driverbg.net | bgdrivers.net
ON THE ROAD ... !
СТРАНИЦАТА ЗА БЪЛГАРСКИТЕ ШОФЬОРИ
| Начало | Всички теми | Търсене | Нова тема | Вход
<< Обратно в темите
 
 
ТЕМА

Искания към работодателите!
04.01.2009 19:53
Тук всеки може да сподели, неща които иска да се променят. Да спомене как е в момента и какво, колко и как да се проимени.

Като за начало аз искам да се:
- премахне заплащането на километър, още повече, че е забранено от закона!
- твърда заплата и/или заплащане на ден.
- седмична почивка зад граница да се заплаща.
Росен Димитров

за работодателите наши български...
04.01.2009 20:44
Като си пускате обявите ми пишете какво предлагате бе мама му стара.''търся шофьор''и толкова!на катафалка може би?за къде,с какъв камион,за какви пари,единичка или двоика,кога се почива,какъв пробег се прави за месец,ако се плаща на км,кога се плаща-след курс,след месец,месец назад и т.н.Да не би да ви е срам от това, което предлагате?Или си имате некви споразумения между фирмите и не искате другите да разбират,ако ги нарушавате.Че направете си споразумение за една минимална цена за превозите,която да ви покрива разходите И ЗАПЛАТАТА НА ШОФЬОРА.Какво е това-България-Германия 2450ЛВ НАВЛО за 15 тона товар.градовете нема да ги напиша ама идва към 1лв/км.Друго-абе като си хванете некой шофьор от гората и му дадете композиция за 100000 евро,само щото се е съгласил на някакви смешни условия спокоино ли спите докато тои върши чудеса по пътищата.Ама трябва да се променят и някои закони,кат например акта за претоварване или неспазване часовете за каране да е на фирмата а не на шофьора,тогава ще си доидем на думата.
Andrey kolev

за росен андрей и вси светий
04.01.2009 21:41
ние си стенеме но работодателите публикуват....фирма баси логистик търси шофьори.заплащане 17 стотинки на километър.абе момчета....аз за 10 цента не се снимам до питона а тия хора искат некои да им бачка за 8.5 цента.ама в библията е казано...докато има говеда ше има и касапи.чувам че наплива бил голем .шофьорите били толкова много че щели да ги назначават на лотариен принцип.все едно кандидатстваш за зелена карта за usa.но нека не забравяме че спасението на давещите се е в ръцете на самите давещи се.аз лично намирам предложеното за мноооого щедро и утре ще се обада на таа фирма за да кандидатствам и да се явим на интервю.ако немат микрофон аз ще им услужа с моя.тои е кожен и дълъг.а росен нека си бърбори че било незаконно да се бачка на стотинки.писна ми да протягам сухите си ръчички пред шератон.росене уверявам те че от просия не мога да изкарам повече от 100 кинта на ден.затва ше стана пак тираджия.по престижно е и по платено.росене..брат4ед...ако ме земат ше ходатайствам и за теб ..навит ли си
vincent vega

Моля, ПРОЧЕТЕТЕ темата и се придържайте към нея! Б...
04.01.2009 22:25
Моля, ПРОЧЕТЕТЕ темата и се придържайте към нея!
Благодаря предварително!!!
Росен Димитров

Глобите за претоварване
05.01.2009 09:34
Глобите за претоварване да се пишат на фирмата не на шофьора напълно съм съгласен със А. К.
Не съм кантар да определям дали имам претоварване.
Пример:натовари 23тона товар на дължина 7 метра на ремарке 13,60 и гледай да няма претоварване ......
Venko

точно така ама мин. 350 лв заплата и мин. 40 евро ...
05.01.2009 10:00
точно така ама мин. 350 лв заплата и мин. 40 евро командировачни....ама това да е минимума...
ама как ще стане?
много камиони вече стоят...
и много шофьори стоят без пари , особенно тези , които са в бранша от преди 3;4 год.....
работодателите имат вече много избор , много трудно ще се преговаря с тях ..
идват колеги и от испания , първо са съкратили тях..все си мисля , че по-голямата част от колегите ще клекнат на далеч по-ниски ставки , въпри че знаят за некоректността на 80% от работодателите....

нещата ще си дойдат на мястото ама не по-рано от от лятото на 2010 год. до тогава ще бъде голям хаос особенно с заплащането...
колеги все си мисля ,че фирмите ще направят всичко възможно да избиват от нас ...
ВНИМАВАЙТЕ МНОГО ЗА НАЙ-МАЛКОТО НЕЩО ЩЕ ТРЯБВА ДА ПЛАЩАМЕ ЕДВА ЛИ ВЕЧЕ ЩЕ ВИДИМ ПАРИ В ТРАНСПОРТА...
Иван Георгиев

Venko.......
05.01.2009 14:41
Венко:''Не съм кантар да определям дали имам претоварване''.

Е, тук не си прав.По закон си длъжен да присъстваш на товаренето на камиона.Толкова ли е трудно да ги попиташ примерно колко тежи 1палет/ако товариш палети/ и да си направиш сметката,че до краката на ремъркето трябва да са 4,5тона.Ти ако не го направиш,друг няма да е,нали? Още от началото на товаренето мотокариста трябва да разбере кой казва как ще се товари.Ако трябва и 5пъти ще те товари,защото ти си слагаш подписа на ЧМР/СМR/.Подписа ти е вид съгласие.
Georgi Antonov

Не съм адвокат на Венко, но моля, НЕ четете по диа...
05.01.2009 15:22
Не съм адвокат на Венко, но моля, НЕ четете по диагонал. Колегата е дал пример, който се случва постоянно: ''Пример: натовари 23тона товар на дължина 7 метра на ремарке 13,60 и гледай да няма претоварване ......''
Едната ми глоба за претоварване беше от Шенкер - групаж. Целия товар 13.5, а имах претоварване на диференциала. Висях на всяка рампа по 6-7 часа. Даже не разбрах кога са ме натоварили. Тия мотокаристите да не са чеп за каца? Например в DHL са N1. Никога не съм имал проблем без да им вися на главата.

П.П. ТОВА НЕ Е ДИСКУСИОННА ТЕМА!!!
КОЛКО ПЪТИ ДА ПОМОЛЯ ДА СЕ ПРИДЪРЖАТЕ КЪМ ТЕМАТА ЗА ДА НЕ Я ОСИРАМЕ?
Благодаря...
Росен Димитров

Искам само работодателите да се придържат към Зако...
05.01.2009 18:45
Искам само работодателите да се придържат към Закона...кодекса на труда и всичките му там подбни и тем подобни наредби правилници и прочие! И да ни се заплаща както в Европа,шофьорите навсякъде са''експертен персонал без ръководни функции''? А също така да не нарушават Конституцията...Никой няма право да те подлага на унижения и тормоз,а съгласете се,няма по-голямо унижение да не ти изплатят трудовото възнаграждение.Това са честно спечелени лично наши пари...Трябва да се криминализира подобно деяние защото ти застрашават правото на живот по тоя начин...А това пък вече е подсъдно...!!!! И никога не съм чул да не са изплатили заплата на полицай,за това че да речем бил нанесъл леки повреди на автомобила...или пък бил преразход с горивото!!!
Rumen NNNNNN

Всички искаме но да не забравяме коя ние родината
05.01.2009 19:58
Най добре е твърдо заплащане поне 800лв мин. на което и да ни усигоряват и поне 50евро мин. зад граница.В Бг. петдневна работна седмица и платена годишна отпуска.Да не ни гонят да нарушаме времената за каране.Да няма зор за каране до дупка.Но за съжаление бг.манталитета ни е много лош и наистина това няма да стане скоро.Пак се повтарям за такова дупе такъв Уй.
Пожелавам на всички негодни чорбаджии да попадат на още толкова по некадърни каруцари така че в най скоро време да изчезнат и двата вида от дефиницията транспорт,че много мърша стана.
Благоев К.

И кво кат сме родени тук....Аз вярвам че всичко мо...
05.01.2009 21:06
И кво кат сме родени тук....Аз вярвам че всичко може да се промени....Ама ей го все не сме единни,кат орел рак и щука,да му се не види и само теглим и патим....Ама споко...най-хубавото тепърва ни предстои....Кат ти стигне водата до брадат ,горе глават...Нали така...?
Rumen NNNNNN

Благоев К
08.01.2009 22:26
''Пожелавам на всички негодни чорбаджии да попадат на още толкова по некадърни каруцари така че в най скоро време да изчезнат и двата вида от дефиницията транспорт,че много мърша стана.''
Браво колега точно това ще се получи сега и така трябва.
Като отмине модата на ''10те цента'' ще се прибера да работя в БГ
Venko

Г .Антонов
08.01.2009 22:35
Колега обърни внимание на това 23 тона да натоварищ на 7 метра във ремарке 13,60метра и да не очакваш преоварване.
А относно това какво му е лошото актовете за претоварване да се пишат на фирмата товарач ???
Ако товариш някъде и някаква стока за която нито товарача нито ти си имаш на идея колко тежи съгласен ли си да си платиш глобата???
Venko

глоба.....
09.01.2009 13:33
Никога и при никакви обстоятелства не съм съгласен да плащам за чужди грехове.Но товарещата страна винаги знае колко тежи товара/те ти пишат ЧМР/CMR/ и тяхна е грешката ако решат да го пишат по-малко,но на контролата излезне повече те си плащат деволъка.За теб остава само загубеното na време.
Georgi Antonov

прав си
12.01.2009 18:02
товарещата страна винаги знае колко тежи товара
+- тон до тон и 500кг които в унгария са проблем от 20евро до 1600евро
Venko

Аз мисля, че осигуровките, трябва да са на базата ...
06.04.2009 10:27
Аз мисля, че осигуровките, трябва да са на базата на минимум 2000лв! Това трябва да стане и браншови праг при определяне на заплащането!
Отностно товаренето, то мисля, че всеки един от нас трябва да си отваря очите, когато товари, за това какво товари, и как ще го натовари!
Vladimir Wasilev

Аз искам от колегите шофьори,
08.03.2014 04:20
да не подписват договори: ''да играят кючеци в 5ч сутринта, пред шефа'' - това ме пукна от смях :)))
Ако всички, или поне повечето от нас се опитват да спазват закона при подписване на тр. договор, (Кодекса на Труда) тогава (надявам се) ще има по-малко измами и неплатени заплати. Или пък, поне ще има повече заведени дела с/у Некоректни работодатели, както и с/у крадливи шофери .... разбира се! Днес научих, че от старата ми (Чешко-Австрийска) фирма имало осъдени (с ефективни присъди за кражба) бивши колеги, които са си ''взели последната заплата в наливно състояние''.
А от останалите, които си чакат ''сухото'' - искат да предоставим валидни документи (доказателства - черно на бяло)!
Трудов Договор, Тахо-шайби(листи), Командировачни заповеди - командирован от дата до дата.
Заплащането беше: осн. заплата описана в тр. договор и командировъчни пари на ден, съгласно законовите разпоредби на страната.
т.е Ще си получим парите с/у това, за което сме се подписали при започването на работа.

Как е в България - по същия начин!
И за да Не напише някой, цитирам: ''Напредналите страни не са като нашата кочина'' - копи:
(Много обичам копи-пейста)

''...................Съгласно чл.215 от КТ при командироване работникът или служителят има право да получи освен брутното си трудово възнаграждение, още и пътни, дневни и квартирни пари при условия и в размери, определени от Министерския съвет.
Длъжността на ищеца предполага извършването на товарни превози в чужбина, поради което в случая приложима се явява Наредбата за служебните командировки и специализации в чужбина. От заключението на вещото лице се установява, че за процесния период работодателят е издал две командировъчни заповеди, чиито адресат е ищеца - с № ....................................., всяка за срок от 30 дни. Съгласно чл.31, ал.1 от НСКСЧ персоналът на сухоземните транспортни средства, към който персонал се числят и шофьорите съгл. т.3 на § 1 от ДР на НСКСЧ, получава командировъчни пари за времето на изпълнение на международни рейсове съгласно индивидуалните ставки, определени в приложение № 3, а именно в размер на 27 евро на ден при единична езда и 21 евро при двойна езда. Основният спорен между страните въпрос е дали периода от ........ г. до ........... г., през който ищецът е пътувал с друг колега шофьор до началната точка на курса по командировката – Германия следва да се включва в срока на реалното изпълнение на задълженията по нея като командировъчните пари за периода се изчисляват за двойна езда на товарния автомобил – по 21 евро на ден.
Видно от допълнителното заключение на вещото лице, след справка по тахографските шайби, съхранявани в ответното дружество, е установено, че за периода от ........ г. до ......... г. товарен автомобил с рег. № ? е управляван от ищеца. Тахографският лист /т.нар. тахографска шайба/ съдържа данни за името и фамилията на водача, дата и място на започване и завършване на превоза, регистрационните номера на превозните средства, с които водачът е извършил превоза и показанията на сумиращия брояч за изминатото разстояние съгласно разпоредбата на чл.87, ал.3 от Наредба № 12 от 5.01.2007 г. за изискванията за задължителна употреба на контролните уреди за регистриране на данните за движението на автомобилите и работата на екипажите, както и функционалните и техническите изисквания към тях.
В този смисъл тахографските листи съставляват поименни писмени документи и служат за доказателство кое лице е управлявало съответния товарен автомобил и какво разстояние е изминало с него........................

Така мотивиран, ......... районен съд

Р Е Ш И :

ОСЪЖДА „......'' ООД, с ЕИК ......., със седалище и адрес на управление гр....., ж.к........, ул.”......” № 35, представлявано от управителя ............., да заплати на М.З.Т.,***, съдебен адрес ***, ............, сумата от 687, 96 лева, представляваща нетния размер на неизплатените трудови възнаграждения за периода от ....... г. до ......... г., сумата от 2789, 76 лева, представляваща неизплатени командировъчни пари за периода от ........ г. до ....... г., частично предявени от пълния размер от 2100 евро, с левова равностойност 4095, 75 лева, ведно със законната лихва върху главниците от датата на депозиране на исковата молба в съда – ........ г. до окончателното им изплащане, както и сумата от 137, 48 лева – деловодни разноски по компенсация. ''
/край на копито/

Milen Zlatev

Здравейте....
10.03.2014 13:32
Аз на скоро публикувах на едно, две места подобна тема и сънрах няколко впечетления. Искам да ги споделя в темата и ако е възможно наистина да има едни обективни коментари, за да може да се просветшят другите.
Според мене е справедливо да се оповаваме на законодателството и така да се парадира за правото на възнаграждени. Като се ома в предвит, че средното заплащане в сериозни фирми е около 1500€ и вземем най-високата командировка за дейноста на шофьор по 28€ на ден получава се една сума от около 840€. Остатъка от 660€ или 1280лв може да се приеме като една основа за осигуряването. Тези пари от 1500€ така или иначе се получават от коректните работодатели към лоялните шофьори. Не мисля, че ако някой го осигуряват на 1280лв, би имал нещо против да има удръжки от порядъка на 180-200лв за осигуряването си... Много интерсна тема е избрал Росен и с особен интерес ще я следя ако не се оспаме, разбира се!
Boby Yordanov

Хора, струва ми се, че впрягате коня пред каруцата...
10.03.2014 14:20
Хора, струва ми се, че впрягате коня пред каруцата. Когато лицензирането на водачи стане истинско, с реални изпити, то голяма част от шоферите ше отпаднат. Може на вас да висе струват прости нещата, но един полу-идиот не може да се справи с психото и професионалната компетентност. Най-малкото щото не разбира какво чете и не може да връзва причина и следствие.
Когато това стане тези екземпляри няма да присъстват на пазара на труда. Ще има дупка и ще се наредят нещата. Заплащане и условия на труд ще се променят от обективни фактори.
Don Juan d`Emporda

Боб,
10.03.2014 15:36
Ако ти получаващ 1500 евро на месец,но трудовия ти договор е на 400 лв да речем,и съответно работодателят ти те осигурява върху тези 400 лв...какво ти пречи да се доосигуряваш самостоятелно и да си внасяш по 100-200-300 лв ежемесечно.
Дон е прав.....когато няма полуидиоти,няма да има и идиотски фирми...естествен подбор както се казва...
Михаил Александров

Кви са тия полу пълни идиоти,,,, аз предимно среща...
10.03.2014 16:01
Кви са тия полу пълни идиоти,,,, аз предимно срещам абсолютно пълни,,, сега разтоварвахме с един дето е тръгнал точно 37 часа преди мен от същия адрес за товарене и пристигна малко след мен,,,, загледа ми се във водата дето карах и се оказа, че сме товарили от едно място,,,,,, баси,,, тоя е карал само магистрали ,,, навъртел е близо 200 километра повече от мен и тръгна да ми се прави на счетоводител и да ме пита ква ми била далаверата да карам национали,,,,,,,, баси как си мечтая селското стопанство отново да започне да процъфтява и да понамалеят 'ТИРаджиите'' ,,,,,,,,,,
Ивайло Стефанов

͏Гарван грачи: гааа, гаааа...
10.03.2014 16:36
Тая тема съм я дъвкал - не помня кога...преди година, две, пет...десет. Нищо не се е променило...пайжината, рога и копита
Не е лошо да се включи котлончето/микровълновата и се претопля от време на време. Нещо като панахида
Отново повтаряне на искания/проблеми и нищо конкретно за решенията им.
Държавата представлява една загнила ябълка и вие искате да намерите един залък - сочен, здрав и да си го отхапите...и този залък да е транспорта. Искайте - не е лошо да се иска. Аз искам примерно златната рибка - а сега де...много ли искам?

Не било законно, било забранено...бляяя, бляяя
Ами някой да ти държи ръката кога се подписваш под договора. Ем не ти стиска, ем ти се иска...казваш му на боса, че мой си аргатин - но не си тъпънар. Ама не му казваш...там е проблема...щот нещото е повече от нищото.

Една ''Орбит без захар'', не е ли по - добре като занимавка...или семки

Профорганизацията не е претопляна отдавна...събиране, учредяване, устав...и т.н.

Да пишат хора, които имат реални идеи за промяна, а не да се скимти, вий, цвили, лай, ръмжи, кукурига и т.н. Държавата е глуха и сляпа.
Аз нямам идеи - импотентен съм!!!
Gargamel Pantigrua

ЗагниВа ябълката, защото
10.03.2014 17:19
всеки (и работник и шеф) се стреми 1-во да надхитри държавата, а после всички останали.
Мишо, ''работодателят ти те осигурява върху тези 400 лв...какво ти пречи да се доосигуряваш самостоятелно'' - пречи ми липсата (ако се случи) на заплащане от страна на шефа.
т.е ако Не ми плати - какво правя? Скимтя като Гарга без идеи в Нет-а, или отивам в съда! Но в съда, с договора за 400лв - го осъждат да ми заплати толкова.
Дон, лесно е да обидиш човек - трудно е да се поставиш на мястото на му. Тези “екземпляри'' имат гърла и семейства,няма просто да ти освободят място.Ако на “умния'' идиота му пречи значи е учил мин 4 години само за шоф. книжка - кое му е умното? Тр. договори има във всички професии, не само в транспорта. Но ако тук са най-големи измамите, заради високите заплати, на шофера не му пречи да ''прежали'' 200-300 лв да се осигурява по закон.Така полу-идиота наравно с умния завеждат колективен иск за неизплатени заплати.Или всеки си намира адвокат и после си ръмжи тук на воля :)
Milen Zlatev

Гарга ,,, лекарството за импотентност ,,,,, https:...
10.03.2014 17:43
Гарга ,,, лекарството за импотентност ,,,,, https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1454725064759034&set=a.1454725054759035.1073741835.100006646625526&type=1&theater заслужава си разходката ;-)
Ивайло Стефанов

͏
10.03.2014 20:15
Коко, стига си скрибуцъл...дай да чуйме жена ти...ти прочетена газета
Gargamel Pantigrua

от Мариана - Мери Джейн
10.03.2014 22:08
идва от Мариджуана и едноименната водка.А Милен измисли, че идва от Мара-Подробната, но по новому ѝ казват: Мери Детайла. Ти Злобагроа, вярвам че ще ползваш старата версия, защото старческото оглупяване при теб е очевадно. Както е очевадно, че си трол тук, с мисия да разводняваш темите с личностни, безсмислени нападки.Същото е в сила и за двамата кандитат-работодатели: сега ѝм пречат идиотите-шофьори, а утре (може би и днес още) те ще са такива пречки в очите на старите транспортни фирми. Всичко се връща :)
Шефа Злобагроа е писател - невеж читател:

Милен - И за да Не напише някой, цитирам: ''Напредналите страни не са като нашата кочина''

Злобагроа - Държавата представлява една загнила ябълка и вие искате да намерите един залък - сочен

Милен -Заплащането беше: осн. заплата описана в тр. договор и командировъчни пари на ден, съгласно законовите разпоредби на страната.

Злобагроа - Искайте - не е лошо да се иска. Аз искам примерно златната рибка - а сега де...много ли искам?
Милен, от копито - Така мотивиран, ......... районен съд
Р Е Ш И :
ОСЪЖДА „......'' ООД, с ЕИК ......., със седалище и адрес на управление гр....., ж.к........, ул.”......” № 35, представлявано от управителя ............., да заплати на М.З.Т.,

Злобагроа - Нищо не се е променило...пайжината, рога и копита
Не е лошо да се включи котлончето/микровълновата и се претопля от време на време. Нещо като панахида....

Пак от Злобния - Аз нямам идеи - импотентен съм!!!

Може би затова си така негативно настроен към момчетата - завиждаш ѝм за потентността!?
Убедена съм, че ако някой попита тук: Ще изгрее ли Слънцето утре? Злобния Импотент ще сътвори ''шедьовър'' с цветущи епитети в негов стил блееее, блееее .....това в България не може да се случи!

Препоръчвам (предлагам) на Админа, раздела ''Препоръки'' тук да се преименува: Лични Нападки
Да се даде достатъчно свободно място на комплексарите.
Там никой не влиза.Нито се пише, нито някой ЧЕТЕ (вярва) на написаното.

Milen Zlatev

Милене,
10.03.2014 22:08
Ако ще и на 5000 да те осигурява работодателя...Ако не ти плати..ти пак пиеш вода студена...Или ако не внесе осигурителните вноски...Съди го..ако си немаш работа...Той обявява фалит,първи на опашката са държавата,после банките и други кредитори.Чак тогава идваш ти.За съжаление--такова ни законодателството...
Ето затова и казвам,че Дон е прав...докато има полу- и цели идиоти---така ще е...
Аз съм казал,на моите шофьори,че ако има откъде да им увелича заплатите със 100 лв...няма да им ги дам,но ще им увелича осигурителния праг със тези 100 лв.Защото те като получават по 2-3 хил .лв--никой от тях не отива да се доосигурява.
И ме съмнява дали едва 5(пет) % от упражняващите професията ще отидат да го направят.Защото останалите 95% смятат,че тия пари требе некой друг да ги даде вместо тях.
Ще ти дам пример....трудов договор на 500 лв(нетни) и командировъчни в размер на 40евро дневно.30х40=1200 евро,прибл.2330 лв+ 500 лв(нетни)=2880 лв ....Ти ще работиш ли при тея условия.Приемаме,че парите се получават.
Ако да--ще отидеш ли да си внесеш 200 лв допълнително осигуровки?
Михаил Александров

Той па Милен се обидил. Недей ве, ти в тая графа л...
10.03.2014 22:30
Той па Милен се обидил. Недей ве, ти в тая графа ли си?
Когато имаш всички тапии, когато знаеш, че един полуидиот неможе да ги придобие защото е полуидиот, да не говорим за завършени такива, ти не би ли потърсил по-добре работа, по-добриият работодател не би ли те потърсил сам, защото идиотът липсва.
Какво можеш да направиш? Ми сигнализирай за нередности в обучението, не давай рушвети, бори се:-)
Каква е тая работа, на изпит АДР може да имаш в себе си и ползваш брошурата с класовете? И даже двама не го издържали!!!
Don Juan d`Emporda

''ако има откъде да им увелича заплатите''
10.03.2014 23:49
Сетих се за вица:
Двама ''приятели'' си говорят:
- Брат, ако си богат и имаш 2-3 коли, ще ми дадеш ли едната.Не подарък, само да я карам от време на време?
- Еех брат, как няма бе - и трите ми коли ще са НАШИ,общи.Само да ги имах!
- ееее супер си :) знаех си, че си ми истински приятел. А ако имаше 3-4 апартамента? Ще ме пуснеш ли в гарсониерката да поживея малко?
- ама кви са тез ?-и бе брат? Може ли аз със 3-4, а кръвния ми брат на улицата.Ако ги имах - щях да ти дам ключ от всичките.
- Ей тва е :) страшен си, бих умрял за теб брат! А сега можеш ли да ми дадеш 10лв, но на заем - аз ще ти ги върна когато имам.Ако имаш поне 20лв в джоба си - разбира се?Нема да оставаш без пари, заради мен.
- Аааа брат Не мога, защото наистина имам 20лв в джоба. Ние до сега си говорехме за: ''ако бях богат''

Мишо, вицовете така ми идват за случая - няма ирония! Ако фирмата фалира се завърта друго колело.Наистина нямаш работа и чакаш пред съда.Може по-късно две бири да пия, но нема да е само вода от чешмата. Тук имам предвид, че фирмата с години си работи и реже яко от парите, уж договорени при започване на работа.И така с еН брой шофьори.
Осигуровките при договор 1000лв, си ги плащам за да имам черно на бяло какви пари ми дължи. Изобщо не говоря за допълнително, доброволно осигуряване.
Тр. договор ведно с командировъчна заповед се явява единствената спасителна жилетка, когато ме изхвърлят от борда без храна и питейна вода, без причина и вина от моя страна. И виждам как кораба продължава - НЕ потъва.
Дон е прав, колкото да казва на мургавите испанци, първенци в източването на Евро-фондове - бяла държава :) цитирам: ''Когато лицензирането на водачи стане истинско, с реални изпити, то голяма част от шоферите ше отпаднат''
Е, докато това стане (според мен - на 35 май ще е), сега да ни режат или не плащат въобще, и ние да си пишем в ''оплаквания'' и да търсим следващата фирма.Тя пак така, защото и шефовете четат и си казват: всички колеги ги режат, наказани няма, шофери бол, и винаги ще има, на един отпаднал - трима нови излизат, купуват нови камиони, а аз си им плащам и кво? Изоставам.

Аз не искам да оправям държавата, искам всеки сам да се оправя - по позволения от закона начин.Защото всички само повтарят в рефрен: Държавата такава, законодателството ни онакова... т.е някой друг е виновен, аз съм коректен.
А той върши същото - като се подписва, например за 400лв, а взима 2400лв. Така беше по чужбините преди: отиваш на ''екскурзия'' 3 мес, но работиш нелегално.Накрая не ти плащат всичко, но ти си на екскурзия там.Защо да ти плаща някой, че си му бил на гости и си му помогнал за някаква работа!
Сега сме пак така, но БГ фирми :)
Milen Zlatev

Дон,
11.03.2014 01:03
да сигнализирам за нередности!? Ако видя такива когато се обучавам - на кой да сигнализирам? Да хванат колега как преписва ли? Не бих.Сега се обучавам в движение :) Но много е подло, долно, гнусно, нередно и ...... отврат :( Да ям и пия с колега и да рева после. Казва че работил в МАТ-а (не знам дали е вярно), но след традиционното перчене с чаша в ръка идва откровения разговор:
Слушай мойто момче, аз пътувам от .... 100 години.Видиш ми са харно момче, ся ща светна.Тук,тук,тук..... това-онова, 1кг тютюн купуваш от тук и продаваш там, шефа като ти напише СМС, слагаш другата карта и караш.Няма са боиш, всичко е вързано.Картата, той ти я дава, тя е на човек с договор във фирмата.Той я забравил в камиона и бляяя бляяя.
Аз опонирам - ама не ща тва-онва и тютюн, и с друга карта няма да карам, нито с магнит.
- Еее тогава, в свястна фирма де ще ти плаща не мои да почнеш.Разваляш тертипа, а и шефа без тва другото каране та изхвърля начаса, кат му откажеш.Може и на пътя да та сменят и са оправяй.

Друг, Стар ТИР ми показва как се чертаят шайбите с пергела за пауза, и си ръчкаш сека събота.Черпих го кафе в Италия, той тръгна с порцелановата чаша към камиона.Викам му - чекай бе, не се излагай, а той ме изгледа странно и продължи.

Третия стар ТИР, в Белгия бяхме, на други шашми ме светва.

Пробвах съвета на Рошко. Инструкции от шефа за Унгария.Щот съм авантюрист и в Унгария с камион не бях ходил.А пролет иде и искам да се разлистя.Казах на шефа: прати ме на юг, но от там само с инструкции от теб.Миналата седмица, с 23.5т на кантара - братко проблем, ЧМР. Давам му единия екземпляр и отивам на П. Отивам на гишето - 130.79€ ми иска маджара.Претоварване на втора и последна ос.
Звъня на шефа и той - вземи бележка и мини пак. И аз газ, но на задна отивам към кантара. Блокирах всички :) Пусна тоз, червения светофар, аз дръпнах да излязат двама и пак назад.Пак проблем и бележка.
Отивам на П и идва колега, стар ТИР със съвет - 50€ в ЧМР и минаваш без проблем.Но аз пари за рушвет нямам.Питам шефа, той пише - чакай на П.
След около 30 мин дойде някакъв бял бус насреща и спря на кантара, с едни големи цифри само над челното стъкло. Отидох на гишето след 10-на мин и маджара отвори, подаде ми ЧМР и затвори.
Това на Райка и карам за Редич.По национала има кантар и минах през него без проблем и до Словения, с АДР всичко ОК :)
Не знам дали е случайност или някой им прати проверка, но рушвет и глоба не съм плащал.Карам си спокоен и усмихнат, защото всеки си върши ДОБРЕ своята работа.
Milen Zlatev

͏Гарван грачи: гааа, гаааа...
11.03.2014 09:17
Кокоса вземе ли думата - единственото спасение е да му се сецни нета. Той щи мъкне езера, реки, гьолове...да ти носи водица и ти прай шантава главица
Размята ли черпака - вардете се! Здрав, боен черпак за голям казан - как не са се сетили мутрагените да го ползват вместо бухалка. Представяте ли си - охраната на Пацо/Премиерчето/ с по два черпака в ръце.

И тъййй, дън одим настрани от темата - шофьора иска чорбаджито да е като брат, роднина, авер...а чорбаджито иска драйвърчето да му банка Антинари...и така взаимно се понаебават - кой с нафтица, кой с парички...секс и бизнес - рамо до рамо.

Българина няма традиция на бизнесмен, капиталист...а аргатина си е с манталитет на соц. работник...и всеки бърза да заграби кот мой. Докато ти гласиш някой, обърни се и биж кой па тебе гласи...абе взаимното наебаване - пак си е наебаване.
По подразбиране, уважавам работодателя. Той е фактор, човек да си изхранва семейството. Когато се сблъскаш със зъл, злобен, алчен работодател - не си мисли, че и ти не си като него. Всички сме от едно тесто правени. Май много искаме работодателя да не мяса на нас!

Gargamel Pantigrua

Милене, в коя фирма работиш?
11.03.2014 10:15
Милене, в коя фирма работиш?
Don Juan d`Emporda

Миш,...
11.03.2014 11:27
Много ме кефи да си ''мъцам'' с тебе по тъкива теми...
Разглеждаме темичката открито. Всички искаме бъдещето на децата ни да е по-добро от нашето и се стараем да дадем максимума от нас си.
Тука ме наболява една много ''черна'' питънка- Какво даваме ние на нашите родители-пенсионери? Ка да им се вдигнат пенсиите и да са над прага на бедност с 414лв осигуряване? Мислим малко в по-глобален мащаб, нали...? Малко по-горе четох пост, че една фирма фалира ли първо се издължава на държата, после банките,...и най-в дъното е работникът... Значи, мислим си, че тези къде разглеждат, гласуват, приемат закони има нещо генетично изкривяване. Нима гражданинът, работникът, на тази държава не е самият той-работникът...?
Не мога да приема фактът, че с 414лв осигуряване останеш на улицата, че можеш да преживееш с 220лв помощи (60%).
Boby Yordanov

Боб,
11.03.2014 12:25
Ако прочетеш още веднъж това дето съм писал....
Ще видиш,че аз изобщо не говоря за заплащане на черно,напротив--всичко е светло.
Ти си шофьор назначен на трудов договор със месечно възнаграждение 500 лв нетно(или там 600 и колкото излиза брутно).Според закона за задграничните командировки имаш право на сума дневни пари.То може и да е повече от тези 27 евро които цитираш,по решение на работодателя.Над двойния размер обаче,т.е. над 54 евро--тези суми стават облагаеми.Та..фирмата решава,че може да изплаща по 40 евро на ден командировъчно.За 30 дни(тук се броят календарни дни) ти ако си зад граница следва да получиш 1200 евро командировъчни и 500 лв нето заплата.Това прави 2347 лв+500 лв=2847 лв.Ти си получаваш парите.И всичко е светло и чисто--няма ''черни'' приходи/разходи.Ще отидеш ли да си внесеш 200 лв доосигуряване?А да не говорим,че има баси якото нещо наречено ''Задължително доброволно пенсионно осигуряване''.
Ta в този случай--всичко е легално.Топката се прехфърля първо при теб---ти си се съгласил да работиш при тези условия,следователно нямаш право да мрънкаш.Ако не те устройват 500 лв нето заплата--защо си подписал.След като искаш 1000 лв и горница нето--не подписваш.И ако всички вие не подписвате подобни договори,и съответно не започвате работа във фирма осигуряваща ви на не по малко от илядо и еди си колко стотин лева,едва тогава топчето идва при работодателите.Шъ ли дават това или няма?Шъ ли има кой да им кара камионите или няма?И още куп други въпроси,за да се стигне до това ,което казва Дон---цитирам'' ти не би ли потърсил по-добре работа, по-добриият работодател не би ли те потърсил сам, защото идиотът липсва''.Втори цитат -''Когато това стане тези екземпляри няма да присъстват на пазара на труда. Ще има дупка и ще се наредят нещата. Заплащане и условия на труд ще се променят от обективни фактори''--край на цитата!
Съвсем естествено изниква въпроса--ами дотогава??Глада бил по-силен от тока...Ама докато не сте единни,няма как да стане..Получава се нещо от рода на ''дайте да дадем''.
Сега ще ти кажа как изглеждат нещата от другата гледна точка-на работодателите.Има някакъв пазар на труда.Без значение дали работодателят е коректен или не-след като същия този пазар на труда позволява наемането на работна ръка при олекотени за работодателя условия,няма как да се наеме работна ръка при по утежнени за работодателя условия--т.е. по висок осигурителен праг и т.н..
Простичко--закон за търсенето и предлагането.
Михаил Александров

Много яко...
11.03.2014 13:00
Питанката ми беше, К'во ще правят мама, тати, баба и дядо..? Кой да им осигури пенсии за един достоен живот...? Как да се задържи младото поколение в ''Мила ми родинка''? Нашите деца кво ще наследят? Олигархиета, като няма кво са крадне, от човешкия труд ли трябва да краде? На 37 год, а ба' си питънките го забивам...!
Boby Yordanov

Летище София, терминал 2. Еднопосочен.
11.03.2014 14:08
Летище София, терминал 2. Еднопосочен.
Don Juan d`Emporda

͏Гарван грачи: гааа, гаааа...
11.03.2014 17:30
Боби, стига, че ши ма разплачеш...баба, дядо, стринка, децата...къде зе да дълбайш!?

Ние един шофьорлък не мой опрайме - ти поколения напред, назад зе да вадиш на мегдана.

В една демократична държава/каквато е Република България/ промените се правят с избори. Всички са ''маскари'' не работи. Българина подценява много изборите /за кого да гласувам - се тая/ и после мрънка. Не може една политическа сила със 6-7% електорално влияние да командва цяла България. Разбираш ли парадокса - 6% командват 94%. И за това кой ни е виновен...комшията нали. Българина не е зрял, той чака всичко наготово да му спуснат...не вярва, че може да променя съдбата си. Българина си е роб!!Съжалявам за емоционалното определение, но истината ме задължава да го споделя. Познавам турци/възрастни/ където жената не може да ходи, а мъжъ е 100% сляп. Тия хора не пропуснаха избори...искаме промяна, ама ако може комшията да ни е направи. Та ние един свестен протест не можахме да направим. Ши играйш хора и ръченици и така комунизма ши сваляш...или със хвърляне на счупени мишки пред Парламента

В края на краищата, напълно си заслужаваме свинщината!!!
Gargamel Pantigrua

Гарги,...
11.03.2014 20:37
Темичката баце засяга и покилението след нас и тези които са били и преди нас. ''Мъцаш'' ми за протест, срещу кого да протестирам и кого да подкрепям, баце? Народът не искаше Бойко и дойде Олгарски... Сега Ники лайното ли да подкрепям? Не! Не скиваш ли, че власт имащите защитават само лични и корпоративни интереси.
Склонен съм да вярвам по-скоро на работодателите. Защото те ако искат биха го направили трудът ни по-заплатен, осигуровките конкурентни и близки до евростандарта. В ''Мила ми родинка'' думата ''демокрация'' е криворазбрана. Верно е, че тука си е форум и свободата на мнение е свободно. Но темата трябва да ни сплоти в едно мнение за заплащане, осигуряване, качество на работа, квалификация, и тн...
Boby Yordanov

работодателите ако искат :)
11.03.2014 21:38
Те искат пари в брой само - на всяка цена. Не само в България, по целия свят.Затова се изнасят производства или се търси евтина работна ръка. За мах приходи с мин разходи.
Докато не са започнали да внасят чужди шофери може да си искаме договореното поне.Сега чужденците реват от нас, може пък и ние да ревнем от наплив на чужди шофери. И въпроса е: не ''колко'' , а дали ще ми платят??? Но пък Мишо го е казал, цитирам: ''същия този пазар на труда позволява наемането на работна ръка при олекотени за работодателя условия,няма как да се наеме работна ръка при по утежнени за работодателя условия--т.е. по висок осигурителен праг и т.н..
Простичко--закон за търсенето и предлагането. ''

Значи работниците са виновни, че работодателите не ѝм плащат.Защото работниците не са единни.А провокатора го обърна на избори!Но на него това му е работата тук - да поддържа хленченето с общи приказки за Българина.За кой точно от 6-7млн?

''Ако изборите можеха да променят нещо, отдавна да бяха забранени''

Темата е какво искаме от шефа и аз дадох пример, какво искам: да няма устни договорки за заплащането.Всичко да е написано и като си сложиш подписа да Не мрънкаш тук и в барчето, а да си наемеш адвокат!
Във форума на шофьорите, би следвало ТЕ да напишат какво искат и защо го искат! Обаче тук (в темата) шоферите липсват, а в ''ОПЛАКВАНИЯ'' - стотици :)
Значи съм объркал мястото, да отправя послание към шофьорите - аз често се бъркам, но тук поне Не горя нафта. Значи колегите са доволни от шефовете си и всичко е ОК.

Milen Zlatev

Дон,
11.03.2014 22:37
работя за Чешка фирма пак, защото за БГ фирми чета и чувам само оплаквания.Тук, ако не ти платят Бюрото по труда се занимава с тях. Държавата ти плаща заплатата по тр. договор, за командировките - не знам още.
Миналата седмица ''прекрачихме'' 21ч (няма П - 21,12ч) и получих предупреждение от диспечера: ако се повтори - насхледано (чао).
Бива за сега - по 40€ на ден + заплата 12 000хил крони. Никой не те гони - получавам адрес, пиша ОК. Пиша: сложено - получавам адрес.Това е :)
Milen Zlatev

Е, само магнит треа да слагаш....
12.03.2014 11:28
Е, само магнит треа да слагаш....
Don Juan d`Emporda

Магнити - 4 кръгли
12.03.2014 12:11
Стар мноо Велик ТИР ме светна и на тази шмекерия.
Гълтал ги като хапчета, минимум 2ч преди да му свърши времето и много вода.Като ги свали водата по-надолу, задника му ставал супер як магнит.Само като седнел зад волана и всичко блокирало. Дори стрелката на навигацията сочела винаги към него. Но той е Велик ТИР, а аз на навито разчитам и само по аутобани карам. Той знаел на трите континента (не каза кои точно) всички национали и кози пътеки наизуст и като дива коза по сукаците пристигал на адреса винаги с предварение :)

Каза ми и за холандските налъми.Имали прорез (тайник) за тахо карти.За това ТИР-а търси рошавото събо.Там си крие другИте картИ. Но трябва да мин две и една в тахографа - общо три. Защото при проверка им теглят събото и , ако едната е по-тежка търсят карта - цепят дървото. Ако няма карта полицая купува ново събо на Великия. С две карти, теглото е равно и няма проблеми.

Но тез чалъми съм ги чул от БГ Матаджии и мисля, че е редно, след като работя под чужд флаг, да не изнасям културното наследство зад граница.

''Когато си в Рим, трябва да слушаш Папата'' а не Конкистадорите! :)
Milen Zlatev

͏За кокосовщината
12.03.2014 15:29
Ний сериозно, а ти...магнити, задници, налъми с тайници...

Възмутен съм!
Gargamel Pantigrua

И аз съм възмутен
12.03.2014 17:15
от провокациите ти.(кви избори да искам от шефа???)Особено след “съветите'' ти към РошкоВ как да се отнася (по-кротко) към админа на оня другия уж шоферски сайт.Миналата година питах (виж хисторито)Жега, мога ли да го банна, зради темата в която плюе България. Да го банна, защото ми беше ясно, че ако подхвана спор с него аз, просто ще изям банана. Скоро казваха по новините за платените тролове в Нета и първо за ,А (еврика)сетих се как да ти казвам на теб Гаврил Ардалонович.

''Ганя, Ганя ... за три гроша по корем до (не знам до къде) ще лазиш''
Нещо такова си спомням, пиша по памет - може и да греша!

Гаргамел - Гаврил , близко е.А и по писанките ти на такъв ми изглеждаш, Ганя.
Milen Zlatev

Рошкооо,...
16.03.2014 23:27
Скиваш ли баце те такива теми колко живот в пространството...? Излишно е да се интересува някой от подобни теми. Обречени са заинтересованите.
Лека и безаварийна!
Boby Yordanov

Бобс,
20.03.2014 22:13
ей ти отговор на твойта питанка:---
''zdraveite kolegi nqkoi da ima na ideq neshto za tovari v bg bez faktyra do 1000 kg imam bus za tova pitam''--цитат от друга тема...
[на кирилица]
Михаил Александров

Мише...
22.03.2014 07:31
Тъкива теми ги подминавам кат' бърз влак. Нито ми се четът, нито ми се мъчи да се вглъбявам в размисли и страсти... Тика утре-в другиден ще дирят работа и за баничарки, мотор с кош, и тн. Темата както беше почнала си помислих, че ще приключи в единно мнения, но..., само съм си помислил.
Рос, още не сме озрели за тъкива теми, бацко... Още има лутащи се из сферата на бранша.
Хайде лека и безаварийна...
Boby Yordanov

Начи
25.03.2014 03:27
Язе искам за шеф-ако мое да са промени-шеф да ми е блондинка-ма класна-натурал-с тоуеми сини очета дьлга грива чатал до сливиците минимум 180 цанти балконите умопомрачителни абе секси да е отсекьде да не ми дрьнка за км нафти и преразход да е рускоговоряща да уважава и тачи другаря Сталин мене ЦЕ-СЕ-КА и Россия-да-кво ощи-да не пафка цигари щот е гадост да целиваш умирисана на тутун-да-и сичките да ми завиждате за секси шефката ми и да са пукате от яд а она да ми чурулика-Жоре тва-Жоре онова
Сексиии
Георги Иванов Мичев

͏
25.03.2014 04:16
Чорбе, отвил си краката...ши настинеш!

Блондинка, Сталин, Росия...тая здравна реформа хептен се прееба!
Gargamel Pantigrua

    Остави своето мнение по темата ...    
| Начало | Регистрация | Общи условия | Правила за личните данни | За контакти и оплаквания | ©  Speditor.NET 2005-2025