driverbg.net | bgdrivers.net
ON THE ROAD ... !
СТРАНИЦАТА ЗА БЪЛГАРСКИТЕ ШОФЬОРИ
| Начало | Всички теми | Търсене | Нова тема | Вход
<< Обратно в темите
 
 
ТЕМА

И все пак някой каза истината.
05.06.2018 20:16
След всички превозвашки циркаджийства и лъжи , все пак има и разкрита ИСТИНА.
http://bezlogo.com/2018/06/транспортните-босове-и-държавата-се-и.html
Николай Гайдаров

ето го
05.06.2018 20:20
http://bezlogo.com/2018/06/транспортните–босове–и–държавата–се–и.html
Николай Гайдаров

404 не е открит Извиняваме се, но страницата, коят...
06.06.2018 00:27
404 не е открит
Извиняваме се, но страницата, която изискахте не беше открита. Може търсачката ще помогне.
Росен Димитров - Рошко

Вчера се стигна до обрат в Брюксел – част от текст...
06.06.2018 09:05
Вчера се стигна до обрат в Брюксел – част от текстовете, срещу които българските превозвачи протестираха, отпаднаха по време на обсъжданията в комисията по транспорт. Те предвиждаха серия от мерки за подобряване на условията на труд на работниците в сектора, сред които най-важните бяха три:


1. Гарантиране на правото на шофьорите, да се връщат при семействата си в България веднъж на три седмици.
2. Прекратяване на практиката, шефовете на транспортните компании да принуждават шофьорите да спят в кабинките на камионите, за да спестят разходи за настаняване и за да им пазят стоката, като по този начин спестяват и от застраховка.
3. Гарантиране на заплащането на командировачни според правилата на страната, в която шофьорите извършват дейност. При извършване на дейност в дадена страна за повече от 72 часа (т.е когато не се касае просто за преминаване през нея), шофьорите да получават командировачни според правилата в съответната страна.

До отпадането на придобивките за работниците се стигна след серия от циркови протести, агресивен лобизъм, медийна кампания с фалшиви новини и пълна мобилизация на управляващи и опозиция в защита на интереса на транспортните босове. Нека да проследим всичко това в детайли.
Кампанията на транспортните компании срещу готвените промени започна още през лятото на 2017-та, когато започна медийната атака, сформираха се широките коалиции в защита на интереса на бизнеса и започна изграждането на опорните точки. В кампанията моментално се включиха големите работодателски организации в сектора, КРИБ, министерството на транспорта, БСП и др. Медиите започнаха да гърмят – „190 000 български шофьори ще загубят работата си“.
От началото на кампанията, всички големи медии започнаха да предоставят регулярно медийно време за пропагандата на транспортните босове. В началото на Март тази година, превозвачите започнаха да плашат със стачки и протести, а медиите започнаха да пробутват инсинуациите разпространявани от шефовете, че протестите са организирани от работниците, заливайки пространството с гръмки заглавия, като „Шофьори се готвят за протести“ и „100 хиляди шофьори на протест, пазят работата си“ . Въпреки гръмките заглавия, протест нямаше, още по-малко пък такъв организиран от шофьорите. 2 месеца по-късно в София все пак бе проведен протест, но организиран от собствениците на транспортни компании, който беше и кулминацията на кампанията. По време на протестите се промениха и част от опорните точки. Работните места, които щели да бъдат унищожени от въвеждането на адекватна почивка и заплащане за българските шофьори вече станаха 120 000. Но нека да отдадем това произволно боравене с числата на ентусиазма на работодателите в тяхната неуморна борба за благосъстоянието и работните места на шофьорите. Не можем да подминем обаче откровените лъжи на транспортните босове, услужливо и безкритично разпространени от всички големи български медии, които по този начин се превърнаха в поръчков генератор за фалшиви новини.
Докато някои медии започнаха да съкращават сроковете за прибиране на българските шофьори, предвидени в новия регламент други дадоха гласност на лъжите на работодателите, относно заплатите в сектора (сутрешния блок нa bTV 05.06.2018), както и на измислената от българските работодатели европейска конвенция, според която работниците уж били носили отговорност при кражба на стоката, която превозват. Всички медии обаче спазиха стриктно правилото, да отразяват само едната страна, тази на работодателите и не дадоха гласност на нито един застъпник на новия регламент. Нито един журналист не погледна критично и на заплахите от фалит, разпространявани от шефовете, колкото и неадекватно да звучат де, при положение, че българските компании, независимо от новия регламент, запазват най-важните за „конкурентноспособността“ си качества, като това, че дават най-ниските заплати и плащат най-ниските осигуровки. Не подложиха на съмнение дори смехотворните изявления на транспортните босове, че било невъзможно да осигурят нощувки за работниците си, защото в Европа нямало достатъчно хотели.
Депутатите също бяха основен играч в кампанията, като както винаги доказаха, че когато става дума за защита на интересите на бизнеса, те мобилизират цялата креативност, на която са способни и организират всевъзможни медийни каскади. Транспортния министър, И. М., заяви, че и той щял да стачкува , заедно със собствениците на транспортните компании, а евродепутатът от групата на ЕНП А. Н. тръгна с ТИР из Европа, за да докаже, че мерките за защита на правата на работниците са неприложими.
Кулминацията на кампанията бе на 17 Май, когато транспортните компании изкараха стотици камиони и автобуси на протест в София, като преминаха през „Цариградско шосе” и образуваха километрични колони от камиони и автобуси. Транспортните босове бяха поръчали и гигантски транспаранти с куриозни надписи от рода на „Макрон=дискриминация“. Това бе и върховата точка на медийната пропаганда, като всички новинарски емисии, дискусионни студия и сутрешни блокове бяха заляти със сълзливите обяснения на шефовете, които изкараха и последния коз от ръкава си – ако ЕС приемел регламента за подобряване на условията на труд, те щели да инициират референдум за излизане на България от ЕС. Вълни от солидарност заляха целия политически и икономически елит в страната, докато шофьорите и милионите обикновени български граждани стояха и гледаха в ступор цирка, който се развихря пред очите им.
Спасяването на българските шофьори от елементарни условия, като душ и легло, изведнъж се превърна в общонационална кауза, обединяваща всички политически сили и бизнеса. И тъй като говорим за общонационална кауза, естествено бе и включването на онези патриотични елементи от политическия елит на страната, способни да придадат национален патос и на най-низките олигархични страсти. Евродепутатът от ВМРО Ангел Джамбазки нахлу ударно в медийното пространство, като намекна, че ако условията на труд на българските работници бъдат подобрени, те може да станат шофьори в Турция, и че ще организира протест в защита на транспортните босове в Брюксел. Евродепутатът А. Н., който от началото на кампанията бе начело на безчетните редици от политически безгръбначни отдали се духом и телом на каузата на бизнеса, не остана по-назад и заяви, че единствената дума, която описва самоотвержеността на политиците в борбата срещу правата на работниците е „опълчение“.
Такава бе атмосферата до вчера, когато стана ясно, че голяма част от предложенията, срещу които българските превозвачи протестираха, отпаднаха по време на обсъжданията в комисията по транспорт в Европейския Парламент. Нито една медия не се реши да покаже гледната точка на работниците, които са за предложенията, като освен жалък лобизъм, фалшиви новини и манипулации, медиите ни направиха свидетели и на грозни репортажи, в които видяхме работници, обградени от своите шефове, гледащи ги строго, докато те дават интервюта в тяхна подкрепа. Грозна бе и позицията на синдиката на транспортните работници – фалшива организация под контрола на собствениците, в която, куриозно, се оказа, че доскоро са членували и самите собственици, в която лидерите на синдиката обявиха, че предоставят членовете си на разположение на шефовете, които да ги употребят в защита на своите интереси. Грозно, но отрезвяващо! Подобни кампании ни дават да видим нагледно, кои са силите, изправени срещу работещите хора в страната и как те са готови да преодолеят всичките си дребни противоречия и конфликти, когато стане въпрос за защитата на свещенното право на бизнеса, да изсмуква печалби на гърба на работниците.
AddThis Sharing Buttons
Share to FacebookShare to TwitterShare to ИзпринтиShare to FlipboardShare to Още...362
Николай Гайдаров

6+
06.06.2018 10:31
6+
Росен Димитров - Рошко

.
06.06.2018 12:30
ФАКТИ
Конфликт
6 Юни, 2018
Подведоха ли евродепутатите премиера?

А. Н.
евродепутат от ГЕРБ
Това, което, според мен най-пълно обрисува случилото се в комисията по транспорт днес, е абсолютна и безусловна капитулация на пакета “Макрон” и пълна победа за българската позиция тук. Отпадна тоталната забрана за използване на кабините на камионите за почивка. Отпадна и изискването на всеки три седмици шофьорите да се прибират вкъщи, а също така и намерението на Комисията международните шофьори да попадат в обхвата на Директивата за командированите работници - с други думи на всеки 72 часа, прекарани в някоя страна членка да бъдат налагани местните изисквания и местното законодателство.

П. А.
превозвач
Новите промени в пакет „Мобилност“ влошават условията за българските превозвачи. Мисля, че евродепутатите са подвели премиера Б. Б., казвайки, че сме постигнали победа. В момента сме в по-лоша ситуация от преди, защото предишният вариант беше, че шофьорите се прибират на 3 седмици, а камионите остават, докато сега камионите трябва да се прибират на 3 седмици с товар до България и да излизат с товар. Това е измислица на чиновниците, която е много лоша за нас. В първия момент и ние недоумявахме какво се случва, тъй като очаквахме, че с приетата декларация за шофьорите ситуацията ще се подобри, а сега излиза, че с новия вариант, дори и камионът да се прибере празен, не се признава, че се е прибрал.
Селянина

Те ти булка Спасовден... Кът не разбираш от добро ...
06.06.2018 12:48
Те ти булка Спасовден... Кът не разбираш от добро - яж дърво...
Росен Димитров - Рошко

Спре се кранчето на лекарите - недостиг на лекари....
06.06.2018 16:47
Спре се кранчето на лекарите - недостиг на лекари. Спре се кранчето на МВР, недостиг на квалифицирани кадри. Са се посяга на кранчето на транспортния башибозук - шорефите щели останат гладни, рийшшш. Туй най-големия проблем... Айде, бе!!! :))))))))))))))))))))))))
Росен Димитров - Рошко

Ний кат' вием от десет гОдин' кът сарански мечки, ...
06.06.2018 18:27
Ний кат' вием от десет гОдин' кът сарански мечки, някой дън' на съжали или застъпи за нас?
Росен Димитров - Рошко

Интересното е, тоз Новаков как обясняваше, че часо...
06.06.2018 20:30
Интересното е, тоз Новаков как обясняваше, че часове преди гласуването не стигали 2 гласа и как той с неговите лични качества убедил членовете на комисията да подкрепят.....нещи което ебава мамата на всички.
Ма три седмици няма как да се прибират камионите в България с товар. Изчезват тези превозвачи. Отпада и задължението за прибиране в дом, паузите могат се ползват в кабината и заплащането в международния си остава както в стеаната на работодателя.
Финт на който и Меси ще завиди. Няма източни превозвачи, а шоферите ще си мизерстват както преди, но при други работодатели...
Don Juan d`Emporda

.
06.06.2018 21:10
Според мен биха камбаната преждевременно.
Първо:
Оказа се, че нещата не са така, както ги представиха в еуфорията си.
Второ:
Ако се прочетат внимателно приетите текстове ще се види, че почти нищо не е отпаднало.
Трето:
Мисля, че влиянието на страни като Франция, Германия, Белгия и Холандия се подценява и това ще се разбере.
Четвърто:
Настоящето гласуване е в Транспортната комисия, но решителното гласуване ще бъде в Европейската комисия, а там, чисто аритметично, политическото и национално представителство е друго.

Май-май някои ще се чудят оти са ручали жабетата. Най-вече от колегията, които се развяваха по Цариградско шосе с раздадените им плакатчета.
Прави ли ви впечатление, че нашенските ''победители'' все по-рядко споменават интересите на шофьорите, но непрекъснато реват за корпоративните си интереси.
Е, преповтаря се дежурния рефрен - 120 000 щели да останат без работа и семействата им - обречени на глад! Хахахахаха...
Валери Цветанов (Driver1)

Така де, нищо не се променя. Всички искания на наш...
06.06.2018 21:30
Така де, нищо не се променя. Всички искания на наште ора са изпълнени. Даже и добавено едно-камуона на три седмици вкъщи....
Тва го чухза пръв път преди 7-8 години и невярвах, че е възможно. Един дрът испанец ме увещаваше , че ше стане.
Don Juan d`Emporda

.
06.06.2018 21:41
Ако горното е някаква ирония към това, което написах, малко не я разбрах...
Валери Цветанов (Driver1)

Нема ирония. Сок от арония не харесвам. С тва за п...
07.06.2018 00:56
Нема ирония. Сок от арония не харесвам.
С тва за прибирането на камиона утепаха всичкото транспорт.
Don Juan d`Emporda

Кои текстове са приети? Къде. Ги пише?
07.06.2018 00:57
Кои текстове са приети? Къде. Ги пише?
Don Juan d`Emporda

Абе карай...
07.06.2018 01:10
<празно>
Валери Цветанов (Driver1)

Никой не е утрепал никакъв транспорт. Никой няма ...
07.06.2018 09:19
Никой не е утрепал никакъв транспорт.
Никой няма намерение да принуждава някой да фалирва.
Целта е една единствена!!!!!!!!!!!!!
Да се научат всички , че трябва да спазват правилата,
определени от мощните икономики които им дават работата.
Друго всичко , и особено казано и оревано от българските чорбаджи-кръвопийци е ..........мижи да те лажем.
Николай Гайдаров

Светло бъдеште
07.06.2018 09:26
че карат Турция ИРан и СССР и немат грижи
vincent vega

Никой няма да принуждава никого да фалирва. Доста ...
07.06.2018 10:40
Никой няма да принуждава никого да фалирва. Доста смело изказване.
Глей ся, 2007 година има едни правила и ставаме член на Евросъюза. Изведнъж на големите икономики тез правила им стават неудобни. И обявяват ново раздаване на картите. Все едно двама осмокласници да играят белот срещу двама първолаци. Кога малчуганите имат добри карти се разваля раздаването и бой зад вратъ.
Когат французите продаваха захар на Балканите ПОД себестойност беше свободен пазар. Когато бг превозвач предложи конкурентна услуга е социален дъмпинг.
Да поясня, лично аз ще имам изгода да бъдат ограничени източноевропейските превозвачи в дейността си.
А с нововъведено правило, разбира се, не е сигурно, но ниво комисия минало—на три седмици разтоварване или товарене в страна по регистрация силно се регулира един пазар претендиращ да е свободен. И с тази регулация много малки фирми ще загинат, големите ще си върнат транспортните подразделения обратно и за държавата и народа български ще остане един голем фуй.
Don Juan d`Emporda

Сега почти разбрах какво иска да каже бай ти Иван
07.06.2018 12:16
Само, че защо ми се струва че тази позиция подхожда повече за затворения форум на оплакващите бъдещето на бизнеса си? Все си мисля, че тук е мястото в което пишат шофьори, не че не се натрапват един-двама от другия бряг...
Както и да е...
Никъде не е отбелязвано и декларирано, че правилата няма да се променят. Примерите от 2007г. насам, че и от по-рано са безбройни, но чак сега нашенските хитреци изквичаха на умряло! Защото искат само меда от еврочленството, но жилото е за другите.
Примерът с евтината френска захар (ако изобщо е имало такова нещо)е несъпоставим.
Ако французите са произвели евтина и с конкурентна цена захар, то е защото са били ефективни в производството и, но не са ощетявали цинично работниците си. Там това е невъзможно.
Нашенските единаци нито са по-ефективни и организирани в транспортите, нито имат опита и материалната база за да бъдат адекватни.
Единственото им предимство е безогледното ограбване на вече положен труд, неплащане на данъци, осигуровки, чрез ощетяване именно на шофьорите.
Не виня само тях. Просто похапват от баницата...
И когато виждат, че баницата може да им се изплъзне - квичат до небесата!
При това - цинично въвличат и колеги в защита на корпоративните си интереси. Е, това е парадоксалното.
Например:
Ако досега шофьорът е работил 3-4-5-6 месеца вътрешно, без прекъсване, дали ще има против по новите правила да може да заяви на работодателя си, че след третата седмица желае работодателят му да го прибере в България за почивка и това да е задължително за същия?
Кой шофьор от работещите вътрешно ще има против да получава дневната ставка, колкото на колегите си от страната в която работи? А не минимална заплата със съответните осигуровки върху минимума?
По третата спорна регулация - задължителното преспиване в хотел и аз съм с големи резерви. Не виждам това да е осъществимо на достатъчно места в близко бъдеще. Имало условия за оборудване на такива места с камери, охрана и пр.
Мен ме ограбиха на паркинга на бензиностанция в департамент du Var във Франция осеяна с камери и осветена като ден.
Освен това има да се синхронизират и с условията на застрахователите. Не го виждам да стане скоро. Ако въобще стане.
Валери Цветанов (Driver1)

Сега ако обясниш и как една стока или услуга произ...
07.06.2018 15:21
Сега ако обясниш и как една стока или услуга произведена/извършена в условията на Франция може да с по-ниска себестойност от същата в условията на България ще те призная..не говорим за върхови технологиио, за захар, бетон,картофи.....
Don Juan d`Emporda

.
07.06.2018 15:37
Са, ако ми кажеш как при български минимални заплати, спестени осигуровки, неплащани и удържани заплати, плосък данък и още екстри, българския превозвач, твърди, че е на ръба на оцеляването и щял да фалира. Пък, да речем, френският не фалира, а плаща като поп! Попитай мосю Селянина и за социалната сигурност там. Защото, иначе, нали знаеш какво могат френските Транспортни синдикати? Ако не знаеш, ще ти кажа - блокират и парализират страната за дни, а не развяват раздадени им мижави плакатчета, построени в колонка като пред кланица.
Затова Франция е Франция.
Валери Цветанов (Driver1)

Пак не разбрах за захарта как става по -евтина с ф...
07.06.2018 16:19
Пак не разбрах за захарта как става по -евтина с френската социална систвма.
Ся ща питам едни работи за испания. Защо в испания има криза за прясно мляко
Дългогодишна.
Щото има съсед който го произвежда. И на испания са и отрязали квотите за мляко и е принудена да внася. Тез правила не могат да се променят.
Подобно е и с виното, извити ръцете да се продава испанскотовино с цистерни на французи. Тез правила не може да се променят също. Разпитай малко, светът не е само пайпорта. Всеки отрасъл в който имат стратегучески интерес бива узурпиран с регламенти и директиви.
Тва, че има криза за мляко не означава че в меркадоната няма мляко за двцата....
Don Juan d`Emporda

.
07.06.2018 16:52
Със сигурност ми е известно, че светът не е само Пайпорта. Що за глупост е това? Но тъй като нещата може да станат лични, по-добре да спрем. Но не е зле д си спомниш след време какво съм написал в първуя си коментар.
Валери Цветанов (Driver1)

П.П.
07.06.2018 17:12
Но тъй като отидохме в съвсем друга насока, ще кажа и за млякото.
Самият аз не пия мляко и не съм се интерсувал от ''затрудненията'' на испанската държава в тази област, но в семейството ми се купува и употребява доста.
Впечатленията ми като незаинтересован наблюдател, че за дефицит не може и дума да става.
Във всяко супермеркадо се предлагат поне по десетина вида млека и то, от различни испански производители. За пръв път чувам за някакви проблеми с млякото. За сирената пък да не говорим - ще почнат да се конкурират и с Франция.
Би трябвало да знаеш, че предвид климатичните условия в страната, говедовъдството е не дотам развито, както в овцевъдството в Паис Баско, да речем.
Но...дотук с млечната тема.
Валери Цветанов (Driver1)

    Остави своето мнение по темата ...    
| Начало | Регистрация | Общи условия | Правила за личните данни | За контакти и оплаквания | ©  Speditor.NET 2005-2025