| Начало | Всички теми | Търсене | Нова тема | Вход << Обратно в темите
ТЕМА
Към адр-джиите |
| Товарят ми 775 кг клас 3, пише в документите, че е освободен от режим адр. Но пък има един лист гласящ , че треа да имам инструкции на борда. Аз нямям инструкции. Но знам, че в тях пише, че треа да имам съд за събиране, за очи плакначка.......дрън дрън. Нямам и АДР свидетелство. Какво е нарушението? Или нарушенията. Този текст, че е освободен товарът от адр се отнася само за табели(неотворени), скорост(като нормално натоварен камион) и свидетелство(не е задължително), нали? Или пак съм в лево? Къде мога да прочета тези работи? |
|
Човече, |
| 21.04.2015 03:26
|  |
|
как така си клас 3, пък си освободен от режим АДР? За пръв път чувам подобно нещо! ''Клас 3'' е част от класификацията на АДР-товарите. Не може да е хем едното, хем другото. Имаш ли стока, обозначена с такива етикети и то - в такова количество - табели, пожарогасители, очила, оборудване и сертификат са задължителни!
|
|
Низнам ве човек. Имало количества дет освобождавал... |
| 21.04.2015 08:35
|  |
|
Низнам ве човек. Имало количества дет освобождавали товара от режим адр, но си мисля, че средствата за безопасност и инструкциите на борда са задължителни... |
|
Дон, |
| 21.04.2015 09:31
|  |
|
При теб най-вероятно иде реч,за това да превозваш ограничено количество АДР(limited quantity).Освен класа на опастност,трябва да се види и т.нар. номер на опаковка или UN номер.Допустимото разрешено тегло за ADR товар зависи от класа ADR и от вида на опаковката. За различните класове и опаковки това тегло е различно.Ако въпросните 775 килца попадат в тая категория,която позволява превозването в автомобил без АДР оборудване и не изисква наличието на лиценз от страна на водача,можеш съвсем спокойно да го возиш.Трябва да обърнеш внимание в самото ЧМР да е изрично упоменато че става дума за Limited Quantity или LQ ADR!!!Обикновено се описват в графа 5,16 или 18. Дори и да е описано в ЧМР-товарителницата,придружаващите стоката документи трябва да съдържат MSDS-Material Safety Data Sheet,и/или Danger Good Note. В MSDS-a трябва да погледнеш точката която описва транспорта-обикновено е някъде между 11 и 14 точка,най-често 14.Там е описано как се превозва дадения товар,какви изисквания има,като е възможно да е описано като цяло,т.е. да не са описани допустимите законови изключения..Тези документи се дават от изпращача на превозвача.Може би това са въпросните инструкции,за които говориш.Не е необходимо и да имаш АДР оборудване.Ако товарния адрес е място с особен пропускателен режим и специален режим на безопасност е възможно по общия ред да изискват SAFETY EQUIPMENT,но то няма нищо общо с АДР-а--това са каска,очила,обувки.... Все пак това е в правомощоията на консултанта по АДР във фирмата,в която работиш,или от спедицията подала въпросния товар.Дори и там да са одрискали нещата, ЧМР-Конвенцията те спасява донякъде. Член 11
1. С оглед извършването на митническите и други формалности преди доставянето на стоката, изпращачът е длъжен да приложи към товарителницата или да предостави на разположение на превозвача необходимите документи и да му даде всички поискани сведения.
2. Превозвачът не е длъжен да провери дали тези документи и сведения са точни и достатъчни. Изпращачът отговаря пред превозвача за всички щети, които биха възникнали от липсата, недостатъчността или нередовността на тези документи и сведения, освен в случай на грешка на превозвача.
Допълнително информация може да намериш в интернет,пишеш ADR EXEMPTION(това е приложение към самата конвенция по АДР),излиза ти едно доста дълго файлче и там правиш сравнение.Пак поватрям,много важно е да гледаш и UN номера.
|
|
Мишо, |
| 21.04.2015 13:56
|  |
|
кажи ми как съчетаваш ''клас 3'' и 775 кг.за да бъде това количество извън изискванията за АДР? Действително има максимално допустими количества от всеки клас, които могат при определени условия да се превозят свободно. Не ми се рови сега за да видя, колко точно са. Но това количество - 775 кг. от ''клас 3'' няма как да е възможно да се возят свободно. Върти ми се в главата нещо като стотина килограма и то в зависимост от опаковката, а и останалия товар, но не съм сигурен - отдавна бях на курс. А и не може хем да си АДР, хем да не си! Тоест да ти изискват само част от оборудването и документацията. През годините, поне на мен, никога не ми се е случвало такова нещо. |
|
Абе тя цялата изтървана-и спедиция и товарач и пол... |
| 21.04.2015 14:46
|  |
|
Абе тя цялата изтървана-и спедиция и товарач и получател. Няма във фирмата адр консултант, клиентите опитват да правят хитрини с тия ограничени количества. Имам си на представа за какво става въпрос, но исках и тук да питам. Всичко приклочи с въпроса ''кой плаща ако не е така?'' Сега си возя 24т. бобини и си барам патката:-)
|
|
Валери, |
| 21.04.2015 17:15
|  |
|
....Има допустими количества и по тон от даден артикул..А има и по 20 литра/килца...А има и изцяло недопустимо LTD QTY... Специално за клас 3 обаче позволените количества са много малки,и то за определено опаковъчни групи. В предния пост отговорих на Дон като цяло..поне така му разбрах питанката... Ето един линк,дано да бъде полезен на някой: http://www.hse.gov.uk/cdg/index.htm
|
|
Много е важно на самите разфасовки в какви количес... |
| 21.04.2015 18:14
|  |
|
отделно от това количеството не ти е толкова малко.Мишо кое вещество АДР в опаковка от ТОН не се води такъв?Направо е тъй си пишеш |
|
Е, нали това казвам и аз!? |
| 21.04.2015 20:02
|  |
|
В конкретния случай - ''клас 3'' - 775 кг. общо количество по никакъв начин не може да бъде друго, освен под АДР- регулация. Независимо от разфасовката. |
|
Имало некви коефициенти по които се смятат адр еде... |
| 21.04.2015 20:37
|  |
|
Имало некви коефициенти по които се смятат адр еденици и под илядо единици не било адр. За еазличните класове различни коефициенти. Всички да си скъсат или върнат в ДАИ адр свидетелствата :-) |
|
Кои - всички? |
| 21.04.2015 22:51
|  |
|
Дай ги тези ''някакви'' коефициенти да ги видим? Пък и да пресметнем тези 775 кг. от ''клас 3'' на колко по илядо единици коефициент отговарят? |
|
Люс, |
| 22.04.2015 09:42
|  |
|
а ти направо ей тъй си четеш,па после и пишеш... Това е допустимо максимално количество,за да отговаря на условията за LTD QTY,и съответно може да се превозва в една транспортна единица: Substances and articles belonging to packing group III and not classified in transport categories 0, 2 or 4 and substances and articles of the following classes: Class 2: groups A and O aerosols: groups A and O Class 8: UN Nos. 2794, 2795, 2800 and 3028 Class 9: UN Nos. 2990 and 3072
1000 KG/Litres
This is maximum total quantity per transport unit Kg or litres.
Валери,това за което говори Доня е следното...Всеки продукт има означение за лимитед куонтити.Дори и с коефициент 0(нула)! Означението е LQ и цифричка зад него.Тя е с измерител от 0 до 28.Има табличка,където ясно и точно е описано какви са съотношенията(в литри,грамове и килограми:).Също така е посочено и каква съвместимост имат и с други опасни продукти и дали изобщо е възможно тяхното транспортиране. |
|
Значи презумцията за правото на Боса, |
| 22.04.2015 16:24
|  |
|
в този случай не важи Мишо,имаме клас 3.Важното е не ти как го четеш и анализираш,а контролните органи за съответната държава!Да не привеждам примери от близкото минало.Доне мойто АДР е на трупчета(лично решение) от няколко години поради подобно недоразумение и налагане на мнението на висшестоящите хора в тогавашната фирма |
|
Я пак, че с английския съм в мрак? |
| 22.04.2015 16:46
|  |
|
От публикуваното да разбирам, че от клас 3, при някакви условия могат да се транспортират в една транспортна единица до 1000кг./литра, така ли?
Жива да не бях! :-))) |
|
Да се включа и аз по темата,ако товародатела ти да... |
| 22.04.2015 20:40
|  |
|
Да се включа и аз по темата,ако товародатела ти даде документи че товара не е под АДР,ти какво аджеба умуваш повече,да не носиш подвижна лаборатория със себсе си за да анализираш колко единици е АДР и от кой клас и т.н.В подкрепа на твърдението си,преди време работех в една фирма дето товарехме акомулатори от Монбат ежеседмично,нито шофьорите имахме АДР,нито камионите.От фирмата товародател ни даваха СМР че акомулаторите са сухо заредени и не са под АДР,ние разлепвахме лепенките от палетата и си ги возехме спокойно,8 то за Унгария и чат пат за Чехия,а при контрол на Надлак отзад в ремаркето така миришеше на киселина че лютеше на очите.Но при условие че документите бяха за нормална стока никога нямаше проблем.Нетипично за мене доста се увлякох,идеята ми беше че след като на CMR-то не пише АДР какво има да умуваш и да философстваш,возиш и това е
|
|
Возиш Да, |
| 22.04.2015 21:41
|  |
|
И носиш цялата отговорност за която можеш да се сетиш |
|
Абе хора, |
| 22.04.2015 23:12
|  |
|
прочетете внимателно пост 7,или иначе казано моят втори пост...... Много ясно казвам,че говоря като цяло(защото така съм разбрал питанката на Дон),и също така посочвам,че за клас 3 това не е възможно.Има изключения за клас 3,но е в минимални количества. Валери....ти къде видя в моя пример да пише клас 3???....Посочил съм клас 2,8 и 9... Постнах линк--като се отори страницата-няй-долу вдясно има допълнителни линкове относно ADR Exemptions--там може да се види... Неслучайно постнах и част от ЧМР конвенцията... Ама айде чукча да бъде и читател,не само писател.....
|
|
Мишо, спекулираш! |
| 22.04.2015 23:47
|  |
|
Чукча е читатель, а ама на чукски! Ясно написах, че с английския съм в мрак. Така, че се огледай внимателно и реши кой чукча не е читател... А и казуса се отнася за стока и проблемите около нея от ''клас 3''! Ти обясняваш за клас 2, 8, 9 и т.н. И дори се тръшкаш, че изобщо нямаш предвид ''клас 3'' и не пишеш за него...Значи чукча не само не читатель, но чукча и не писатель...
Почвам да се чувствам глупаво в тази тема... |
|
Може и така да е,но аз не мисля така.По това време... |
| 23.04.2015 08:31
|  |
|
Може и така да е,но аз не мисля така.По това време имаше и някаква плевенска фирма дето товареше оттам,хванаха ги,мисля,във Франция,но взеха лиценза на фирмата,на шофьора нищо. |
|
Значи, |
| 23.04.2015 18:40
|  |
|
като се прекатури каруцата,пътища много.Чукчеатата не моат добре да че атат. |
|
Аааа.... |
| 23.04.2015 19:10
|  |
|
Казах ли ви че на Донко че му домъчнее за тука. Донка, по-добре с тебе да не се мешаме фаф дискусията щото сме некомпетентни. Имам АДР ама от 10 год.не съм возил такава гадост. А ти не развевай тия монтански партенки с некви лепенки щото у Чужденеция не варват. Че ти се смеят и врабчетата. У едно сам сигурен-возиш ли АДР носиш пълна отговорност и требе да си компетентен за товаро. Щото после никоя милиция нема да се трогне от тъпи обяснения от рода на -Това са ми дали и яз не знаех че така требвало. |
|
Абе може и аз да съм бил отговорен,незнам,но ти га... |
| 23.04.2015 19:34
|  |
|
Абе може и аз да съм бил отговорен,незнам,но ти гарантирам че така го возех,а ти ако щеш вервай.И ми е дремело дали ще ме хванат,нали се сещаш че след като шефа ме е карал да нарушавам по тоя начин кой ще плати глобата.А тъй като аз никога не съм се чувствал дългосрочно обвързан с никой,и през ум не ми е минавала възможността след това че ще ми я удържат,хипотетичната глоба имам предвид. |
|
Донко, |
| 23.04.2015 20:49
|  |
|
оти дрънкаш глупости? М? Не си ли чувал за едни коварни и паметливи устройства - компютри им викат! Кът та вкарат там, и...си дотам! Компютъра не бърза, той само помни. Ще се махнеш от твоя шеф, дето не ти платил глобата, па следващия път като те спрат в Германия, например, и като се разцъкат по цъкалниците и ше ти излезе цялото житие-битие! После прехраната ти за известно време може да е за тяхна сметка, както и транспорта наобратно. След това ще се правиш на отворен със самосвал на някой табан...Тия може да бавят, но не забравят! Тъй да знайш... |
|
Валери,аз го знам това много добре,ама ти сигурно ... |
| 23.04.2015 21:30
|  |
|
Валери,аз го знам това много добре,ама ти сигурно си чел между редовете.Транспорта се осъществяваше до Унгария и Чехия,там глобата се плаща веднага,какви компютри,какви 5 лева?И имах предвид че впоследствие ако шефа ми беше решил да си удържи от мене тая глоба,го зарязвах на секундата.verstehst du? |
|
Той Don Juan сигурно е разтоварил вече, а въпроса ... |
| 23.04.2015 21:51
|  |
|
Той Don Juan сигурно е разтоварил вече, а въпроса му остана висящ. Уважавам мнението на компетентните участници в дискусията и за това моля обобщете. Какво трябва да знаеш и да имаш, за да превозиш без нарушение тези 775 кг. клас 3 ? А как се вози АДР по селски или по арнаутски, вече разбрахме. |
|
Селски,какво разбра и какво не не е важно.Аз имам ... |
| 23.04.2015 22:12
|  |
|
Селски,какво разбра и какво не не е важно.Аз имам едни съмнения кой се крие зад никнейма ти,пак си получил раздвоение,но това за мене не е от значение,щом тебе те кефи.Май е някакъв вид воайорство.Но на въпроса,аз адр съм си го карал редовно,и твърдя че никъде не се учи в такива подробности кой клас,колко кг и т.н не са адр.Това е аналогично когато те товарят и те излъжат колко тона са те натоварили,ти как ще разбереш,ако във фирмата няма кантар?Това пале толко,другото толкова,до краката еди си колко и чачао.И на границата мяу.Затова в закона е казано че за претоварване,реално,не по документи,отговорност носи товатовародателя.Сигурен съм че за АДР е същото,дай ми ти документи че не е АДР стоката и ела ме глоби после.Айде,твърди гуми и дебела надница от мене😉Аз се спрях,ма защо ли ви се връзвам се чудя |
|
Секи си дрънка кот му падне! |
| 23.04.2015 22:17
|  |
|
Темата е за превоз на товар от 775кг. от ''клас 3''. Мишо па ни разясни за възможностите за превоз на стоки от класове 2, 8 и 9. Даже чукша се научи да чете, ама не видя нещо за ''клас 3''.
После па Донко разясни, че той си джиткал по Словакия и Чехия и ич не му дремело за нек'ви си глоби и АДР-и..,
Заболя ме главата... |
|
Това са освободени количества |
| 17.07.2015 01:12
|  |
|
Това са изключения на количества в една транспортна единица според точка 1.1.3.6. Вероятно става въпрос за 3-та транспортна категория за освободени количества до 1 тон. Могат да се превозват и без Писмени инструкции. |
|
|