| Начало | Всички теми | Търсене | Нова тема | Вход << Обратно в темите
ТЕМА
Scania R440 E5. 2009-2011 |
| Колеги, събирам мнения за въпросния модел влекач, че ми се въртят разни идеи. Интересува ме като машина, живучест, обслужване. Комфорт и шукариики не ме вълнуват. Никога досега не съм имал досег със Скания. Благодаря предварително. |
| Темата е много дълга и са визуализирани само последните 50 поста. Покажи скритите 10 поста ...
ЕШК!!! |
| 26.02.2014 07:59
|  |
|
Од колеги знаел че турбините пълна скръб и кабината сас Камазови екстри и завършва- и това със сигурност.. Ако Велковата тъпота беше гориво всички Скании по Света од него штяха да зареждат!!! Сравнение сас Велков един най обикновен налъм би изглеждал като сложна апаратура |
|
Мишо, нема значение тия работи, каквато дойде ше е... |
| 26.02.2014 09:14
|  |
|
Мишо, нема значение тия работи, каквато дойде ше е. Моето лично предпочитание като човек, който може да копа, но по-добре умее да не копа е оптикруз с 2педала, но по-логичното за начинател като мен е най-простата система. |
|
Дон, |
| 26.02.2014 11:01
|  |
|
има известно значение относно разхода на гориво.(Ако разбира се 0,8-1,5 литра на 100 са от значение).SGR е без Аd-blue,с 2 турбини,които на около 700 000 км започват да дефектират.Около литър и малко по висок разход в сравнение с EGR-a.. При мен има 7 бр,но са Е4,R480... Правихме обаче тестове с E5,R 440,2011 година,SGR. Камиона беше оборудван със SCANIA black box_и имах възможноста в реално време да виждам какво се случва.Със товар средно 22400 кг в посока България-Германия-Белгия-България даде разход 31,2 с двупедален оптиккруз,при задължително използване на автоматичне режим от страна на шофьора.Последващия курс със подобен товар--180 кг средно повече,но при ръчен режим на работа с оптикруза--разход 30.8. Това е камион,който много се влияе от idling-а относно средния разход.В диапазона 1350-1450 об/мин се оказва най-неикономичен режим за работа. Трети курс но вече със SCANIA R420,EGR,с товар 22800 и в двете посоки разход под 30...29,65 даде.Маршрута винаги е бил през Румъния,Унгария,Австрия...Във вътрешните отсечки Германия-Белгия със 24000 тона разход 28,9.Кабините и на двата бяха Highline. Относно обслужването на камиона,мога да говоря за Е4,ако те интересува. Като цяло--динамичен камион,SGR-a не го препоръчвам,за предпочитане е EGR.Камион с висока остатъчна стойност,независимо коя ръка е.Добра развита сервизна мрежа в цяла Европа,SCania assistance-денонощно,но цените са над средните за бранша.В дългосрочен план(5-7 години) по високата инвестиция в покупната цена на влекача се оправдава,заради по-ниските експлоатационни разходи и разхода на гориво за същия период от време.Но това се отнася за нов влекач.При 2-ра употреба,много е важно да знаеш какво е работил преди това,и естествено състоянието му в момента на покупка.Не ти го препоръчвам за краткосрочна инвестиция (2 до 3 ) години експлоатация,особено ако е над 300 000 км. Имаш по-добър избор(марка) за същите пари.Но преди всичко трябва да знаеш за какво ти трябва,и какво искаш да правиш с него.
|
|
Е затова аз предпочитам да платя първоначално 10к ... |
| 26.02.2014 12:40
|  |
|
Е затова аз предпочитам да платя първоначално 10к € по-малко за камион с 3/100 по-висок разход на гориво. Говорим за втора употреба. Инак за какво може да ми е? В момента е модерно всеки шофер да си купува работата, а тя си е стандартна-ремарке на спедиция и бии самара. Има и удавници-треа да се помисли как да не се попадне в групата им. |
|
DON, |
| 26.02.2014 13:54
|  |
|
...някога ме беше ''захапал'' за нещо несправедливо, но послушай дядо Тодор - НИКОГА не купувай двигател за твой нужди с ДВЕ турбини. За служебни може... няма да влизам в подробности - желая ти късмет! ПС, за мен по добър камион от Волво-то няма, но на цвет и вкус -товарищ НЕТ. |
|
Скива ли Дон, заради едно захапване за малко да те... |
| 26.02.2014 15:04
|  |
|
Скива ли Дон, заради едно захапване за малко да те лишат от толкова важна информация, внимавай! Само Мерцедес /и Рено, ама него не го броя за камион/ не съм карал, но него си го оставям за собствен... :))))))))))))))))) |
|
За мен топ 3 на камионите, ако гледаме надеждност ... |
| 26.02.2014 15:23
|  |
|
За мен топ 3 на камионите, ако гледаме надеждност са Волво, Мерцедес и Скания. Като за шведските мнението ми е изградено изцяло от слушане, нямам контакт. Чуденкатата ми идва от това, че въпросният модел в ценово отношение идва доста по-евтин от аналог от другите две марки. Пазарът втора употреба е безкомпромисен- всеки минус рефлектира върху цената, а са и известни, не е като при нов модел-все още е неизвестно какви лимонки има скрити. |
|
РОШАВ, НАЗДРАВЕ! |
| 26.02.2014 16:54
|  |
|
ЗАЩО ПАК ме захапваш ... /няма да кажа къде/ на тебе пожелавам да си купиш а-л с две турбини. За Мерцедеса моа ти каааа, че при работещ двигател не можеш спа от ВИБРАЦИЙ, но във Волво-то можеш. К. Р.!!! |
|
Доне,,, я си вземи едно Премиумче Евро 5 за десети... |
| 26.02.2014 20:58
|  |
|
Доне,,, я си вземи едно Премиумче Евро 5 за десетина хиляди Евра на 600-700 хиляди километърчета и си бръмкай икономично,, верно тесна е будката ама то пък на Скания една широка та,,,,,,, Премиума е НАЙ-ИКОНОМИЧНИЯ КАМИОН в Европа ич не слушай приказки кви боклуци били ,,,,,, Днес ми направиха чип тунинг и от 450 коня вече е малко над 500 като разхода го усещам, че ще падне още,,, пича дето го прави гарантира, че поне 2 на 100 ще ми падне ,,,,,,, От Овча Купел през надлеза Надежда ,, Сточна Гара ,, Подуене само газ до дупка и няколко гонки с гъзари ми даде разход 28,3 ,,,,,, до няколко дена тръгвам за Белгия и ще го пробвам до колко може да падне разхода и ще пиша,,, |
|
Тоше, не го казвай т'ва на шефо си, че мой те прат... |
| 26.02.2014 23:09
|  |
|
Тоше, не го казвай т'ва на шефо си, че мой те прати а си спиш дома завинаги! :))))))))))) |
|
РОШАВ, Добро утро! |
| 27.02.2014 09:20
|  |
|
ЗАКЪСНЯ с предупреждението - казах го на газдата и вече съм дома.А пък аз за благодарност му карах 2 поредни съботи и сега картата требе да прави пауза в джоба ми 28 дена. |
|
Къф е проблема да караш две поредни съботи???
Иво,... |
| 27.02.2014 09:48
|  |
|
Къф е проблема да караш две поредни съботи??? Иво, клапаните на премиума прави ли ги??? |
|
DON, |
| 27.02.2014 10:21
|  |
|
АМИ по регламент нали казват, че може веднъж 24 и другата обезателно 48ч пауза - зависи и на човек или говедо ще попаднеш. |
|
Доне, още лятото ги направих като го купих, взеха ... |
| 27.02.2014 10:26
|  |
|
Доне, още лятото ги направих като го купих, взеха ми 170 или 180 лева за тази операция, но веднага се усети разлика в работата на двигателя, но явно са си оставили ръцете, защото вчера като вдигахме кабинета за да се свали компа заради чипирането и видях, че е почнало да избива масълце от мястото, където влизат кабелите, които управляват дюзите та след малко ще я вдигам пак да видя дали има някакъв уплътнител или трябва силикон да мацота,,,,,,,, |
|
Тоше, не 48, а 45! Можеш да си караш всяка седмица... |
| 27.02.2014 10:42
|  |
|
Тоше, не 48, а 45! Можеш да си караш всяка седмица по 6 дена, стига след това да си правиш 45. Ако правиш намалена, трябва да я компенсираш до края на третата седмица след намалението... |
|
Е те сега Тодоре загази с тия паузи.Като те подбер... |
| 27.02.2014 10:45
|  |
|
Е те сега Тодоре загази с тия паузи.Като те подбере Росен точно и конкретно ха ха ха |
|
Иво тва масълце де избива там, не е проблем. Кажи ... |
| 27.02.2014 10:51
|  |
|
Иво тва масълце де избива там, не е проблем. Кажи са за чипа, колко време отнема, пуши ли след това??? Проблемът на премиума е, че е малолитражка-10.8 л. обем на мотора. Малък обем-по-малък разчетен живот като пробег. |
|
ДА, Рошав прав си... |
| 27.02.2014 11:42
|  |
|
45ч е, но нека не спамим темата. Сега го прочетох на 20 стр. е в зелената книжка. Но ДОН и той май дава газ всяка събота... и хич не му пука - така се става капиталист. |
|
Мани, че вземе да го прочете некой де не знае и хо... |
| 27.02.2014 12:59
|  |
|
Мани, че вземе да го прочете некой де не знае и хоп - нов закон! После иди обяснявай, че нямаш сестра... :)))))))))))))) |
|
Най-много някой дет незнае да почине качествено ня... |
| 27.02.2014 16:27
|  |
|
Най-много някой дет незнае да почине качествено някой уикенд и тва да му коства работата, ма то така се учи за цял живот. |
|
Доне, закарах камиона в 10 и си тръгнах към 16 кат... |
| 27.02.2014 20:33
|  |
|
Доне, закарах камиона в 10 и си тръгнах към 16 като самото разчитане и новият запис не отнеха повече от час,, останалото време сваляне и качване на Правеца от камиона ,,, http://vbox7.com/play:5454ccd908 иначе след качването веднага го запалих защото ми беше интересно дали пуши,,, тоя пич като му даде газ както аз никога не съм го натискал и изобщо не изпуши. |
|
Иво ако не ти е проблем дай некакъв тел.номер на т... |
| 28.02.2014 09:42
|  |
|
Иво ако не ти е проблем дай некакъв тел.номер на тези майстори?Че и моя камион иска малко да му се вдигнат конките. |
|
http://www.protuning.bg/ |
| 28.02.2014 11:37
|  |
| |
|
Тука са баси спамерите.
Ай честит петък:-) :-) |
| 28.02.2014 16:18
|  |
|
Тука са баси спамерите. Ай честит петък:-) :-) |
|
Don, SKAmaNIA |
| 05.03.2014 00:52
|  |
|
води до пристрастяване! Това е Религия, а камиона е храм. Колегите пият през паузите, шофьорите на Скания търкат, лъскат, бършат .... с удоволствие! Защото СКАНИЯ носи наслада , винаги когато си в нея и около нея. СКАНИЯ Е :''Комфорт и шукариики'' - Музиката й музика, карането е с двата палеца на ръцете само (газ-ретардер на автоматика),волана може да го държиш (пътя) с коляно, мотора шушне, леглото само за гимнастички, хладилника побира храна за 3 дни мах, за да имаш винаги свежа и прясна храна......
Ако си вземеш МЕГА, но с повдигащ лафет ще си МЕГА - функционален. Може да дърпаш всякакви ремаркета - на малки и големи гуми. 900л резервоари, без АдБлу - СКАНИЯ G 44O са по-евтини от R-ките |
|
Миналата седмица закарах камиона в Бургас при Иван... |
| 18.04.2014 12:48
|  |
|
Миналата седмица закарах камиона в Бургас при И. Н. да му вдигнем конките че беше много слабичък.Волво FH13 400 програмираха му софтуера на 520 конки и голяма разлика и горивото му падна.Преди харчеше 34-35л България-Европа с фриго.А сега направих първия курс след обновяването Българиа-Германия на отиване 22200т и връщане 22100т 32л-100км ми даде разход.И регулиране на клапаните че били много зле.А камиона е на 300000км. |
|
Само не разбрах от софта ели от клапаните е разлик... |
| 18.04.2014 14:36
|  |
|
Само не разбрах от софта ели от клапаните е разликата!?!? :)))))))))))))))))))))))))))))))))) |
|
Росене....... |
| 18.04.2014 20:41
|  |
|
на тоя бичим камиони проблема маи е в харда....... |
|
Не знам, ама мноо гръмко му започва поста, ше каже... |
| 18.04.2014 20:49
|  |
|
Не знам, ама мноо гръмко му започва поста, ше кажеш, че софта иде от космоса. Па се оказало, че клапаните не били клапани. Следващия път кът налива софт да провери дали не греят колелата, че знаеш ли и спирачките къ са регнати, мой да не олабват баш. Дюзите мой са спекли и да пикаят И от там че падне поне неколко килца, и те ти кът наще камиони 24-26... :)))))))))))) |
|
Некой има ли идея в София къде им разбират на дюзи... |
| 18.04.2014 21:24
|  |
|
Некой има ли идея в София къде им разбират на дюзите, че те всички се правят на майстори ама ,,,,,,,,,,, |
|
Ако.. |
| 18.04.2014 21:26
|  |
|
Ако е с алфа ромео мотор,нема да има ядове с конките-както се изрази овчарняка,ама сигурно търси неква мош и темперамент от студените нации? |
|
Валко, колко пари излезна процедурата с чипирането... |
| 18.04.2014 21:51
|  |
|
Валко, колко пари излезна процедурата с чипирането и през ОБД ли го правиха или БДМ ремап и къде стана това,,, в някой сервиз за камиони или някой от тия дето се занимават с тунинг само ?? |
|
ИВО |
| 18.04.2014 22:28
|  |
|
Б. Н. сервисс работи само Волво на мен ми смениха направо компитура,........................ |
|
Иве... |
| 18.04.2014 23:38
|  |
|
Карай си камиончето така не се вкарвай у филмчета...карам го същия за пореден път...камион си е,като изключиме сАМО кабината.А тоя в момента ми харчи много,не мога установя от какво е,предишните миришеха нафтата,е този е автомат,каке по шукар да го карам-на автоматичен,или аз да ги бутам скиоростите? |
|
Абе автомата си е рахат ама някой път забрави да п... |
| 19.04.2014 05:56
|  |
|
Абе автомата си е рахат ама някой път забрави да превключи на по-висока и тогава може само лекинко да му помогнеш с лостчето ,,,,,,,,,,,,,, А иначе у филма съм се вкарал и аз,,, от 450 го направих 520 ама нема голема далавера,,,, тва че некой баир го качиш на 12та а преди си го качвал на 10та скорост не е далавера щото като си на равното гори повече от преди ,,,, абе май съжалявам, че го пипах. Яд ме е, че се мотах една камара време в София а забравих да му махна ограничителя на скоростта или поне да го направя на 92-93, че с тия 87 направо си е късане на нервите,,,,,, та някой правил ли е такива корекции в софта през ОБД или трябва пак с пасатора да се джурка мозъка на камиона. |
|
Проблема с Дюзите е голям |
| 19.04.2014 11:54
|  |
|
Оня прехваления Супердизел дето рошко го фали само ''той'' уж ги ремонтира........ а в една Дюза като смениш Разпръсквача и бобината се едно да си купиш Ганценое и излиза на 100% по добре ...Весе пак заводско цените варират от 700/1000лв бр.
|
|
Оня ден като се рових да търся диагностична апарат... |
| 19.04.2014 12:31
|  |
|
Оня ден като се рових да търся диагностична апаратура с която да мога да правя адаптации по софтуера през ОБД видях едни дето продават машинка за чистене на дюзи само дето не знам дали бачка и на 24 волта ,,, имат и комбинирани с ултразвукова ваничка,,, е такава ще си взема някой ден като ми писне да живея като куче в камиона и започна да си въртя сервиза ,,,,,,,,, иначе за тия Супердизел и аз само кофти неща съм чувал. А иначе за цената мнооо гоУема разлика,,, от 700 до 1000 ,,, за 6 броя си идва разлика от близо 2 бона,,,, ама ми мерак да ги сменя, че съм болен на тема икономия на гориво,,,, а съединителя отде да го взема най-еФтино оти и той мое ме предаде скоро та като съм тръгнал да си изпадам от джобовете поне да е наведнъж , сърце ме боли като трябва да се дават кинти ама ние хората сме като звездите,,, понякога трябва да паднем за да направим някого щастлив. |
|
А браво..... |
| 19.04.2014 12:36
|  |
|
Лукас, с тва последното изречение ма накефи,тъи да знаешшш........... |
|
Баси колко ризи требе да купуваш,,,, Спилбърг , Лу... |
| 19.04.2014 13:10
|  |
|
Баси колко ризи требе да купуваш,,,, Спилбърг , Лукас,,,,,, |
|
Дън съм куц............. |
| 19.04.2014 13:23
|  |
|
ризи,бира кот каииш,ти с тея мувита бастиса Форд Копула,току виж тръгнали та издирват,Туентито,Парамонт,Голан-Глобус.Ко са са запънал у ту ренде??????????? |
|
Рунтавото.......... |
| 19.04.2014 13:26
|  |
|
и то уж щеше да зарива оганя,ама найси.Сега четах некаде че искал да си прави хоби с каруцарски хенгер. |
|
За хоби |
| 19.04.2014 14:22
|  |
|
За хоби важи... |
|
За Утра звука |
| 19.04.2014 15:19
|  |
|
Няма нужда да копуваш срещу 2бири си готов.....друго е ако искаш да го имаш но с него само замазваш положението.......За Съединителя стигни до него Амааа в Бг на среща съм Тънко много и Качествено все едно от завода
|
|
Специално на Рошавия казвам.Регулиране на клапанит... |
| 21.04.2014 09:26
|  |
|
Специално на Рошавия казвам.Регулиране на клапаните и програмиране на нов софтуер на компа на комиона 520 конски сили,а не на личният ми лаптоп.Иво това е сервиз само за Волва и естествено и Рено.Навремето беше специализиран сервиз Волво.Процедурата струваше точно по фактура 3957лв с ДДС. |
|
В сервиз Волво в София за регулиране на клапаните ... |
| 21.04.2014 09:59
|  |
|
В сервиз Волво в София за регулиране на клапаните взимат под 180 кинта с ДДС,,,,,, с останалата сума до 3957 лева си купуваш ама възможно най-баровската техника с която по ОБД можеш да нагласиш камиона както си искаш,,, все повече се убеждавам, че от един сервиз за камиони се печели мнооого повече отколкото да имаш 10 камиона, които бачкат за теб. |
|
Само дето шофьор почти от всеки може да стане, а м... |
| 21.04.2014 12:31
|  |
|
Само дето шофьор почти от всеки може да стане, а монтьор - мноооого трудно! Ако ми посочиш един сервиз дето има повече от един човек де си разбира от работата, а понякога ни един - евала! |
|
Верно, че от всеки мое стане шофер ама таквиз де с... |
| 21.04.2014 12:35
|  |
|
Верно, че от всеки мое стане шофер ама таквиз де сме учили по 4 години за пуста Ц категория и нам си кой си разряд автомонтер ,,,,,,,,, абе тя темата дълга,,,, аре наздраве. |
|
Добре е човек да си признае.......... |
| 21.04.2014 12:43
|  |
|
Някой учи 20 дена,зима С,още 20 зима Е,и гас по европата дим да го нема. Друг учил 4 год,само за ''С'' и пак не знае кога и как паузи да прави пак да не говорим за друго........... |
|
Така е ,,, Взима, гаЗ, пЪк, Европа ,,,,,,, |
| 21.04.2014 12:50
|  |
|
Така е ,,, Взима, гаЗ, пЪк, Европа ,,,,,,, |
|
Да бе....иска ти се бегай в сервиз Волва да видим ... |
| 22.04.2014 14:18
|  |
|
Да бе....иска ти се бегай в сервиз Волва да видим колко кинти ще ти вземат.Като те мотат 2 дена и ти вземат за труд 2000лв па тогаз ще си говорим.Пък и нищо няма да ти направят и след седмица пак при тех се връщаш.Сега дави кажа че само дет са бийте у гърдите че сте драйвъри,И. Н. е единствения, а може би и най-добрия специалист за Волво в България.Ма явно не знаете това.И друго да кажа не е важно колко си учил и какво си учил за шофьор,то си идва на човек от вътре.Или го можeш,или го не можеш....Айде наздраве. |
|
|