driverbg.net | bgdrivers.net
ON THE ROAD ... !
СТРАНИЦАТА ЗА БЪЛГАРСКИТЕ ШОФЬОРИ
| Начало | Всички теми | Търсене | Нова тема | Вход
<< Обратно в темите
 
 
ТЕМА

От пусто в празно...
28.11.2016 21:13
Заповядайте тука!
Gargamel Pantigrua

Темата е много дълга и са визуализирани само последните 50 поста.

Пейзо,
23.12.2016 18:29
при Крушо коя оферта за мобилен интернет - по тъпката лайсна?
Gargamel Pantigrua

.
23.12.2016 18:51
Bouygtel. 20 гигита за 25 евра на месец + безлим. разговори към фр.оператори + безплатни разг. към стационарни тел. у цел свет.
Селянина

Мич,
23.12.2016 19:08
Тва само у Франция ли
У чуждо няма ли?
Gargamel Pantigrua

23.12.2016 19:12
У Испания кът ида, да мой са обадя на Монката - някоя далавера да каже...да мой са избия, че нещо съм я позакъсал :)))
Gargamel Pantigrua

Тюююю...
23.12.2016 19:22
Тоя тунизиец в него ми беше надеждата...те го убиха безплатно
Gargamel Pantigrua

Не се кахъри
23.12.2016 19:29
Сто бона кво са...? Пък и данъците кът платиш... и ко шти остане ?
Селянина

Аку ги плаща у Бг ши му останат сичките... :))))))...
23.12.2016 19:40
Аку ги плаща у Бг ши му останат сичките... :)))))))))))))))
Росен Димитров - Рошко

Маниии, маниии...
23.12.2016 19:55
Тъй съм я укъсал, че и на 100 бона съм съгласен
Gargamel Pantigrua

Абре,
23.12.2016 20:39
нема ли да засядате веке? Мен ма умориха от скитосване по РУМ-ове, МОЛ-ове и ЦУМ-ове! Сили не останаха...Не мой ма изкарат от къщи поне три деня сега. Туршийката е подсигурена, ракийката пристигна благополучно - охлажда се. Ще има и за греяна...Семейството утре ще е в пълен комплект. К'во повече му трябва на човека? Ай, наздраве!
Валери Цветанов (Driver1)

Гаро сто иляди евро нема, ти за ракийки и туршийки...
23.12.2016 20:57
Гаро сто иляди евро нема, ти за ракийки и туршийки думаш. Аз ши постя от солидарност, па и без туй събирам за къща и не ми достигат съвсем малко под деветстотин илияди...
Росен Димитров - Рошко

Ъъъъъъ
23.12.2016 21:06
Те тава е приказка-семействата ни да са добре, ние също, да му пиинеме и апнеме, па другото-квото дойде.
Наздраве
Владимир Драганчев

Абе не знам...
23.12.2016 21:20
Аз по принцип не пия, ама най са ми на кеф коледните празници с цялата им суматоха, подготовка и софри. Голям кеф ми е и че семейството се събира в комплект.
Една година артисах на Коледа на един паркинг в Сев, Франция и ми беше много гадно. Само аз с камион на целия паркинг! Та оттогава - правех-струвах с хиляди врътки и тарикатлъци, но на Коледа - у дома!
Валери Цветанов (Driver1)

‍На Титаник имало ли е Гарги?
23.12.2016 21:45
Не знам що тъй...на такива дни/де всичко е радостно/ мен ми става тъжно.
И преди на манифестациите, всичко си слагаше още по първи петли усмивката/вадеха я от чекмеджето/, а при мене все черни мисли ми праеха релации из главата
Нещо има изкривено у софт-а ми, то и харда не първа хубост
Май съм анормален, или ебем ли го къф...ама при всички случай не и нормален.
Па и зор са прая на немене си...Жената ми дума - ''килър на настроения''
Дън ви развалям кефа - минавал в полу-летален чат. Само екзистенц-минимума...
Gargamel Pantigrua

.
23.12.2016 21:50
Отдавна съм на мнение, че това оденето с жена на пазар по празници, требва да се криминализира. Щото самото деяние, се извършва при особено мъчителни за жертвата /мъжъ/ условия. Безкрайно обикаляне по молове, сантр комерсиали, магазини и секви пазарища и висеньето с пълни торби в ръцете пред щандове, витрини, рафтове и пробни. И понеже първото къде се видело, се некупувало, требе се стигне до последното и съответно връщане да се купи първото, което се оказва и по-скъпо. Аман вече:))))))))
Селянина

Затова са измислиле кръчмите у моловете, за мъжете...
23.12.2016 22:07
Затова са измислиле кръчмите у моловете, за мъжете. Оставаш жената да направи възможно най-много обиколки, съответно отбелязваш всяка с ново питие. По закона за всеобщата гадост, оня ше е триш пъти по-бърза. От страх са не напийш, да не заглеждаш чужди булки и от егоизъм, че пийш сам. Накрая тържествено правите последната, демек събирателната и... дома... ;)
Росен Димитров - Рошко

Ааа...
23.12.2016 22:09
мен трудно мой ма излюжеш да ода по магазини! Ама сега са ме цанили за таксе, че много пакети били...И завиране по разни подземни гаражни катакомби.
Иначе - ич!
Валери Цветанов (Driver1)

Гаро, нАпрай нов том на темата, че ми излиза пришк...
23.12.2016 22:10
Гаро, нАпрай нов том на темата, че ми излиза пришка на средния пръст докъ прелистим шестин поста! Плъзгача у будна кома, кожа и косми...
Росен Димитров - Рошко

.
23.12.2016 22:19
Па купи си една мишка! Не са скъпи...
Валери Цветанов (Driver1)

Как точно ше ми помогне мишката на теуефоно? Аз на...
23.12.2016 22:23
Как точно ше ми помогне мишката на теуефоно? Аз на компа си имам бутон енд, ма на теуефоно неам...
Росен Димитров - Рошко

Стига работа за днеска
23.12.2016 23:26
Весели Коледни и Новогодишни празници на всички !
Ай наздраве!
Селянина

И аз така ги преврътам с телефону. Нема как мишле ...
24.12.2016 00:17
И аз така ги преврътам с телефону. Нема как мишле да се тури. Палецу ми изтръпнА да тръкам по дисплея... ама карай да е весело.

Тука масово не пиете алкохол- няма лошо!
Аз пък съм от тия дека пият. Требва да има равновесие и онлайн- също като в природата.
Точно са немам много равновесие- ама наздраве!
Да сте живи и здрави и много лично щастие за всекиго!
Владимир Драганчев

Тая ''тема'' ше ги омаа иляду+ поста секак! Ше си ...
24.12.2016 00:31
Тая ''тема'' ше ги омаа иляду+ поста секак!
Ше си тръкам по дисплея на телефону и ми дреме.
Децата са ми арестували лаптопа и немам достъп грам до него.
Немам и против-свобода да има....
Владимир Драганчев

Биволъ
24.12.2016 07:35
нещо са затри!?
Да дой да каже, ко става с Бойко...ИВКА не ми ли хортува за Боко и почвам го разлюбвам. Така го обичам това Бойковистче - като пътеводна светлина си мии...
И съм сигура - ИВКА гласува ли - ши гепи верната бюлетина и знаете ли защо!?
Защото ИВКА си пада по плодовите зеленчуци!
Сега съй отдал на ''Биволъ'', ама ши видим докога ши му издържи дупито :)))
Gargamel Pantigrua

Ами сегааа...
24.12.2016 08:21
Тя беше основоположник на антиимигрантското крило във френския политически спектър. Тя нееднократно е изправяна пред съда по обвинения за „насърчаване на расова омраза”, и предвид четирите й предишни присъди след подобни обвинения, прокурорът поиска извънредно сурова глоба от 22 000 долара и два месеца условна присъда.
Искът с/у въпросната госпожа беше внесен от ''Движението срещу расизма и за приятелство между народите''
Тя пише писмо до френските власти в което нарича мюсюлманите „това население, което ни води за носа и което унищожава страната ни”. Работата й в тази област била приветствана от френските политически лидери и от организации по целия свят, въпреки че напоследък френските съдилища интерпретират някои от изявленията й като ислямофобия.
В „Отворено писмо до моята изгубена Франция” тя скърби за това, че „…моята родина, Франция, моето отечество, моята страна отново е завладяна от огромно количество чужденци, особено мюсюлмани.”

Знаете ли коя е тая жена опълчила се с/у емиграцията, с/у ислямизма?

Жокер:
И Бог създаде жената и я нарече... Изумителна, красива, талантлива, самотна, неразбрана и човек с голямо сърце.
Gargamel Pantigrua

.
24.12.2016 16:16
Бриджит Бардо.
Селянина

Тц! Ева Лонгория... :)))))))))))))))))))
24.12.2016 16:36
Тц! Ева Лонгория... :)))))))))))))))))))
Росен Димитров - Рошко

24.12.2016 16:44
И Бог създаде жената и я нарече Бриджит Бардо.
Gargamel Pantigrua

24.12.2016 16:49
От нащи спортисти, артисти, певци...да знайте вякой да е изразявал гражданска позиция. Умрели кротушки...
Л. И. какво ли мисли за бежанската вълна...
На Оборище няма бежанци я...
Gargamel Pantigrua

ВИНСССЬЬЬЬ,
25.12.2016 11:08
ПРИЙДИ СЮДА, ГЯЛБУРДА...
Gargamel Pantigrua

На Пролет
25.12.2016 16:40
голям футболен мач в Хитрино!
Отбора на България с/у отбора на Турция
Капитан на Българския отбор - Б. Б./лидер на ГЕРБ/
Капитан на абитата - Мустафа Карадайъ/лидер на ДПС/

Телевизия - директно по NOVA
Билети в хоремага на селото
Gargamel Pantigrua

Краси/англоработящия/
25.12.2016 20:50
от ''умрелия форум'', преди години много се беше нахъсал за Америка. Беше по активен от Б. Б. за Хитрино...
Към днешна дата някой знай ли как е...още мерак ли е, или всичко е история?
Gargamel Pantigrua

Сефте го чувам от теб...
25.12.2016 20:57
Сефте го чувам от теб...
Росен Димитров - Рошко

25.12.2016 21:04
kRisss не ли Крас?
Gargamel Pantigrua

Поклон пред Тиквата ,,,,,,,,,,,,,,
26.12.2016 10:41
http://znews.bg/posledni-novini/224448-bchk-si-kupi-5-dzhipa-bmw-x5-s-parite-za-hitrino [на кирилица]
Ивайло Стефанов

Вечна слава на Боко и компания
26.12.2016 10:47
Селски път, за който са платени над 1 млн. лв./км. Пътен възел „Белокопитово“ – силно оскъпен и силно закъснял. Тунелът в Кресненското дефиле – близо 14 пъти по-скъп от най-дългия тунел в света, Лердалския в Норвегия. „Златната“ 19-километрова автомагистрала „Люлин“, чиято средна цена е 9,6 млн. евро/км. Това са само няколко примера, които показват тенденциите при усвояването на европейски и национални средства за инфраструктура в България.

Изграждането на инфраструктурни проекти в България най-често е споходено от „системни проблеми“. Системни са, защото се срещат повече от често. Знаците за това започват още при процедурите по възлагането на обществените поръчки и завършват с гаранционната поддръжка на изградените обекти. Съмненията, че проектите се печелят от „избрани“ фирми, се засилват от публичните данни за концентрация на повечето поръчки в малко на брой изпълнители. Ако някоя от въпросните компании не разполага с необходимия ресурс от техника и персонал, които да работят по конкретни обекти, тя наема подизпълнители. Това е забранено при финансирани с европейски средства проекти, но това ограничение се заобикаля с договори за наем на хора и техника, което е на практика възлагане на дейности на трети фирми.

Най-видими са проблемите при изграждането на пътища, защото те са всекидневно подложени на „мониторинг“ от пътуващите граждани. Често има случаи пътища да се затварят за „основен ремонт“ само година-две след официалното им откриване. Всяко следващо правителство обвинява предходното, че е строило некачествено. И докато доскоро бяхме приели, че пътищата ни са евтини и затова са с по-ниско качество, то в последните години цената на километър новоизградена магистрала поскъпна в пъти.

През 2010 г. поръчки се изпълняваха за между 2 и 3 млн. евро на километър. Днес цената на 1 км магистрала в България вече достигна от 4.2 до 6.7 млн. евро. В съседна Румъния цената за изграждането на 1 км нова магистрала е средно 5 млн. евро, а гръцката „Виа Игнатия” струваше по 6.8 млн. евро на един километър. В Хърватия цените са между 6 и 8 млн. евро, в Полша А2 е завършена за 4.7 млн. евро, а в Германия цените достигат 9-10 млн. евро за км. Обяснението за ниските цени, които водели след себе си ниско качество, очевидно вече не е актуално. Просто цените не са ниски, а и разходите за труд у нас са най-ниските в Европейския съюз.

Сега конкретно:

ПЛАНИНСКАТА О. С. БАНЯ–ПАНИЧИЩЕ

дължина: 5.6 км

средна цена: близо 1 млн./км

финансиране: Програмата за развитие на селските райони (ПРСР)

Планинската отсечка Сапарева баня–Паничище е финансирана като за магистрала. 5 км получават финансова помощ в размер на 5 397 602.44 лв., от които 5 170 902.44 лв. по ПРСР. При средна цена от около 700 000 лв. на км за подобен път, в конкретния случай е платен почти един милион. Обектът е изграден от консорциума „ДЗЗД Паничище – 2104“.

Публикувани в „Биволъ“ снимки показват, че част от фактурираните и изплатени дейности не са извършени, като например полагането на битумизирана баластра. На много места по трасето е полагана пръст от съседните планински склонове. В по-голямата си част дренажната система не работи, а бетонните тръби в нея са подменени с PVC тръби.

Съмнения за „наредени“ обществени поръчки се прокраднаха при възлагането на лотовете на „Хемус“ през 2015 г.

АВТОМАГИСТРАЛА „ХЕМУС“

дължина: 60 км

средна цена: 8.6 млн. лв./км (4.4 млн. евро/км)

финансиране: 100% от държавния бюджет

През 2015 г. строителни предприемачи поискаха за двете нови отсечки от Ябланица до разклона за Плевен и Ловеч почти 100% над прогнозните цени на държавните експерти. Така 60 км от „Хемус” щяха да струват на данъкоплатците рекордните 800 млн. лв. без ДДС при прогнозни стойности от 434 млн. лв. „Хемус“ досега се очертава като най-скъпата магистрала. Лот 1, участък от Ябланица до III-307 на АМ „Хемус”, който е с дължина 23 км, е оценен с прогнозна стойност на строителството от 168 млн. лв. Кандидатите за изграждане на трасето през 2015 г. са 6. Най-ниската предложена от тях цена е 253 999 514 лв. без ДДС, която е с 85% по-висока от индикативната. Така при най-ниската оферта километър от магистрала „Хемус” би струвал около 11 млн. лева (5.6 млн. евро/км), но трасето има 2 пътни възела, 6 виадукта и 1 тунел. Най-голям брой точки в конкурса обаче събира обединение „АМ Хемус Лот 1” с по-висока цена – 277 406 873 лв. без ДДС. По лот 2 участъкът е с дължина 35 км. Там кандидатите за трасето са 5. Индикативната стойност на строителството, посочена от държавните експерти, е 266 млн. лв. Най-ниската предложена цена е 450 051 500 лв. без ДДС на турската „Ташяпъ Иншаат Тааххют Санайи ве Тиджарет”, а най-високата – 706 962 422 лв. на италианската „Асталди Ес Пи Ей”.

При най-ниската цена един километър от лот 2 на магистрала „Хемус” ще струва към 13 млн. лева (6.7 млн. евро/км). За лот 2 най-много точки от техническата оферта събира обединение „ПСТ ХЕМУС 2”.

През февруари тази година премиерът Б. Б. разпореди обществената поръчка за лотовете на „Хемус” да бъде спряна заради съмнения за обвързаности на фирмите.

„Когато витаят в общественото пространство съмнения върху сделка, която е около 800 млн. лева държавни пари, никога не бих си позволил да остане в обществото какъвто и да е оттенък, че нещо неправилно съм извършил. Затова я затворих”, каза Борисов пред медиите.

В края на юли беше обявен нов търг за удължението с 9.3 км на магистрала „Хемус”. В участъка от Ябланица до Боаза. Стойността е 80 млн. лв. без ДДС. Така прогнозната цена е около 4.4 млн. евро/км. Към днешна дата обаче има малка разлика – габаритите на пътя остават същите– 29 м, но с 1 метър се стеснява разделителната ивица между двете платна. Проектната скорост е намалена от 140 на 120 км/ч.

ПЪТЕН ВЪЗЕЛ „БЕЛОКОПИТОВО“

дължина: 5 км

средна цена: 6.7 млн. евро/км

финансиране: 100% от държавния бюджет

5-километровият участък между Белокопитово и Каспичан, изграден по програма „Ново строителство“ на Агенция „Пътна инфраструктура“, е финансиран с близо 66 млн. лв. от републиканския бюджет. Изпълнител на обекта е „АМ Черно море” АД.

„Белокопитово” попадна в народния фолклор още преди да влезе в експлоатация заради „неоткриваемия“ на снимките от въздуха ляв завой. Истинският проблем обачее, че пътният възел е силно оскъпен и много закъснял.

Средната цена за строителство на магистрали през 2015 г., когато е завършен пътният възел, е 3.3 млн. евро/км. Петте километра от магистралата по отсечката Панайот Волово–Белокопитово заедно с пътния възел са със средна цена от 6.7 млн. евро/км.

„ЗЛАТНАТА” 19-КИЛОМЕТРОВА АМ „ЛЮЛИН”

дължина: 19 км

средна цена: 9.6 млн. евро/км

финансиране: 75% европейско финансиране + 25% от държавния бюджет

С всичките си съоръжения – тунели, мостове, укрепвания, 19-километровата отсечка е със средна цена от 9.6 млн. евро/км. С тази ценова ставка магистралата без проблем би могла да бъде реализирана и в Германия. При нея има 75% европейско финансиране и 25% от държавния бюджет. По първоначален план изгражданата магистрала трябваше да възлиза на 137 млн. евро, но за нея бяха платени 185 млн. евро.

Завишаването на цените в хода на строителните работи също е друг „системен“ проблем при строителството на магистрали. Изпълнителят е спечелил обществената поръчка при едни условия, но впоследствие се оказва, че теренът всъщност е различен или икономическата ситуация се е променила. Вследствие на промените цената на съоръжението се повишава и правителството плаща повече, въпреки че изпълнителят е спечелил пред конкурентите си, предлагайки по-ниската оферта.

АВТОМАГИСТРАЛИТЕ „ТРАКИЯ“ И „СТРУМА“

Последната отсечка от АМ „Тракия“

дължина: 49 км

средна цена: 4.3 млн. лв./км (2.2 млн. евро/км)

финансиране: 100% от държавния бюджет

УЧАСТЪКЪТ ОТ АМ „СТРУМА“ МЕЖДУ ДОЛНА ДИКАНЯ И ДУПНИЦА

дължина: 17 км

средна цена: 4.8 млн. лв./км (2.4 млн. евро/км)

финансиране: 100% от държавния бюджет

Търгът за последните 49 км от „Тракия“ беше спечелен от консорциум, в който влизаше водещата тогава компания „ПСТ Холдинг”. Те спечелиха с оферта за 209 млн. лв., но цената им нарасна до 234 млн. лв., или по 4.3 млн. лв./км (2.2 млн. евро/км). На фона на тази цена изграждането на лот 2 на същата тази магистрала „Тракия” беше възложено за 137 868 000 лв. Офертата беше предложена от българското „Обединение Магистрала Трейс”. Според предложената оферта един километър от отсечката Стара Загора–Нова Загора струва 2 млн. евро, при заложени в процедурата 3 млн. евро. Същата компания построи лот 1 на магистрала Тракия за 2.6 млн. евро за километър. През 2005 г. българско-португалски консорциум предложи за изграждане на цялата ''Траккия” 2.7 млн. евро на километър.

Сходна на ситуацията с последната отсечка на „Тракия“ се разигра и по 17-километровия участък между Долна Диканя и Дупница по магистрала „Струма”. Той трябваше да струва 70 млн. лв., или по 4.1 млн. лв./км. Изграждането му надхвърли 81.6 млн. лв. и средна цена от 4.8 млн. лв./км

(2.4 млн. евро/км).

.

Всичко това българските данъкоплатци вече са платили. Но на хоризонта се задават още солени сметки:

ПРОЕКТЪТ ЗА ТУНЕЛ В КРЕСНЕНСКОТО ДЕФИЛЕ

Дължина: 2 км

Цена: Общо 125 млн. евро или 67.5 млн. евро/км

ЛЕРДАЛСКИ ТУНЕЛ В НОРВЕГИЯ

Дължина: 24,5 млн. евро

Цена: 125 млн. евро, или 4,9 лн. евро/км

СМЕТКАТА Е ПРОСТА: БЛИЗО 14 ПЪТИ ПО-СКЪПО ОТ ТУНЕЛА В НОРВЕГИЯ

Един от проектите, които се очаква да бъде реализиран,е тунелът в Кресненското дефиле. По план той ще струва 250 млн. лева. Практиката сочи, че цената се завишива обикновено с 15-25%. От МРРБ уточняват, че в цитираната сума влиза допроектирането на новата отсечка от „Струма“, изграждането на 3 км от нея и тунелът „Железница”.

За сравнение най-дългият тунел в света е Лердалският в Норвегия – с дължина 24.5 км. Той свързва градовете Лердал и Еурлани. По публикувани данни пътното съоръжение, открито преди 16 години, е струвало 120 млн. евро. Цената му излиза по около 5 млн. евро/км – почти колкото цената на последните лотове от „Струма“. Тунелът в Кресненското дефиле би струвал над 67 млн. евро/км,като, разбира се, е нормално да се добави инфлацията за тези години, но все пак...

Лердалският тунел e в планински район с надморска височина до 1600 м. Той е първият, в който е инсталирана система от ново поколение за вентилиране и за пречистване на въздуха от автомобилните газове. Дори инфлацията да е увеличила с 50% цените, което въобще не отговаря на истината, пак няма обяснение защо тунелът в Кресненското дефиле е близо 14 пъти по-скъп от скандинавския.

А най-дългият тунел в Азия е японският Чжунаншан – 18 км. Открит е през 2007 г., преди по-малко от 10 години. Изграждането му е струвало по 8 млн. долара/км, или общо 144 млн. долара.

Само преди година, когато цените на магистралите вече бяха тръгнали рязко нагоре, председателят на Агенция „Пътна инфраструктура“ инж. Л. Л. обясни, че пътищата у нас се поправят постоянно, защото българските магистрали са най-евтините в Европа, а поддръжката им е още по-евтина. Той коментира, че километър аутобан в Германия струва десет пъти повече, а средната цена за изграждане на магистрала в съседна

Сърбия е двойно по-висока. Да, ама не. Това може би е било вярно преди години. Само през миналата 2015 г. правителството възлагаше обществени поръчки за 5.6-6.7 млн. евро/км. Това са цени, които са конкурентни във Франция, Белгия и Италия. За качеството и последващите ремонти всеки сам може да свидетелства.

*Текстът е с оригинално заглавие ''Митът, че пътищата в България били евтини'' и е част от ''Черна книга на правителственото разхищение в България'', издадена от Фондация ''Фридрих Науман''.

Faktor.bg публикува текста с разрешението на издателите.
Ивайло Стефанов

Жестоко...
27.12.2016 21:39
https://www.youtube.com/watch?v=p78bH1LrqMw

Още по...
https://www.youtube.com/watch?v=6XbIuSLaCnk [на кирилица]
Gargamel Pantigrua

Каква е тая скука таа вечер, алкохола ли ви свърши...
27.12.2016 21:54
Каква е тая скука таа вечер, алкохола ли ви свърши? :)))))))))))))))))))
Росен Димитров - Рошко

От Пусто в празните тикви ,,,,,,,,,
28.12.2016 04:19
Руските и гръцки медии съобщиха преди седмица, че Русия ще опрости напълно гръцкия газов дълг за периода 2014 и 2015 г., а дългът към руския Газпром за 2016 г- РФ ще го пренесе чак за 2019 г. На всичкото отгоре Гърция получава газ, много по-евтин, отколкото България.

Веднага възниква въпросът за какво са тези огромни руски преференции за гръцката страна?

Ами много просто. Дори Гърция, която бе почти удушена от античовешките „стабилизационни“ мерки на Международния валутен фонд, демонстрира достойнство, силата и смелостта да води самостоятелна външна политика. Открай време южната ни съседка е в приятелски политически взаимотношения с Русия. И въпреки злата воля на брюкселските бюрократи, гръцкият премиер е готов да си сътрудничи с РФ по Южен поток и по други големи и взаимоизгодни икономически проекти. Тоест, Гърция не изпълнява безпрекословно заповедите на Брюксел, а само онези указания, които не противоречат на гръцките национални интереси.

И заради смелостта на своя премиер, тя получава не само евтин газ и бензин, но и много други, още по-големи отстъпки от Руската федерация.

За сметка на това обаче ние не получаваме никакви отстъпки, а плащаме най-скъпите газ и бензин в цяла Европа, (на база средна работна заплата-б.а.). И всичко, само заради това, че на премиерския ни Бай Х*й му липсва елементарното чувство за достойнство и за да запази властта си е готов да се кланя и унижава както себе си, така и родината ни, пред наглите брюкселски чиновници.

Липсата на каквато и да било смелост, пречи на Борисов да отстоява българските интереси. И когато западняците му наредят да прегази някой икономически или политически интерес на България, Бай Г. Б. започва да „обяснява“ по медиите как това го искал Брюксел, пък как ние сме имали задължения към ЕС и не можело да ги пренебрегнем… Ние от Skandalno.net обаче питаме: Защо Гърция, Унгария, Австрия, Чехия, Словакия и Полша могат да пренебрегват „задълженията“ си към Брюксел и да си гледат предимно техните интереси, а само ние не можем?

Отговорът на този въпрос се набива в очите: Защото Бай Х*й го е страх! И защото, вероятно е получил в банковата си сметка няколко стотин милиона евро, за да прокарва антибългарските интереси в нашата страна.

И после питаме защо сме сред най-бедните държави в света?! Ами защото с такива управници като банкянския Байчо, които демагогстват пред народа и нагло го лъжат за всичко, никоя държава не може да просперира.

Ние, казва Бай Ганьо от Банкя, постигнахме „видими резултати“. Направихме магистрали, градски площади и градинки, санираме жилищни блокове. Направихме Халите в София. Вярно е. Но по-добре да не говорим за качеството на тези „строежи“, и за това, че само след година асфалта се напуква, изкорубва се или хлътва… и трябва отново да се ремонтира. Няма да говорим и че само фирми, близки до властта, получават големите обществени поръчки и после изпращат „спестените“ пари нагоре по веригата, чак до върха. А друг е въпросът дали санирането на сгради, строежа на чешмички и запълването на дупки по улиците с третокачествен асфалт може да доведе българската нация до просперитет. За да забогатеем са ни необходими две неща- евтин ток и много нови фабрики! Борисов си прави оглушки и за двете, защото така му е наредено от Брюксел.

Ще насоча вниманието ви само към факта, че нито стотинка от тези милиарди левове, които уж ЕС ни давал, не са инвестирани в производство. Че от тях няма и стотинка възвращаемост. Тоест, те са хвърлени на вятъра. Откакто ГЕРБ са на власт, икономиката ни не се е придвижила ни на йота по-напред. Напротив- сви се и то с много!

Получава се огромен парадокс: Държавата загива от беднотия и взема многомилиардни заеми, за да се крепи някак, а правителството харчи тези пари, смъкнати от гърба на народа, не за да развива производството и икономиката, които единствени могат да ни измъкнат от блатото, а за да прави градинки и чешмички?!

Има и още парадокси! Ще спомена само цената на ел. енергията. Тя е непосилна и всяка година става все по-убийствена за българските фирми и за домакинствата.

Защо се получава така? Може би защото Байчото премиер, не знае, че високата цена на тока убива държавата? Неее, Бай Х*й знае това. Но граби от народа, защото е подписал лобистки договори бедната ни държавица да изкупува „зелената“ ел. енергия на „преференциални цени“, тоест на цени сто пъти по- високи от нормалните. И защото един от „производителите“ на така наречената „зелена“ енергия е бившата му приятелка – Ц. Б..

Ето, в крайна сметка какви сили движат „нашия“ премиер: Страх и Алчност! Това са силите, които го държат в обичайното му хиперактивно състояние. Иначе би се срутил като картонено човече и отдавна да е изчезнал в преизподнята.

Вместо Коледна честитка екипът на Skandalno.net препоръчва на Б. Б. час по-скоро да си ходи, заедно с Митов, Ненчев, Москов, Кунева, Лукарски и т.н., за да не се наложи хората да го изгонят с шутове. А на вас, читатели, весело посрещане на Коледните празници! Skandalno.net

Автор: И. М., Skandalno.net

Ивайло Стефанов

.
28.12.2016 04:52
И ся Skandalno.net кът препоръчва Бойко да си оди, препоръчва ли кой да доди ? Не видех. Я надзърни у Секира.бг или тва там, Добиче.бг дъл не казват нещо.
Селянина

Ивайло
28.12.2016 06:53
става все по нагъл и лигав...
Пусни си тема и си пиши там
Неприятно ми е да ти обадя, но...не си добре дошъл в мойте такива!
Gargamel Pantigrua

28.12.2016 10:33
От КАТ ми изпратиха снимка, на която превишавам скоростта.
Пратих им видео, на което плащам глобата на катаджия в брой.
Gargamel Pantigrua

Еба му се мааата на живота...
28.12.2016 11:36
от такива честитки!
Честита Коледа, Честита Нова година, Честит рожден ден...
Gargamel Pantigrua

Гарджо,
28.12.2016 12:23
а КАТ после не ти ли изпратиха снимка на затвор?Ако не са--очаквай такава:)
Михаил Александров

Е, да...
28.12.2016 13:22
по закон престъпник е и който взима, но и който дава подкуп. Ще има опандизена гарга...:-))))))))
Валери Цветанов (Driver1)

Гарга у клетка че заприлича на канарче... :)))))))...
28.12.2016 14:00
Гарга у клетка че заприлича на канарче... :))))))))))))))))))
Росен Димитров - Рошко

Мани другото,
28.12.2016 14:03
ама са разболявам...а много мразя съм maladе
Gargamel Pantigrua

Ся прегледах Отатъче...
28.12.2016 14:26
темата ''Търся помощ''!
И тука нямаме дефицит на глупости, но и ония не лъжат.
Много коментари от лаици...
Ако не е ''SEMPER'' тия са за ''мустака''. Емоциите надделяват над разума
Спомням си преди с либийските ни медици - що простотии се изписаха - дори ''Черния Ванка'' каза:
-Ами ако наистина умишлено са ги заразили...
Алооо циганино, ако народа не беше стадо - след тия приказки оставката ти трябваше е активирана. Дори чалгаря Слави трупа имидж на гърбъ им...
Чест и почитания г-жо Сесилия Саркози. Вие направихте това - което България не можа...
Gargamel Pantigrua

Гарга malade?????
28.12.2016 16:32
Pour votre santé
Кипваш 100 гр. мед /домашен/ в половин литър хубаво червено вино и добавяш чаена лъжичка смлян черен пипер. Довечера изпиваш гореща тъз огнена течност и утре сабахлем ш'си кът ястреб.
Селянина

Избори без ''томагочета''!
29.12.2016 06:24
Като чета за тия пенсионери как ги обират телефонните измамници - по един и същи начин, от години то по най - тъпънарски начин.
И същите пенсии ши ми гласуват - ши определят бъдещето на България.
Я ги пратят у 7-ма глуха - там им е мястото. Една от най-тъпата възраст е на ''томагочетата''. Както държавата ги варди от ''Ало''-шумкарите, тъй и тя трябва се варди от тях
ПЕНСИОНЕРИТЕ ИЗВЪН ИЗБИРАТЕЛНИТЕ УРНИ!
Gargamel Pantigrua

29.12.2016 06:38
Във влака лани говорих с един амбулантен търговец/продава моторен трион Stihl за 150лв - чистак нов:)))/ от Горна.
Точно там е гнездото на ''Ало'' бандитите. И ми стана интересно как успяват по толкова тъпанарски начин да изкарат нелоши пари. Бил е при тях по време на разговор и...Народния театър артистите да го духат ми дума пича. Артиста има сценарии и знай коя след коя реплика следва - занаядчииска работа. При ''Ало'' шумкарите всичко се решава на ''сцената'' - ако обърка няма пари, пандела или и двете.
Тия телефонни измамници показват чрез жертвите си какви тъпънари участват в определяне бъдещета на страната ни. Евала пичове - който си го може, го мооо...
Gargamel Pantigrua

    Остави своето мнение по темата ...    
| Начало | Регистрация | Общи условия | Правила за личните данни | За контакти и оплаквания | ©  Speditor.NET 2005-2025