driverbg.net | bgdrivers.net
ON THE ROAD ... !
СТРАНИЦАТА ЗА БЪЛГАРСКИТЕ ШОФЬОРИ
| Начало | Всички теми | Търсене | Нова тема | Вход
<< Обратно в темите
 
 
ТЕМА

Колеги чухте ли за това?
14.01.2015 11:27







Препоръчваме използването на браузера Internet Explorer!!!




Германия: Минимална работна заплата
1. Международният съюз за автомобилен транспорт (ИРУ) изпрати на АЕБТРИ допълнителни разяснения, получени от немските митници, във връзка с процедурите по изпълнението на задълженията на превозвачите за заплащане на минимална заплата на шофьорите за времето, през което са работили на територията на Германия.
На първо място към момента е важно да не се допуска влизането в Германия на шофьор на товарен автомобил или автобус, без за него да е изпратено съответното уведомление до немските митници. Както вече информирахме формулярът трябва да бъде изпратен по факса преди началото на първия превоз на немска територия, т.е. може и в същия ден, но преди шофьорът да е влязъл в Германия.
Не се изисква при превозите шофьорите да носят допълнителни документи, свързани с прилагането на този закон, а само документ за самоличност (паспорт или лична карта). На пътя няма да се извършват проверки за това дали превозвачът заплаща изискващата се минимална заплата на шофьора, но по данните от документа за самоличност контролните органи ще проверяват дали са подадени изискващите се данни за съответния шофьор. Затова в уведомлението, което се подава на немски език, имената на шофьорите трябва да се изписват на латиница така, както са записани в документите им за самоличност.
Уведомлението може да съдържа всички превози за период до 6 месеца, независимо дали шофьорите ще бъдат през целия посочен период на немска територия или само през част от този период. Така че съгласно получената информация превозвачът може да изпрати списък с имената на всички свои шофьори, които евентуално ще извършват превози до/от, транзит през или в Германия, напр. през периода 10.01.2015 - 10.07.2015 г. и по този начин ще бъдат покрити всички превози между тези дати. Впоследствие при поискване трябва да бъдат изпратени документите за реално извършените превози.(*)
Съгласно същата информация от ИРУ немските митници са приели записите на изработените часове на немска територия, които трябва да се правят най-късно до 7 дни след извършването на превоза, да съдържат само продължителността на изработените часове (без да се посочва начало и край на работното време). Уточнено е, че прекъсванията, дневните и седмичните почивки не се включват - за тях не се водят записи и не се дължи минимална работна заплата.
(*) Във връзка с този подход поискахме мнение и от колегите от немската асоциация. Според тях при всички случаи е по-добре да се подаде повече информация - например да се окаже, че са подадени данни за някой шофьор, който после се е разболял или е напуснал предприятието и няма да пътува в Германия (което може да бъде доказано и обяснено), отколкото да не се подаде информация за някой шофьор, а той да бъде засечен на територията на страната. В такъв случай глобата е 30 000 евро.
2. Както вече информирахме секретариатът на ИРУ е повдигнал въпроса за прилагането на минималната работна заплата спрямо чуждестранните превозвачи пред кабинетите на европейските комисари по транспорта и по заетостта, изразявайки притесненията си относно съвместимостта на немския закон със съответното законодателство на Европейския съюз и особено със свързаното с европейския пазар и директивата за командироване на работници.
Вчера ИРУ е бил уведомен, че Европейската комисията е предприела детайлно проучване на новия немски закон и е в процес на иницииране на предварителна процедура за нарушение (EU Pilot). ЕК проучва чрез компетентните органи на Германия целите, нормативната база и механизмите за прилагане на тези национални разпоредби в международния транспорт. Правомерността и пропорционалността на националните мерки ще бъдат оценени по-специално с оглед да се получи уверение, че те не ограничават ненужно достъпа до немския пазар. ЕК е заявила готовност да направи необходимите стъпки, включително да стартира процедура за нарушение, ако установи, че националните рестриктивни правила застрашават прилагането на общите разпоредби на ЕС.
Минимална работна заплата в Германия

От 1.1.2015 г. в Германия беше въведена минимална работна заплата от 8,50 евро на час. Компетентните власти в Германия прилагат изискванията на новия Закон за минималната заплата (Mindestlohngesetz) както спрямо немските, така и спрямо чуждестранните превозвачи, извършващи каботажни и/или международни превози до/от и транзит през територията на Германия.

Компетентен орган по прилагането на закона са митническите власти на Германия.

1. Минимална заплата

Работодателите трябва да заплащат на своите работници и служители брутна минимална заплата от 8.50 евро за всеки час, изработен на територията на Германия. Тази заплата трябва да бъде платена най-късно в последния работен ден на банките от месеца след извършването на превоза.

Митническите власти на Германия са публикували обща информация за елементите от възнагражденията на работниците, които могат да бъдат разглеждани като част от минималната заплата. Минималната заплата е брутна заплата. Различни надбавки или доплащания се считат за елементи от минималната заплата, ако тяхното изплащане не зависи от извършена работа от работника, различаваща се от нормалната работа, за която е договорена заплатата.

Пример за надбавки, които винаги се включват в заплатата, са доплащания, определени в трудовия договор като компенсация на разликата между местната (в родината) заплата и дължимата минимална работна заплата за Германия.

Примери за надбавки, които не се признават за елементи от заплатата:

- надбавки, изплащането на които зависи от следното: извършена повече работа за единица време; постигнати качествени резултати от труда над средното ниво; работа в специфично време (напр. положен извънреден труд, работа в неделя или празнични дни, работа при тежки и опасни условия);

- надбавки за командировки, при условие че са заплатени да компенсират действителни разноски за командировката на работника (напр. разноски за храна и квартирни, пътни):

В случай че работодателят заплати на работника обща сума, в която се съдържат суми, с които работникът трябва сам да покрива разноските си за нощувка и/или храна, то от общата сума трябва да се извади най-ниската ставка за нощувка, респективно за храна, определени с Наредбата за заплащане на социални осигуровки (Sozialversicherungsentgeltverordnung 2015);
В случай че работодателят осигурява на работника допълнително към заплатата квартира и храна в натура, тяхната стойност не се признава за елемент на работната заплата;
В случай че работодател изплаща заплата, от която е приспадната стойността на услуги, предоставени от него на работника (напр. квартира, храна), то само реално изплатената сума се счита за минимална работна заплата.
Допълнителни плащания като Коледни надбавки и добавки за отпуск се зачитат като част от минималната заплата, ако работникът е получил действително и безвъзвратно съответната пропорционална сума за периода на командировката до крайния срок, в който се получава минималната заплата.

2. Задължение за подаване на уведомление

Параграф 16 на закона определя задължение за работодателите със седалище в чужбина, чиито работници извършват работа на територията на Германия, да изпращат писмено уведомление преди началото на всяка услуга (превоз) до компетентната митническа служба.

С Наредбата за деклариране на минималната работна заплата (MiLoMeldV) се въвежда облекчението за работодатели, чиито работници извършват само мобилни дейности, каквито са превозите на пътници и товари, вместо преди всеки превоз да подават уведомления във вид на план-график на работата за период не по-дълъг от 6 месеца със следните данни:

1. начало и очаквана продължителност на услугата (превоза);

2. име, фамилия и дата на раждане на предполагаемия работник, който ще извършва услугата;

3. декларация от работодателя, че спазва задължението за заплащане на минималната работна заплата;

4. адрес (възможно е и извън Германия), на който се съхраняват документите, и по-специално трудовите договори, записите на работното време, отчетите/начисленията на работните заплати, доказателствата за реално извършените плащания на заплатите;

5. в случай че посоченият адрес е извън Германия, при първото подаване на уведомление трябва да се приложи и декларация, че при поискване документите ще бъдат предоставени на немски език на митническата администрация в Германия.

Наредбата освобождава превозвачите на пътници и товари от задължението да уведомяват при настъпили промени в план-графика.

Не се изисква при превозите шофьорите да носят документи, свързани със заплащането им. Проверки на пътя по този закон няма да се извършват.

При поискване от немските компетентни органи документите, посочени по-горе в т. 4, преведени на немски език, трябва да се изпратят в Германия, като се предоставят и данни за действително извършените превози през планирания период, както и за съответния им заявител (товародател/спедитор).

Наредбата за компетентната служба за подаване на уведомленията за минималната работна заплата (MiLoMeldStellV) определя, че компетентен орган на митническата администрация за процедурата по декларирането на минималната работна заплата от чуждестранни работодатели е Федералната финансова дирекция Запад (Bundesfinanzdirektion West), Кьолн.

На 19 декември 2014 г. митническата администрация на Германия публикува допълнителна информация по процедурите за прилагането на минималната заплата на немски език (http://www.zoll.de/DE/Fachthemen/Arbeit/Meldungen-bei-Entsendung/meldungen-bei-entsendung_node.html). Формулярът на план-график на работата при извършване на мобилни дейности може да бъде намерен в дясното меню на екрана в рубриката ''Formulare zum Thema'' под номер ''033037 (mobil)''. Той е в интерактивен pdf формат и може да се попълва директно онлайн. След това се разпечатва и се изпраща на факс: +49 (0) 221 964 870 в Bundesfinanzdirektion West, Кьолн.

Моля, обърнете внимание, че формулярът се състои от 2 страници и всички полета трябва да бъдат попълнени на немски език!!!

Счита се, че задължението за деклариране на минималната заплата е изпълнено с изпращането на формуляра. Митническата служба няма да изпраща потвърждения за получаването на формулярите. Като доказателство за навременно изпращане на формуляра трябва да се съхранява протоколът за изпратените съобщения от факс-апарата.

Неизпращане на формуляра или несвоевременното му изпращане, или изпращане на формуляр с неверни или непълни данни се счита за нарушение, което се санкционира с глоба до 30 000 евро.

3. Задължение за водене на записи на работното време

Съгласно параграф 17 на закона работодателят е длъжен да записва началото, края и продължителността на дневното работното време на своите работници най-късно до края на седмия календарен ден след деня, в който е извършена работата, и да съхранява тези записи най-малко 2 години.

С Наредбата за отчитане на минималната работна заплата (MiLoAufzV) се въвежда облекчение за някои категории работници (разносвачи на вестници, куриерски услуги) като отпада задължението за записване на началото и края на дневното работно време, т. е. те трябва да записват само неговата продължителност. Това облекчение обаче няма да важи в общия случай за шофьорите в превозите на пътници и товари, тъй като се счита, че те не отговарят на всички условия - да извършват само мобилни дейности, да не подлежат на предварително определено работно време (начало и край) и сами на своя отговорност да разпределят работното си време.

4. Полезни контакти

Създадени са информационни центрове, които да отговарят на различни въпроси по темата както към немското Министерство на труда и социалните въпроси (https://www.bmas.de/DE/Service/Buergertelefon/inhalt.html, така и към немските митници (https://www.zoll.de/EN/Service/Enquiries/enquiries_node.html).

Горещ телефон за въпроси - Германия: от понеделник до четвъртък от 8:00 до 20:00 ч - +49 (0)30 60280028.

filip iliev

Да
14.01.2015 12:13
Да и сега шефовете дигат осигуровките на първо време-пък какво ще вземем на края на месеца -ще видим
h tsonev

.
14.01.2015 12:32
Супер! Много добре! Чудесно!

Сега очаквам да чета как Ганьо се изцепва: - ''Е, те таково животно нема!''
Валери Цветанов (Driver1)

Не знам Валери....
14.01.2015 12:42
Но смятам че има светлина в тунела.
filip iliev

И аз не знам. Но и не виждам някаква особена светл...
14.01.2015 13:34
Поне за българите. След като сами не можем да си отстояваме правата, ще се съобразяваме с тези, които го могат. Именно това правят в момента и в Германия, и във Франция, и в Белгия. И докато нашенеца вика: - ''Е, те таково животно нема!'', примката се затяга.
Няма да ни траят да им подбиваме пазара на труда и неговата цена, както и социалните им придобивки. Трябва да сме наясно, че ЕС не е благотворителна организация, а сдружение по интереси. Е, тези хора там отстояват своите интереси! Същевременно това е и в наш, на работещите интерес. Много кретенски ми се струват изцепките на Ганьо, които цитирах вече. Или ще работим като тях и съответно - ще получаваме колкото тях, или няма да бъдем част от тях!
Валери Цветанов (Driver1)

Да Филипе знам за тази новост и много се радвам.Да...
14.01.2015 13:44
Да Филипе знам за тази новост и много се радвам.Дано се сложи малко ред в безобразието международен транспорт...по български...Да видиме какви мурафети ще извъртът българските работодатели сега...Но прошка нема да има ...германците пипат здраво ха ха ха
Владимир Велков

Re
14.01.2015 15:43
Нищо не могат да извъртат вече.Както не можаха нищо да измислят за почивките в Белгия и Франция така и в този случай мърдане няма.Подозирам че доста фирмички ще отпаднат от играта.Няма да има вече номера от сорта - Сега прави пауза че нещо няма товар.....
h tsonev

прави пауза, не се брои за работа та да ти вървът ...
14.01.2015 21:33
прави пауза, не се брои за работа та да ти вървът 8.5 ойро на час.
и тва ша го отнесът еврочиновниците, не видехти ли еу пилот, не разбирате ли ко четете. давам му 4 седмици живот
Don Juan d`Emporda

Ко речи бре Хуане?
14.01.2015 22:24
Нищо не ти разбрах? Демек - нема да стане тая, а? :-)
Валери Цветанов (Driver1)

Бе с две думи, това исках да кажа-нема стане. Пише...
15.01.2015 09:01
Бе с две думи, това исках да кажа-нема стане.
Пише в този текст, че само за реално изработено треа ти се плати 8.5 ойро пер час. Ма кът си дремеш в индустриалната зона, че ти търсят товар, то ти не си на работа.
С тва еу пилот убиват грешнизакони още в зародиш. То уби белгииските и френски паузи в хотел:-).
Инак на Клермон Феран знайш ли какъв затвор голям направиха? Сигурно е за нарушители по транспортните въпроси.
Don Juan d`Emporda

Яз па, че ти кажем, че ше стане!
15.01.2015 12:38
И още как! Ако за французите и белгийците може да има някакви съмнения все пак, че могат да приложат на практика нововъведенията си (впрочем - в Белгия вече си ги прилагат!), то за германците няма никакво съмнение, че каквото решат - правят го! При това са го обмислили добре и отвсякъде, така, че да постигнат целите си. Бай ганьо винаги се опитва да тарикатее, но с германците шега не бива - рано, или късно плащаш с лихвите. А е достатъчно веднъж да хванат някого и е готов...Машината е добре смазана и работи безупречно.
Валери Цветанов (Driver1)

Поживеем, па ше видим. Помеждудругото, и най яката...
15.01.2015 13:06
Поживеем, па ше видим. Помеждудругото, и най яката испанска фирма не го покрива тва изискване за 8.5 ойро за час.
И как след като си изпълнил всички условия на своята страна, ще търпиш наказания в друга?? Еу пилотът кръжи върху нефелното изискване.
Ако шоферите не се преборят за по-добро заплащане, нема администрация която да го направи. Всеки иска ниска цена на транспорта.
Don Juan d`Emporda

Вече....
15.01.2015 13:41
Вече изискват от бг работодателя да изпрати имената на шофьорите си които преминават или работят на територията на германия,така че и аз мисля че този път няма мърдане,надявам се и цяла европа да подкрепи германия,тогава наистина няма да има мърдане....!
filip iliev

Още....
15.01.2015 13:47
Още миналата година се заговори в брюксел за единна минимална заплата на международния шофьор в европа да бъде 2000Е,е като гледам може и да се случи благодарение на нормалните държави които уважават работниците си.А бай ганьо нека си хитрее,то си му е за главата,както каза Валери при немеца рано или късно си плащаш,това е много добре смазана машина по отношение на работническият синдикат!
filip iliev

Хм,
15.01.2015 14:00
това за испанските фирми май не ти е много ясно.
Ха, сметни сега - при 1350-1400 евро номина(бруто) + 160-180 евро по конвенио, + други плащания (като доплащанията за групажи и фин де семана) без диетите, та сметни ги при 180 работни часа в месеца (по Регламент 561) и ще видиш, че баш си покриват изискванията. Германеца знае какво прави.
Валери Цветанов (Driver1)

Браво на испанците за номините.
15.01.2015 14:48
Браво на испанците за номините.
Don Juan d`Emporda

Преди време, когато беше актуална темата за френск...
15.01.2015 15:04
Преди време, когато беше актуална темата за френските хотели, попитах тук '' С какво тази нова наредба, закон правило ще подобри условията на труд или заплащане на нашего брата бг интернационал драйвер''
Никой не отговори.
Сега поставям същия въпрос, дано некой да напише нещо.
Лично аз мисля, че само ще се увеличат осигуровките на шоферите за времето през което са на територията на Германия.
Don Juan d`Emporda

Само дето е леко неприложимо........
15.01.2015 15:09
Въведените изисквания противоречат на принципите на ЕС за свободно движение на хора, стоки и капитали, като се наблюдава тенденция държави членки да използват контрола като дискриминационна практика, целяща защита на националните им пазари с цел ограничаване на достъпа до тях. Това ново изискване не е съобразено и със социалния стандарт в отделните държави членки на ЕС. Освен това е грубо вмешателство във вътрешните работи на коя да е друга държава членка,нейната социална и трудова политика.
В случая германците лекинко пообъркаха нелегалния трудов пазар,със легалния такъв.Има директиви и разпоредби на ЕС,които са надзаконови спрямо законите на коя да е държава членка.Възможно е да има различия в законодателствата на различните държави по един и същи казус,но при всички положения не трябва да надвишават юридическата сила на Европейските директиви,регламенти и др предвидени по същите тези казуси.Няма как една държава ,пък било то и Германия да наруши един основен регламент на ЕС,а именно ЕС 883/2004 , или по точно дял II-- ОПРЕДЕЛЯНЕ НА ПРИЛОЖИМОТО ЗАКОНОДАТЕЛСТВО .
чл.11 от него гласи така:
1. Лицата, за които се прилага настоящият регламент, са подчинени на законодателството само на една държава-членка.
и следващия член 12,определящ специалните правила...:1. Лице, което осъществява дейност като заето лице в държава-членка от името на работодател, който обичайно осъществява дейността си в нея и което е командировано от този работодател в друга държава-членка, за да осъществява там дейност от името на същия работодател, продължава да е подчинено на законодателството на първата държава-членка, при условие, че предвиденото времетраене на тази работа не превишава двадесет и четири месеца и че не е изпратено да замества друго лице.

2. Лице, което обичайно осъществява дейност като самостоятелно заето лице в държава-членка и което отива да осъществява подобна дейност в друга държава-членка продължава да бъде подчинено на законодателството на първата държава-членка, при условие, че предвиденото времетраене на тази дейност не превишава двадесет и четири месеца.

След като аз съм Българска фирма,регистрирана на територията на република България,и мястото на изпълнения на стопанските ми задължения е България,работниците ми са командировани лица съгласно наредбата за задграничните командировки,кореспондираща пряко със регламента на ЕС за командировани лица в ЕС.
Просто в случая немците не са си доизпипали нещата...И EU Pilot е въпрос на време..
Не ме разбирайте погрешно--дай Боже и повече от цитираните суми на час да можем да получаваме.
Михаил Александров

А и същия закон ...
15.01.2015 15:11
за минимална работна заплата го има приет от доста време в една друга още по шовинистично настроена държава--Франция...Както всички знаем,той се отнася за местни фирми,и чужди такива,но със седалище във Франция.За чуждестранни компании не се отнася.
Михаил Александров

Пак го прочетох. Пак открих, че ще е отменено тва....
15.01.2015 15:13
Пак го прочетох. Пак открих, че ще е отменено тва. Пилотът.
Пак казвам няма бюрократ, който да успее да увеличи заплатата на Гунчо от България, ако той, Гунча сам не се бори за това. Ако ще на луната да кара.
Don Juan d`Emporda

Направо ме разсмивате!
15.01.2015 15:48
Никой не е тръгнал да увеличава доходите на Мунчо от Чуйпетлово! Пука им на германци, французи и белгийци за доходите му. Повече от ясно е, че мерките целят да защитат собствените им превозвачи от дъмпинга, който им налагат източноевропейските ''туземци''. Това е толкова ясно, че просто е обидно да се спори.

Мишо, ясно е, че си от е.аната страна, ама поне от теб не очаквах, че ще се влееш в хора на тия де викат - ''Те, таа, нема да стане!'' :-) Я па ти думам, че ЩЕ!
Дори вече има спирани камиони от BAG и въвеждат данните на колегите. Ха, познай защо. Па вие си викайте - ''Нема да стане!'' :-))))))))))
Валери Цветанов (Driver1)

Валери,
15.01.2015 16:12
И днес имах спиран камион в Германия.Проверен и пуснат без проблем.
Не ме разбирай погрешно.Немците нека си защитават пазарите.Но да го правят със средства позволени от законите в ЕС.Дъмпинга пречи и на мен,не само на тях.По скоро бих казал--Таа мое и да стане,но не по този начин.
Михаил Александров

Мишо,
15.01.2015 16:35
ти какво очакваш, че е трябвало да се случи? Да ги арестуват ли шофьорите? Още всичко е в началната си фаза. Както и във Франция. Аз не допускам, че германецът не е догледал нещо и не е предвидил всичко. Просто това не му се случва. Единствено Хитлер подведе германците, че може да е победител срещу света, но той, както знаем, е австриец...

Не изключвам, че може да има леки доизглаждания и оптимизиране на текстове, но общия смисъл със сигурност ще си остане. И не само това - мисля, че тази вълна от препятствия пред източноевропейските превозвачи ще се засилва - ще има мерки и в други страни - Италия и Испания, предполагам. Дори се учудвам, че испанските транспортни синдикати все още кротуват. Наистина нямам информация да са предприемали нещо в тази посока. Но твърдя, че работещите вътрешно в западноевропейските страни превозвачи от Полша, Румъния, Унгария, България, Словения и др. се превръщат във все по-голям проблем за местните превозвачи и на това ще се противодейства, пък вие в България пак казвайте, че не може да стане...
Валери Цветанов (Driver1)

Дълго време се чудех дали да взема......
15.01.2015 17:28
Днес на Зубен имаше 3 BAG Коли една в началото една в средата и една в края.Никой никого не спира.Просто си седят чакат да спреш Идва до теб и най Учтиво ти иска ЛК Книжка и Документи на Камиона+Лиценза Големите неща се сканират а Мойте през четеца за по бързо......Даде ми Един лист на Бг.Език за такива дето не отбират и се чудят за кво иде реч на листа пише В връска с новата наредба бля бля... сабираме данни на фирмите превозвачи+водачите на ЛКВ.Благодари ми за съдействието и ми пожела приятен път
Zahari Bachev (Hogan68)(Bace)

За испанците щи кажа веднага що си кротуват. За 20...
15.01.2015 17:33
За испанците щи кажа веднага що си кротуват. За 2012 г Испания е шампион на ЕС по каботаж. Извършен в друга страна. Та те имат доста повече изгода от нас да се запази положението. Тва го пише из твхните специализирани издания, а не го говорят шоферите по рампите. Ако добавим и испанските фирми регистрирани в Бг и Ро, то нищо чудно да стане 50% от каботажа е извършен отиспански фирми.
За 2013 се чакат данни, но няма да е различно.
Don Juan d`Emporda

Е, и?
15.01.2015 17:37
Правят го заради статистиката си, така ли? Броят фирмите и шофьорите...
Още повече, че в листа който дават вероятно не пише бла...бла, а си е написано точно за какво става дума и не е зле българските шефове на фирми да го прочетат.
Валери Цветанов (Driver1)

Хуане,
15.01.2015 17:45
не знам дали разбра, но аз не говорех за испанците въобще, а за испанския транспортен синдикат в частност. Той не защитава приоритетно интересите на собствениците на транспортни фирми, а на изпълнителния персонал, т.е. - шоферите. Имам го написано черно на бяло. Верно е, че чрез каботажи се уплътнява заетостта на камионите, но това не е проблем за испанския транспорт, който е вече водеща сила в Европа.

Моето мнение, че синдикатите пасуват засега, защото все още не са се съвзели от удара, който им нанесе кризата в периода 2009-2013г. Но постепенно излизат от шока и макар, че никога няма да се повтори това, което беше, още не са казали думата си.
Валери Цветанов (Driver1)

Бла бла...
15.01.2015 17:45
член наредба и така на татък от горно постнатото ама по кратко.Но понеже чаках Митница околу час.Видя че и Абитата са на Килимчето.....Та хайде ние В. П. курви и прочие ще ни наместат нали сме ''уж'' в ЕУ ама Как че фаната Абитата Макетата И сърбетата а има още доста който не са у ЕУ ????? това се зачудих????
Zahari Bachev (Hogan68)(Bace)

Испанският транспорт-водеща сила в Европа. Тва кът...
15.01.2015 18:14
Испанският транспорт-водеща сила в Европа.
Тва кът лозунг от едно време. И се крепи на каботажа. Бахти и силата, честно.
Don Juan d`Emporda

Валери,
15.01.2015 18:21
тук не говорим само за превозвачите,които работят вътрешно.Тук говорим за фирмите,които возят от/за България до/за Германия,Холандия,Скандинавия,Белгия и т.н.,т.е. там където Германия е поне транзитна държава.Транспорта между България и Холандия примерно по никакъв начин не застрашава немския трудов пазар!!Я застани няколко дни на коя да е българска граница и преброй колко камиона с немска регистрация ще видиш.От техния брой извади турскоговорящите.Ще получиш число по малко от 1 за 24 часа.Защо немците отказват да идват да разтоварват/товарят в България,навлата ли им пречат,що ли?Те самите си организират търгове и търсят най-ниска цена...Едно транспортно навло към БГ превозвач от немска спедиция+ комисионата на самата спедиция е повече от достатъчно камион на самата спедиция да изпълни курса.Но немеца не ще,защото ще трябва няколко дни да спи в кабина,а не у дома си.Транспортните навла от Германия към Франция се движат около 1,20-1,40 евро/км.Както за немските,така и за българските,а и за всички останали превозвачи.И това са цени обявени от немски спедиции..Но това е пазар!! Както и цените от Франция към Германия варират от 0,65 до 0,90 евро /км .И това е пазар.И този пазар не се определя само от количеството камиони с БГ или каква да е екссоц регистрация.А се определя от количеството предлагани товари,за които се борят и камиони с немска,френска,испанска,португалска,белгийска,италианска регистрация.От години цените към Острова са в пъти по високи от цените в обратната посока.Но англетата нямат подобни рестрикции...И сякаш сега май англетата е редно да направат подобно изискване за немъчките фирми и примерно 15 паунда/час.Което е нормално за UK. Вервай ми--немски камион нема да стъпи на Острова.И пак не защото проблема е в парите,а защото самите немци не искат.Те не харесват тази професия-международен шофьор.Не случайно са инициатори на оперативни програми за еко-транспорт,в който до двайсетина години да се ограничат превозите със автомобили до 150 км,а по дългите разстояния да бъдат ро-ла.
Все повече се увеличава горната възрастова граница на немците,заети с транспорт.А за младите шваби-това не е перспективен,интересен и привлекателен бизнес.
Михаил Александров

Добре, де!
15.01.2015 19:59
Благодаря за обстоятелствения разбор на състоянието и проблемите на немските превозвачи и още по-убедителния довод с каботажите. :-))) Само, че не виждам с какво това променя факта, че се въвеждат нови изисквания?

Нали никой няма да тръгне да твърди, че германеца е тръгнал срещу интереса си? Или, че мярката ще засегне по някакъв начин, примерно, холандските, белгийските, или люксембургските транспортни фирми? Защото, ако някой го твърди, значи напразно съм си губил времето да пиша досега.

Спорът е ЩЕ ЛИ ПРОРАБОТИ НОВОТО ИЗИСКВАНЕ, ИЛИ НЕ ЩЕ.Аз твърдя, че ЩЕ!

А на Мишо и шефовете му препоръчвам, извън собствената си убеденост, че това е неправомерно и, че ''Таково животно нема!'', да попрочетат материалите, които, както разбрах, раздават хората на чист български език и да снабдят шоферите си с каквото се изисква като справка за да не бъдат неприятно сюрпризирани.

Отделен въпрос е, че представянето на документи с невярно съдържание също е наказуемо и това също педантично е подчертано в немския текст. На печелившите - честито! :-))))
Валери Цветанов (Driver1)

Браво Валери...
16.01.2015 10:16
явно с теб имаме единомислие по въпроса,и въпреки гореспоменатото от Михаил и доста добрите му попадения,аз смятам че ''чичо Ханс'' няма да измисли нещо което да е безсмисленно.И не съм съгласен че немците не харесвали професията,просто май вече им е трудно да се уредят на работа и поради тази причина някой предприема действия.Аз също не съм съгласен да ме офертират за работа вътрешно за 1400Е и видиш ли мизерната ми бг заплата даже да е вклщчена в тази сума,т.е тя стана 1200Е е няма как да работи нормален човек за тези пари!
filip iliev

Нещо взе да хърка немската машина(вижте сайта на И...
03.02.2015 22:55
Нещо взе да хърка немската машина(вижте сайта на ИААА). Карам такава, не са толкоз перфектни:-) :-)
Don Juan d`Emporda

Хърка, хърка - колко да хърка?
04.02.2015 00:20
Как си го превеждаш това:

''...временно се преустановява прилагането на закона за минималното заплащане по отношение единствено на транзитните превози през територията на Федерална Република Германия...''
Валери Цветанов (Driver1)

͏
04.02.2015 03:12
По принцип едни такива решения са леви решения, а българина си е ляво ориентиран...тъй, че аплауди
Не е лошо и една дневна разкладка на меню за драйвара да направят задължителна и в нея непременно да присъства - хайвер Almas, белият труфел, японско ''мраморно'' говеждо...
Gargamel Pantigrua

В разкладката трябва да включат задължително и 2 к...
04.02.2015 03:38
В разкладката трябва да включат задължително и 2 кутии цигари + бутилка Водка дневно ,,,,
Ивайло Стефанов

Как си го превеждам? Слава богу българска реч не е...
04.02.2015 08:50
Как си го превеждам? Слава богу българска реч не е необходимо да си я превеждам.
Временно бре, то и френската екотакса временно я отмениха.
Don Juan d`Emporda

А, бре...
04.02.2015 12:51
май и българската реч се нуждае от превод, или поне - от разбор.

Моят разбор на изречението е, че ВРЕМЕННО се отменя прилагането на нормата ЕДИНСТВЕНО ЗА ТРАНЗИТНО ПРЕМИНАВАЩИТЕ, а за каботажите и тези с крайна точка в Германия си се прилага. М? Ко ши кажеш? Следващия път - обяснение с ябълки и круши....
Валери Цветанов (Driver1)

Валери, аре на бас по 2 бутилки марково уиски, че ...
04.02.2015 13:18
Валери, аре на бас по 2 бутилки марково уиски, че тоз закон в частта си за чуждите превозвачи ще отпадне напълно. По-точно, ще го отменят временно за...постоянно
Та ша има да се чудя кво да го правя тва уиски, кът не пия.
Don Juan d`Emporda

Бе, и аз не пия,
04.02.2015 13:34
ама не е в това рабортата...
Но защо ми се струва, че се случва това, което отдавна съм казал че твърди бай Ганьо - ''Те таково животно нема!...
ДА, ама - НЕ! Има! Времето ще покаже.
Валери Цветанов (Driver1)

Да,
04.02.2015 16:58
вчера го чух по радиото,**Временно**,преди всичко в основата са поляците,или по точно спедиторските фирми обвързани с немски такива,ще се синхронизират нещата и след това ще се прилага.Нашего брата Бг драйвера го нема на картата за момента
Lyusi Woolves

Поо ТЕМАТА за часовото заплащане
04.02.2015 21:23
Готово В бордовия дневник ''подробния пътен лист''най отдолу направих Графа Час-дата на влизане и км в германия- също така и излизане......ДР. е? дали ще ги плащата тези часове реално,,,,,,,..........
Zahari Bachev (Hogan68)(Bace)

Захари.......
07.02.2015 09:57
Ми земи си нарисувай на фиша заплата 2500е да видим дъл ще ги осребрят(преведът)............
Iliyan Popov

Popov................
07.02.2015 11:17
Бессссс думи...............
Zahari Bachev (Hogan68)(Bace)

''Бессссс...''
07.02.2015 11:23
Учи Захари, учи...пишеш на майчиния си език и...
Как е треперело родителското тяло над теб, да се ограмотиш на четмо и писмо, но ти - НЕ та НЕЕЕ!
Gargamel Pantigrua

Гарга
07.02.2015 11:28
Бесссссс да нарочно го пиша така.Сега ще попиташ жащо? Ами сети се сам имаш глава на раменете...
Zahari Bachev (Hogan68)(Bace)

Захари.......
07.02.2015 11:35
Я па немо се отворя що ''Бессссссс'' или ''жащо'' ама мо съм прост,той и без тва Спилбърг на изкара кухи лейки те я дет не сме от СОФЕТО
Iliyan Popov

Па и он не е от Софето!
07.02.2015 12:53
Он е от Подуене...:-)))
Валери Цветанов (Driver1)

антибиотик
07.02.2015 15:21
Аз затова намалих дозата на гроздомицин-а.
Борислав Пойрязов

Кръвна обида.......
07.02.2015 15:30
Валери,ти за воина говориш бе човек. Оно пак ще тръгне с винкело за еспания. Той са бие в гардите че 17 поколение софиянец,па ти го отрепа направо.........
Iliyan Popov

I. P.
07.02.2015 15:47
В далечната 681 год. кога Аспарух забил меча у Плиска и казал: Това ще е нашата Родина!
То на Ив пра-прааа дядо му си е пиел кафето у Сердонполис /днешна София/
Gargamel Pantigrua

Он, не софе, бре!
07.02.2015 15:50
Он - подуенски х'американо! Ко знайш ти! Хасиенди, плантации, лукс...БеМеВе, двутактов турбо-енжине!
Ренаулт-франсеза със светещ кръст и китайски ксенон на левио фар. Кой кът нас!?
Валери Цветанов (Driver1)

:-)))))))))))))
07.02.2015 15:57
Наздраве.
Ивайло Стефанов

͏
07.02.2015 16:03
Кой се мери с Ив акъл няма. Имаше една книга ''Златния човек'' - до каквото се докосне-става злато. Ив е прототипа на героя...
Да си ни е живо и здраво ''бижуто'' и си ни радва се тъй с присъствието си, а и отсъствието!
Валери аз съм сигурен, че Ив те обича, но ти като айсберг/оня де потопил Титаник/ му охлаждаш чувствата
Gargamel Pantigrua

Гарга, обичам всички от гилдията, ич не ме вълнува...
07.02.2015 16:06
Гарга, обичам всички от гилдията, ич не ме вълнува, че някой се заяжда за нещо с мен,,,,,,,,,,,, Всички да са живи и здрави и да се радват на Божиите благословения !
Ивайло Стефанов

Ама, Ив Тарантини,
07.02.2015 16:12
метни малко илюстративен мат'рял? Щот скоро не съм чел глупости, без връзка с темата? Некое къщЕ, некое басейнче, палма...туй-онуй? Щот ний - прости, ний - парии, скачаме по клоните и сме невидели пътни знаци в динамична среда...
Валери Цветанов (Driver1)

Е веднъж качих и ,,,,,,,,,,,,,,,,,,, аре нема нужд...
07.02.2015 16:14
Е веднъж качих и ,,,,,,,,,,,,,,,,,,, аре нема нужда.
Ивайло Стефанов

Лозунга на хипитата
07.02.2015 16:19
Make love, not war! [на кирилица]
Gargamel Pantigrua

Е, за ко да лафим тогаз?
07.02.2015 16:22
За кулския пенюга сигур нема да смееш да кажеш дума, че ш'ти са скара?
За италЯнски бръкми - пак рисковано - ш'та намразят. За ко? Онзи с консервите - отоде, та са не видя...Гаргата - рефер го раздава, а Рошко те чака в кръчмата да се освободиш от следобедния си ангажимент...
Валери Цветанов (Driver1)

http://www.obekti.bg/nauka/7861-15-научнофР...
07.02.2015 16:26
http://www.obekti.bg/nauka/7861-15-научнофантастични-предсказания,-които-се-сбъднаха
Ивайло Стефанов

http://www.gnezdoto.net/fakti/727-4-unikalni-syvpa...
07.02.2015 16:26
http://www.gnezdoto.net/fakti/727-4-unikalni-syvpadeniq-v-istoriata [на кирилица]
Ивайло Стефанов

За италянски...
07.02.2015 17:30
За италянски коли,не виждам, кво можеш да говориш,па и още повече да ги определяш...
ivaylo topalov

Спилбърг,
07.02.2015 18:49
кът слагаш някакви линкове, казвай с няколко думи за кво се отнасят? Нали се сещаш, че никой няма да тръгне да отваря нещо, само защото ТИ си го отворил, или си преценил, че си струва.
Валери Цветанов (Driver1)

То в линка си пише бре. Дали седянката в Младост п...
07.02.2015 19:30
То в линка си пише бре. Дали седянката в Младост продължава ????
Ивайло Стефанов

Спилбърг..........
07.02.2015 19:33
качи клипа с котлона у кабината,че ме кефи много. Нещо него намирам в бокса. Па може и да се понауча на нещо,току виж съм забъркал някоя старософиска манджа и аз у кабината..........
Iliyan Popov

Епа то на всеки клип се вижда котлона.
07.02.2015 20:23
Епа то на всеки клип се вижда котлона.
Ивайло Стефанов

е, па
07.02.2015 20:28
кажи некоя рецепта? Боб с наденица? Пръжки с лук?
Валери Цветанов (Driver1)

Ни едното , ни другото съм ял някога ,,,,,,,,,,,,,...
07.02.2015 20:34
Ни едното , ни другото съм ял някога ,,,,,,,,,,,,,,,,
Ивайло Стефанов

͏
07.02.2015 20:37
В Италия - Венеция продават много хубав испански боб от който не се пърди. Сварен в картонени кутии...
Gargamel Pantigrua

За И. П.
07.02.2015 20:53
Те ти клипче да гледаш, че трябва да го изгледат още няколко човека за да взема от него 20€ ,,,,,,,
Ивайло Стефанов

Тарантино,
07.02.2015 20:53
що бега от чата, бре? Питат за тебе...:-)
Валери Цветанов (Driver1)

http://vbox7.com/play:ma2c4af1da Те ти клипче да г...
07.02.2015 20:54
http://vbox7.com/play:ma2c4af1da Те ти клипче да гледаш, че трябва да го изгледат още няколко човека за да взема от него 20€ ,,,,,,,
Ивайло Стефанов

Като свърши филма с кучетата ще вляза в чата.
07.02.2015 20:55
Като свърши филма с кучетата ще вляза в чата.
Ивайло Стефанов

близко бъдеще
07.02.2015 20:58
Цитат:''http://www.obekti.bg/nauka/7861-15-научнофантастични-предсказания,-които-СЃРµ-сбъднаха''
Колега Ив... Да считам ли, че в близко бъдеще когато се оригна и ще думам:
- Приех факс!?
Щото в близкото минало се разказваше един виц... ;)
Борислав Пойрязов

Тарантино,
07.02.2015 21:00
ти не знаеш ли, че требе си земем болнични и две кила пуканки докле чакам да се зареди vbox-а? Мое се лигавиш само у булгаристан, у чужденеция си нефелен, дъ знайш!
Валери Цветанов (Driver1)

Има БЪЛГАРИЯ ,, нема булгаристан
07.02.2015 21:20
Те ти тубата ,, https://www.youtube.com/watch?v=jJ1L7DJO82Y [на кирилица]
Ивайло Стефанов

Добре, де! Нема се караме -
07.02.2015 21:27
България! Страната на булгаристанците. Хубава страна, ама не е случила на население.
Валери Цветанов (Driver1)

Мани...
07.02.2015 21:30
Ивката го зимаха на рожден ден,той го дава само на пийййс,хахаха
ivaylo topalov

Валери,
07.02.2015 21:36
турци ни мачкали, руснаци дойдоха, та си неотидоха, комунисти ни спъваха...ся сме на верния път, но много криволичим...що ''мантинели'' изкъртихме
Всичко тва влиза у гена...софта ни бъгав
Но съм сигурен в едно - ако ние не се уважаваме, не може да искаме другите да ни...
Gargamel Pantigrua

Баси и пато,
07.02.2015 21:45
он пълен с капути,гарга тебе не те ли лови уикенд пауза ве
Lyusi Woolves

Гарга,
07.02.2015 21:45
който си е за уважение - уважава се. Проблема е у проценто! Щот кът гледам ква е плява насекъде, та ми се отщява. И неусетно отиваш на същото ниво, колкото и да си далече, и ставаш като всички. Това си е драма да ти кажа. Национална драма. Ще се радвам, ако се окажа неправ, но такъв народ няма бъдеще - ако се бие у гърдите, че е устоял на византийци, турци, руснаци и вся остальная сволочь! Тоя път нещата са или-или!
Валери Цветанов (Driver1)

Бих предпочел да отида да живея в РУСИЯ отколкото ...
07.02.2015 21:49
Бих предпочел да отида да живея в РУСИЯ отколкото в Европа ама иначе Гарга прав си в последният си пост.
Ивайло Стефанов

͏
07.02.2015 21:50
Чети ли последните публикации...Ботев не е бил това което ни учеха...бил е абсолютна мутра на XIX век, но З. Стоянов искал България да има герои и ...ей ти Ботев национално светило
Gargamel Pantigrua

Ботев ако е живял сега щяха да кажат, че е враг на...
07.02.2015 21:52
Ботев ако е живял сега щяха да кажат, че е враг на Системата ,,,,, ама Историята е нещо интересно, ,,,,,
Ивайло Стефанов

͏
07.02.2015 21:54
Баба Ванга не случайно думаше - колко лъжи има в историята...
Gargamel Pantigrua

Глей ся,относително е - зависи кой пише историята.
07.02.2015 22:10
От днешна гледна точка за непредубедения, работата на Ботев си е било своеобразно пиратство с отвличане на заложници. а дейността му преди това - заговор за сваляне на властта. За нас па е герой.
Нещо кът нещата с руснаците - за едни са освободители, за други - окупатори.
Валери Цветанов (Driver1)

Последните ''истини'' за Ботев
07.02.2015 22:19
Непременно трябва да се отбележат дейностите, с които се занимава Х. Б. от навършване на пълнолетие нататък. Това са факти, които са потвърдени от собствените писма на Христо, както и от негови съвременници, цитирани от автора на книгата:

Краде на едро и дребно, включително прибори от кръчмите, дрехи от закачалките в читалището, пари в брой от училищното настоятелство.
Хулиганства и мами за финансова облага много хора из редица руски, румънски и български градове.
Извършва контрабанда през границата с Румъния.
Организира и провежда обири с взлом, включително се проявява като касоразбивач.
Сече фалшиви монети.
Заплашва с оръжие и изнудва различни хора в Румъния за пари и облаги.
Извършва въоръжени грабежи.
Нееднократно лежи по затворите, където се бие със затворниците и ги принуждава да му дават различни неща за по-комфортен престой.
Взима назаем пари, които „забравя” да върне.
Гладува и мизерства само защото не желае да работи за изедническата класа. Оставя в същото благословено състояние на пост и молитва майка си и бременната си жена с дни.
Възхищава се от и подражава на френските комунисти и руските анархисти.
Проповядва революция чрез избиването на всички заможни хора и цялото религиозно духовенство.
Чрез различни спекулации успява да изземе печатницата на Л. К., да го изгони и злепостави в очите на всички и да заеме мястото му.
Подава си оставката от Революционния комитет, защото не желае чужда дума да се чува повече от неговата и не иска да иде в България да организира въстание с апостолите.

Практиката му е след подобни благородни мероприятия известно време да се укрива, докато спре да го търси полицията.
Gargamel Pantigrua

Партизанин!
07.02.2015 22:23
Това е бил
Lyusi Woolves

Абе бил си е бандит ама ми е симпатичен.
07.02.2015 22:28
Абе бил си е бандит ама ми е симпатичен.
Ивайло Стефанов

Lyusi Woolves
07.02.2015 22:28
Партизани е имало при фашизма, при турското робство - хайдути /разбойници/.
Gargamel Pantigrua

͏
07.02.2015 22:31
А знаете ли, че Левски е убил дете?
Gargamel Pantigrua

Това за сефте го чувам ама не ме изненадва.
07.02.2015 22:32
Това за сефте го чувам ама не ме изненадва.
Ивайло Стефанов

на партизаните са им давали доброволно(УШ)
07.02.2015 22:32
при опрен шмайзер как иначе, айдути им викат старите оРа
Lyusi Woolves

͏
07.02.2015 22:33
Историка Б. Д. го изнесе...
Gargamel Pantigrua

Айдуци им окат на такива Люс ,,, а Б. Д. н...
07.02.2015 22:34
Айдуци им окат на такива Люс ,,, а Б. Д. напоследък интересни факти вади.
Ивайло Стефанов

Въпреки всичко,
07.02.2015 22:34
човека има знания,и то доста
Lyusi Woolves

Lyusi Woolves
07.02.2015 22:34
Знаеш ли каква е разликата м/у партизанин и хайдутин?
Gargamel Pantigrua

͏
07.02.2015 22:39
...но в интерес на истината стиховете на Ботев са хубави:
....Ако ти кажат, че азе
паднал съм с куршум пронизан,
и тогаз, майко, не плачи,
нито пък слушай хората,
дето ще кажат за мене
''Нехранимайка излезе'',
но иди, майко, у дома
и с сърце сичко разкажи
на мойте братя невръстни,
да помнят и те да знаят,
че и те брат са имали,
но брат им падна, загина,
затуй, че клетник не трая
пред турци глава да скланя,
сюрмашко тегло да гледа!....
Gargamel Pantigrua

Лека нощ!
07.02.2015 22:43
<празно>
Gargamel Pantigrua

Лека.
07.02.2015 22:51
<празно>
Ивайло Стефанов

Лека!
07.02.2015 22:52
<празно>
Lyusi Woolves

Eййййййй
08.02.2015 09:28
Бравосссс успамихте я.....
Zahari Bachev (Hogan68)(Bace)

Естественно...........
08.02.2015 11:22
кат почнеш от Аспарух че до сега. Он не само изтърашил Византия с цяла мизия, ами ги изгърбил и некой лев да му дават.............
Iliyan Popov

    Остави своето мнение по темата ...    
| Начало | Регистрация | Общи условия | Правила за личните данни | За контакти и оплаквания | ©  Speditor.NET 2005-2025