driverbg.net | bgdrivers.net
ON THE ROAD ... !
СТРАНИЦАТА ЗА БЪЛГАРСКИТЕ ШОФЬОРИ
| Начало | Всички теми | Търсене | Нова тема | Вход
<< Обратно в темите
 
 
ТЕМА

При подписване на трудов догов...
19.02.2015 15:57
При подписване на трудов договор, трябва!!!
1. Да се пише цялата сума за която работим.
2. Основната заплата обикновено е малка но задължитено трябва да е вписана сумата която ние като шофьори трябва да получаваме без удръжки.
3. Разликата от основна заплата и това което обещават да е вписана като дневна командировка, тия пари не се облагат, и няма причина да се откаже вписването им, освен ако нямат намерение да ги изплащат.
4. Плащането на километър е неправомерно и незаконно според регламент-561.
Eftim Eftimow

Темата е много дълга и са визуализирани само последните 50 поста.
Покажи скритите 9 поста ...

Добрия и Лошия,и се едни са лошите!
20.02.2015 08:20
Гарга,следвай хронологично празниците,Великден dann Гергьовден
Lyusi Woolves

Тва с кастинга ми хареса ,,, кви лъжи за професион...
20.02.2015 09:34
Тва с кастинга ми хареса ,,, кви лъжи за професионализъм се разказват а горкия не може да закачи ремаркето а да прекара на рампата му трябват 17 маневри ,,,,,,, Гарга я кажи коя според теб е най-добрата система в БЪЛГАРИЯ за GPS проследяване на МПС, че се начетох на различни мнения в един друг форум ;-) Баси вместо да се научат да карат икономично повечето шофери се занимават с други глупости,,,, гледам у оня форум в темата за икономично каране гуруто М. Д. се е появил, че се бях затъжил за него ,,,,
Ивайло Стефанов

͏
20.02.2015 09:37
Абе Иво, ти нали сам си караш камиона!? Кого ши следиш...или ти за колата на жена си
Gargamel Pantigrua

Е аз само единия камион карам ;-)
20.02.2015 10:30
Е аз само единия камион карам ;-)
Ивайло Стефанов

Ето защо са безсмислици:
20.02.2015 10:33
Първо обаче да уточня следното нещо.Ако идеята на Евтим е била да подскаже на шофьорите какво трябва да съблюдават,то добре би било тези неща да са издържани и верни.
1.Кодекса на труда НЯМА задължителен образец за трудов договор.Има обаче задължителни атрибути,които следва да присъстват.Един от тях е и основното и допълнителните трудови възнаграждения,КОГАТО СА С ПОСТОЯНЕН ХАРАКТЕР,както и периодичността на тяхното изплащане.А допълнителни трудови възнаграждения са суми за натрупан стаж или нещо конкретно-допълнителна дейност извън основната,за която също се дължи възнаграждения.
2.Основното трудово възнаграждение се посочва в брутен размер.Тъй като трудовия договор се завежда в съответната ТД на НАП и НОИ,необходимо е още преди подписване работникът да получи уведомление по чл.62,ал 4 от КТ.Работодателят е длъжен в срок от 3 раб.дни от датата на сключване на договора да подаде такова уведомление в ТД на НАП.
Оттам насетне върху брутното основно трудово възнаграждение според съответната категория труд и работодателят и работникът дължат суми за осигуровки независимо един от друг.За шофьори-2-ра категория към момента 12,9% ,а за работодателя 28,1% върху брутната сума са отчисленията за НОИ.Така че няма как просто сумата да бъде вписана нетно,защото осигурителните ставки се променят периодично от по-висш законодателен орган.
3.Командировъчните и техния размер се определят от Ръководителя на съответната организация в унисон със съответните нормативни разпоредби със ВЪТРЕШНА заповед относно техния размер.Той може да бъде и по голям от обявения в Приложението към Наредбата за задграничните командировки,като ако е над двойния размер се облагат с данъци.Освен това всеки работник преди тръгването си трябва да има в себе си командировъчна заповед подписана и подпечатана прекия ръководител или Управителя на Организацията.И съответно сумите по командировъчните следва или да бъдат изплатени към заплатата и да фигурират в заплатния фиш,или да бъдат изплатени със РКО в касата на съответното дружесто.Но и в двата случая работникът следва да положи подписа си върху един от тези два документа,а без този подпис работодателят няма как да докаже,че е изплатил въпросните суми.
А се предполага,че работникът преди сключването на договора е знаел за техния размер,както и за размера на основното си трудово възнаграждение.
4.Относно регламент 561-Волята на законодателя е такава,че се приема управлението в рамките на регламента и спазването на необходимите дневни и седмични почивки за действия които не водят до застрашаване на пътната безопасност и съответно не предполагат нарушаване на регламента.Това означава,че ако работникът спазва условията на време за управление,продължителност на работен ден и необходимото време за почивка,независимо от тяхната продължителност в рамките на позволеното,то заплащането на километър НЕ е нарушение.Когато обаче той е форсиран от работодателя си да наруши регламента( магнити,манипулация на тахографите,хвърляне на шайби,каране с чужда дигитална карта и други хитринки)срещу някакво материално стимулиране,то тогава вече Е нарушение,което следва да бъде санкционирано.И това трябва да може да бъде доказано.Съдът работи с документи.А иначе интерпретациите,дори екстраполациите на тази тема са много.
Михаил Александров

Абе Ивайло, ти само един камион ли караш!? Аз та м...
20.02.2015 10:41
Абе Ивайло, ти само един камион ли караш!?
Аз та милех ехееейййй...а ти най - обикновен драйвър
Gargamel Pantigrua

Г. М.....
20.02.2015 10:43
Много си далеч от истината.....Което е нормално за повечето бивши или настоящи кадри на СО МАТ.
За да спиш неспокойно.....освен по въпросните 4 точки( но формулирани вярно и в съответствие на нормативната база),шофьорите ми поне по още 2 пъти по 4 точки имат права...Установени във вътрешния ред на фирмата.
Михаил Александров

Гарга,
20.02.2015 10:58
Винаги ще си бъда шофер,,,, ако някой ден спечеля от тотото и успея да те доближа по брой камиони ;-) то тогава може би ще мога да си седя по цял ден на компа ама съм почти сигурен, че пак ще карам от време на време, че повече от месец - два вкъщи полудявам ,,,,,,,,,,,,,,,,,
Ивайло Стефанов

Пропуснах да отбележа,
20.02.2015 11:03
Относно регл.561.
Важно условие,че заплащането не трябва да бъде само на километър,а основна заплата плюс съответни надбавки за пропътуван пробег.
Михаил Александров

͏
20.02.2015 11:13
Мишо, покажи ми един свестен коментар на лицето Младенов.

Като му е студено се облича, като се стопли - съблича! Това му стига да изпита щастие в живота!
Иначе бърка Азис с Моцарт...
Ей такива неориентирани, като вземат да ни дават координати...не мойме се побра в гората при маймуните

Ся по твойто писание...
Ти Мишо се впускаш в дебрите на закона...но така не целиш ли обезсърчиш лаика...да го смачкаш с административните си познания
Ти Мишо, сигурен ли си, че няма законова форма и при желание от двете страни да направят работата си достатъчно обвързана с обещанията си. Ти си на бюро и познанията ти са доста над нашите по тия договори, длъжностни характеристики...но знаеш ли, кога ни убива, ни се гади... и на вас - ще ви се....
Вие си жонглирайте с точките и запетите, но нашите проблеми в един момент стават и ваши. Ползвам обръщението към теб - като страна/формално/. В много случай шофьора се кефи, че прекарал шефа и обратното...но и двете страни са ебани.

Каквито са шофьорите - такива са работодателите!
Алчни, тарикати, некадърни...абе българи
Колко години за българина, капитала е било нарицателно...това което виждаме са плодовете от миналото

Не случайно българина си иска държавното - където всичко е: бля - бляя - бляяяя
Gargamel Pantigrua

Гаро,
20.02.2015 11:31
Виж ся,
Не искам никого да обезсърчавам,дори напротив..Хубаво е човек да знае.Най-малкото за да не се излага,когато претендира за нещо си.Ако при мен дойде кандидат за работа и ми изстреля ей такива изисквания,буквално чул-недочул,ама и той барабар Петко с мъжете....директно ще му посоча вратата с молба да я затвори отвън.Дори и да притежава най-добрите шофьорски умения.Просто защото веднага ще си направя извода,че този човек е повърхностен,и по същия начин ще се отнася и към изпълнение на служебните си задължения.
За добро или за зло---законодателят е този,който сме си избрали.И той ни е определил нормите,които следва да спазваме.И ако искаме да променим нещо има 2 пътя...Или да се научим да спазваме тези закони,или ако са неприемливи--да ги променим.За съжаление сме свикнали да ги заобикаляме...а това е най-лошото.Защото нещата по този начин се израждат...
Михаил Александров

Уфффф,
20.02.2015 11:39
Мишо много студено звучиш!
Виждам, че оправията е Химера...ама не искам
Аз на Ефтим поста му го разбрах, като желание за чистота в отношенията...за намаляне на мътилката, за регламентирани действия
Може да не улучил пътя, но посоката е вярна -иска промяна!

То кой ли не я иска тая пуста ПРОМЯНА, ама само я иска де му отърва
Gargamel Pantigrua

Остави точките и запетаите.....
20.02.2015 11:45
Преди време бях пуснал тема относно това как работника може да бъде приобщен,асоцииран и ангажиран към фирмата в която работи...Сам можеш да прочетеш коментарите....почти всички--искат пари..Ми то хубаво,но....Стимулът да успяваш в работата си трябва да е друг. Не трябва да са само парите. По-важното е да си честен със себе си и другите хора, да правиш нещата по правилния начин.
Ще копирам мнението на един млад човек....И ще подчертая,че съм съгласен с него:
''Всички казват, че в България преобладава лошият пример – на безотговорния работодател. На мен ми се ще да преобладава добрият. Вярвам, че това е възможно, ако всеки човек отстоява принципите си. Аз съветвам всеки да търси работодател, който ще влага в него и ще му помага да се развива. Такъв, който ще му дава възможности, а не само материален стимул. От възможностите за напредък по-ценно няма. Работодателите да са отговорни не е пожелание, а задължение. Така е честно! И така трябва да бъде''
Михаил Александров

Аз също разбрах ,
20.02.2015 11:47
по този начин поста на Евтим--като желание за някаква промяна,като насока и именно затова направих уточнение.Съвсем не целя да го обиждам или нещо подобно..Ако той се е почувствал така--нека ме извини..Но пак казвам...няма лошо човек да иска,но да знае какво иска и как да го постигне.
Михаил Александров

Щото,
20.02.2015 11:49
както Валери каза--иде малко като от Софрата на СБПШ..И всички близки и далечни сандъци ще подемат тоз рефрен.
Михаил Александров

Хихииии...
20.02.2015 11:54
...''И всички близки и далечни сандъци ще подемат тоз рефрен.'' - тва ми хареса
Gargamel Pantigrua

Законодателя Мишо,дай да уточним кой го е избрал а...
20.02.2015 13:50
Прецизирай нещата,горе цял роман написа относно законите.Колко и невероятно да звучи баце,избрания законодателен орган е слуга на Работодателите,Защо ,ами защото същите тези 80% са собственици на фирмите,демек работодател.И понеже в милата ни родина думата Морал липсва от речника,затова същите закони са рентабилни само за избрана част.Не омаловажавам вината на другата страна,Мога да дам поне 100 примера за горе посочените идиоти .Че даже и да го осъдиш,понеже сме направили фиктивни договори с нереални заплати,при осъдителна присъда взимаш ........нал тъй.Не е лишено от смисъл горе изложеното.
Lyusi Woolves

Аха,искам да коментираш следното;
20.02.2015 13:53
При започване на работа подписването на изпълнителни листа със суми от 2000лв ,че и нагоре,и то фирми с **уЖ**добро реноме го правят,Бели роби,на законодателите.Толкова е сбъркана системата,нямам думи просто.
Lyusi Woolves

Люс,
20.02.2015 18:06
това сме го коментирали преди години с теб..
Тук много често е използван лафа за баницата,лудия и зелката..Ивото лафеше за овце и касапи...Все тая.
Когато се предложат неприемливи условия,просто не започваш работа в дадената фирма.Просто е.Като няма кой да им се връзва,дали няма да се променят условията?
Кой насила ще те накара да подпишеш запис на заповед?Има и фирми и фирми...Както има и шофьори и шофьори..
Пак казвам--за добро или зло---закона е такъв.Хубав,лош--това е...И трябва да се спазва..Първата стъпка към промяната е това...
Михаил Александров

Вижте аз не откривам топлата вода. Всички сме мина...
20.02.2015 19:01
Вижте аз не откривам топлата вода. Всички сме минали през ада на БГ работодателя. Но в последните ми два трудови договора са, вписани всички суми като заплата командировъчни и пътни. Цялата сума която трябва да получа е вписана в договора ми за работа. Едната фирма е Бомекс, а другата Кодогното. И за да си получа от Кодогното парите за които писах в друг пост ми помогна и това.
Eftim Eftimow

Да,
20.02.2015 19:06
кой какво си направи,друг не може,спор нема.Това със сандъка кой те светна
Lyusi Woolves

В момента в системата има 7 потребители и 160 гост...
20.02.2015 19:18
В момента в системата има 7 потребители и 160 гости,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, баси колко шофери са без работа,,,,,,,,,,,,
Ивайло Стефанов

това са текезесари да знаеш,те зимъс не бутат.Ден ...
20.02.2015 19:45
това са текезесари да знаеш,те зимъс не бутат.Ден година храни,тъй казват
Lyusi Woolves

Епа са тук се слухти да се скива коя фирма не си е...
20.02.2015 20:10
Епа са тук се слухти да се скива коя фирма не си е сложила GPS система за контрол на разхода и започваме независимо от заплатата ,,,,,,,,,,,
Ивайло Стефанов

Ама,
20.02.2015 20:17
много си краен Иво.ся GPS
Lyusi Woolves

Абе днес ми звъни някакъв дето видял, че съм писал...
20.02.2015 20:53
Абе днес ми звъни някакъв дето видял, че съм писал за Кокел, че са добра фирма и ми разправя, че имали обява за работа та ме пита точно какви са им системите за следене на разхода,,,,,,,,,,,,,,,,, баси,,, само крадци се навъдиха по тези форуми,,,,,,,,,,
Ивайло Стефанов

͏
20.02.2015 20:57
Тва по летищата само вечер ли карат...единичката
Gargamel Pantigrua

доста тапи нешта сте изписале
21.02.2015 04:24
едвам имах нерви да изчета сичко и то сас затворени очи
то че и по тапо ши стани - ши стани то ясно
закона на Мърфи гласи - Од секо тапо нешто има друго оште по тапо

бе Ив нее ли заформил некое ново love story
и гледам Валери олабил натиска де беше упражнил връз Казанова - Спилбърг
сигур каталясал..сили веч няма
инък сериозно...тоа плъзгач бая тлъст седи
vincent vega

нема сторита Винс ама една кака цела нощ ме държа ...
21.02.2015 05:40
нема сторита Винс ама една кака цела нощ ме държа на скайпа,,,,,,, баси каталясах ,,,,,,,,,,,,,
Ивайло Стефанов

͏Гарга клюкарка
21.02.2015 08:45
Оооо Винсссс...бая време беше у нелегалност
Оставяй си снимката кога забегнеш за дълго

Да ти нахвърля инфо дорде те нема, ко става у виртуала:
Абе Иво тука превзема териториии...много активен
Валери клекна - хапи Иво, но последния перде
Онва замразеното фриго съ мъчи да чати кът ората...зор му, ама дано са спрай
Чибурашка потъна в дън земи Тилилейски
Крадлю яко си би камшика и не се вясва
Рос идва, но зор му вдявам чата...вика, че треба се чете и нагоре
Кокоса откак хукна с жена си и...не се върна
Нови звезди нема...се еднодневки
Ефтим са мъчи да е Месия, ама Мишо го завръща у действителността...вади го от филма
Заарито си е редовен...добряк, но скучен
Луй има нарушен здравен статус и ся дежурен по стая
Gargamel Pantigrua

Във белите фирми четирите точки ги пише в договора...
21.02.2015 08:57
Във белите фирми четирите точки ги пише в договора. А чикиджийските търсят причина да не ги впишат за да не платят. Хубав ден.
Eftim Eftimow

Някой вдява ли на чата на М. Д. оттатъ...
21.02.2015 11:08
Някой вдява ли на чата на М. Д. оттатъка или само я съм тъп като галош, че нищо не му разбирам ???????????
Ивайло Стефанов

͏
21.02.2015 11:17
В момента в dir-а пиша против Голямата мечка
При Паскалчето не одя
Gargamel Pantigrua

Гарга, кажи дей интересно, че тук умре нещо,,,,, б...
21.02.2015 11:20
Гарга, кажи дей интересно, че тук умре нещо,,,,, баси скуката,,,, дай линк за този ДИР че преди време Винс май беше споменал за него и аз така и не го открих.
Ивайло Стефанов

͏
21.02.2015 11:24
Прекалено си стандартен за там
Там си мерим кой по ''куку''...засега съм у челото
Gargamel Pantigrua

Намерих го
21.02.2015 11:27
Са рег и аз изкуквам,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Ивайло Стефанов

͏
21.02.2015 11:30
Дет мнозинството - ти пиши наопъки
Да им прайш нерви
Gargamel Pantigrua

Ся, да са изясним!
21.02.2015 13:24
Не пиша тук под поста на колегата за Спамербъргчо, за кулския кретен и прочее, просто защото не искам да му размивам темата, която е съвсем друга. Ако имаше нещо подходящо другаде, може би щях да нахвърлям ценни мисли...:-)))
Валери Цветанов (Driver1)

Гарга,
21.02.2015 13:38
Явно си там отдавна,,, абе много ми допаднаха разсъжденията на една дама името и там е Blackeyes ,,, имаш ли идея къде мога да намеря някакви контакти с нея в смисъл как се влиза в профила там на някого и как можеш да пишеш лични съобщения ?
Ивайло Стефанов

Има една ''Красная кухая лейка''/по памет/...тя е ...
21.02.2015 13:41
Има една ''Красная кухая лейка''/по памет/...тя е върхъ
Gargamel Pantigrua

После ще я търся тази лейка,,,,,, сега не спирам д...
21.02.2015 13:44
После ще я търся тази лейка,,,,,, сега не спирам да мисля за Черноочка ,,,,,,,,,,,,,,,
Ивайло Стефанов

͏
21.02.2015 13:48
Долу на страницата има опция за ''Контакт с редакцията''
Питай ги...
Gargamel Pantigrua

Жив да си во века !!!!!!!!!
21.02.2015 13:50
Жив да си во века !!!!!!!!!
Ивайло Стефанов

͏
21.02.2015 13:51
...и не пиши много умно! Жените не харесват по - умни от тях
Прави се на леко изгърбен...с много пари и малко акъл
Gargamel Pantigrua

хахахаха,
21.02.2015 13:53
това не му е проблем!
Валери Цветанов (Driver1)

Гарга,
21.02.2015 14:03
Там чукаш върху името и ти се отваря профила,,, там отдолу има нарисувано едно писмо,, чукаш на него и пращаш лично съобщение,,, направили са го добре ама тва дето трябва да отваряш по отделно всеки пост е тъпо,,,,, виж тук как виждаш веднага всичко де е писано по темата ,,,,, сега ше ровя и за лейката да я видя,,,,, ама се оказа, че там има доста умни жени ,,,,,,,,
Ивайло Стефанов

͏
21.02.2015 14:33
Абе аз виждам всичкото като тука...нещо настройките си човърни
Gargamel Pantigrua

Орандж и Буриягтел немат предплатен нет като ората...
21.02.2015 16:53
Орандж и Буриягтел немат предплатен нет като ората,само по 500МБ.Това е ,другия капут нямаше офис наблизо там
Lyusi Woolves

Ммм да
21.02.2015 21:34
Титаник е имал само 2 ма телеграфисти...--...---..---...--...
Zahari Bachev (Hogan68)(Bace)

Стига бре,
21.02.2015 22:08
и па са потънали.......тц тц тц
Lyusi Woolves

    Остави своето мнение по темата ...    
| Начало | Регистрация | Общи условия | Правила за личните данни | За контакти и оплаквания | ©  Speditor.NET 2005-2025