколко анекса в джоба да обиколи Европа без седмична почивка. Затова са тия изисквания за билети, фактури... Така се получава, че покрай сухото - гори и влажното!
За 6-7 години употреба на регламента - не лошо да претърпи корекция в отделни детайли. За тоя период законотвореца трябва да има представа къде са слабите му места.
Димитър Бомбаджиев

Бомба, питанката е, дали и от двете фирми треа ане...
20.04.2013 20:53
Бомба, питанката е, дали и от двете фирми треа анекс или само от тази чиито камион е управляван след дадения период.
За това, че треа да имаш анекс, писмо, бележка не споря.
Тряя като е спрян водач за контрол, да представи пълен отчет за 28 дни назад какво е правил, ако няма шайба или картата е била вън за даден интервал от време е задължителен документ
Don Juan d`Emporda

Виждал съм
20.04.2013 21:14
Събота и неделя да вадят картата и в понеделник сутрин слага и тръгва.през тези два дни си е бил в камиона.
Това е като при шайбите,за паузата не се слагат шайби а се оставя тахото отворено.
Никой не ти търси за тези дни бележка.
За Унгарците не гарантирам,те ни се водят ни се карат.
Simeon Monev

Цитат:
20.04.2013 22:30
''Събота и неделя да вадят картата и в понеделник сутрин слага и тръгва.през тези два дни си е бил в камиона.
Това е като при шайбите,за паузата не се слагат шайби а се оставя тахото отворено.
Никой не ти търси за тези дни бележка.''

За дневна почивка, да. Картата е личен документ. Тогава само ръчно въвеждаш, каква активност си имал. За седмична почивка, не съм сигурен по нашите държави дали се признава.
МИНКО ИЛЧЕВ

Минко, въпросът не е какво смятаме аз и ти, а какв...
21.04.2013 01:18
Минко, въпросът не е какво смятаме аз и ти, а какво пише у законот!
Дон, според мен не трябва от предишната фирма, най-малкото защото бележката е за дейност преди издаването и. Не може, даже мисля, че е престъпление да се издава такава за бъдещ период. За съжаление не съм чел наредбата или там каквото е уреждащо този въпрос и си плямпам наизуст...
Росен Димитров - Рошко

Трябва да влезете като регистриран потребител,
за да можете да публикувате информация в системата !!!
| Начало | Регистрация | Общи условия | Правила за личните данни | За контакти и оплаквания | ©  Speditor.NET 2005-2025