driverbg.net | bgdrivers.net
ON THE ROAD ... !
СТРАНИЦАТА ЗА БЪЛГАРСКИТЕ ШОФЬОРИ
| Начало | Всички теми | Търсене | Нова тема | Вход
<< Обратно в темите
 
 
ТЕМА

Колани
20.09.2013 15:40
Кажете ми колко колани трябваше да има в камиона:12 или 16
Радослав Георгиев

Палети....
20.09.2013 15:41
И на едно европале колко колана трябва да му се сложат?
Радослав Георгиев

Изискваанията са минимум 12 броя и не какви да е т...
20.09.2013 16:23
Изискваанията са минимум 12 броя и не какви да е там...В грамотните фирми като получиш камиона и ремаркето дават 15 бр колани /нови/ ,две преградни дъски и комплект пластмасови ъгли и комплект латексови постелки ...Не знам точно какво те мъчи ама това е истината...
Владимир Велков

... на метър - колан,
20.09.2013 16:50
така го знам аз. Веднъж издавах колани на ОПЕЛ, тъй като прикачих рем. с вече поставени колани и шаизето искаше да имат ''етикет'' до куката, с надпис ''2500''. Няма ли едно от двете, шаизе и век.Това от дядо Тодор - късмет млади момко!!!
Тодор Тодоров

Тоше сега надписаа поне за Германия и Австрия е''5...
20.09.2013 18:27
Тоше сега надписаа поне за Германия и Австрия е''5000''...Да не си почнал да забравяш вече ха ха ха
Владимир Велков

Това дето му викаме ПРОФЕСИОНАЛНА КОМПЕТЕНТНОСТ.По...
20.09.2013 18:32
Това дето му викаме ПРОФЕСИОНАЛНА КОМПЕТЕНТНОСТ.По време на курса трябва да Ви покажат как се връзват различните видове товари има си образци.А съм сигурен Радославе ,че го имаш картончето ама изобщо не си стъпил в часовете за обучение...Демек просто си го купил тоя курс като повечето колеги...Мисълта ми ее ,че ако всичко си е каато при нормалните хора сегаа немаше да задаваш глупави въпроси...Успех...
Владимир Велков

ВЛАДО,
20.09.2013 18:47
преди 2 год. издавах колани, не съм забравил -така ги искаше швабата. Аз имах само няколко с 2500, другите с 2000 и без надпис/липсваше ''тикета''/
Времената се менят, изискванията все по-вече и по- големи...
Тодор Тодоров

2
20.09.2013 18:55
По германски стандарт-на 2 тона товар минимум 1 колан
h tsonev

БЛАГОДАРЯ НА ВСИЧКИ..............Г-н Велков
20.09.2013 20:32
Благодаря на всечки за изчерпателния отговор...
До колкото до мен и това защо питам за коланите е,че се интересувам защото мисля да почвам да карам....
А защо само мисля и до сега не съм карал:Ми защото Аз имах едни добри парици донесени от чужбина и ей така просто ми хрумна да се направя на гъзар и да си искарам всичките категорий.кАТО ИЗОБЩО НЕ СЪМ СМЯТАЛ ДА СТАВАМ ШОФЕР НА ТИР.
Нито един изпит не съм си купил.Минал съм на листовки и нито веднъж не съм късан....
А КОЛКОТО ДО ТОВА ДА ЛИ СЪМ СИ КУПИЛ ПРОФ.КОМПЕТЕТНОСТ....НЕ НЕ СЪМ ....НО ПРОСТО НИ ДЪРЖАХА ПО 4 ИЛИ 6 ЧАСА МИСЛЯ В ЕДНА СТАЯ.ПРОЖЕКТИРАХА ПО ТЕМАТА,НО НА МЕНЕ КУРВИТЕ МИ БЕХА ПО В ГЛАВАТА....
А И АЗ С. Т. ЧЕ НАУЧАВАМ,МИНАВАМ ТЕСТА И ПОСЛЕ КАТО НЕ ГО РАБОТИШ ТОВА НЕЩО СЕ ЗАБРАВЯ...А СИГОРНО НЕ СЪМ САМО АЗ ТАКА.....
ЕДНО Е НА ТЕОРИЯ ДРУГО Е НА ПРАКТИКА....
БЛАГОДАРЯ НА ВСИЧКИ ОЩЕ ВЕДНЪЖ....ЛЕКА И БЕЗ АВАРИЙНА.....
Радослав Георгиев

искали са ми и 19
20.09.2013 21:15
принципно 12-13 е Желателно
ако се наложи да тураш оште купуваш
в края на крайштата камиона нее склад за колани
и за финал никъде ама никъде не съм чел за броя на коланите колко по закон и тнт

vincent vega

Я като сме тръгнали посока Проф. Комп. да минеме и...
20.09.2013 21:45
Я като сме тръгнали посока Проф. Комп. да минеме и през ADR, та споделете:
Катам ADR - Tunnel Restriction Code: 3 (E). Мога ли да премина през тунел обозначен с ''D''?
Росен Димитров - Рошко

......
20.09.2013 22:07
Tи си велик можеш да минеш и над него! ! !
Николай Топански

Това е така, но аз питам законно!
20.09.2013 22:12
Това е така, но аз питам законно!
Росен Димитров - Рошко

Винаги ли?
20.09.2013 23:00
На празен камион ли се искат колани или с товар?! Проблем ли е да си с празен камион и никакви колани?
МИНКО ИЛЧЕВ

РОШАВ, НАЗДРАВЕ!
20.09.2013 23:23
Извини ме, но за разлика от тебе, аз не се заяждам а, не ти разбрах питанката, писал си ''КАТАМ'' грешка ли е, КАРАМ ли си искал да кажеш? И кажи къде се намира този тунел с това обозначение? Возил съм мнооо АДР /само в НОРВЕГИЯ не съм бил/ но не съм го ''атакувал'' този / или мнооо ми се е спяло и не съм видял знака...:))))
Тодор Тодоров

Естествено че е грешка, ти малоумен ли си? Kenned...
20.09.2013 23:53
Естествено че е грешка, ти малоумен ли си?
Kennedy Tynnel - Antwerpen
Некое друго въпросче? А отговор да чекам ли?
Росен Димитров - Рошко

Клас 3-Запалими течности. Харната рикия тоже требе...
20.09.2013 23:57
Клас 3-Запалими течности.
Харната рикия тоже требе да е запалима-да праи синкав пламик))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
Георги Иванов Мичев

Не е клас а е код 3, Мичееееееееев, Мичев... :))))...
21.09.2013 00:09
Не е клас а е код 3, Мичееееееееев, Мичев... :)))))))))))))))))))))))))))))
Росен Димитров - Рошко

Абе не ведньж сьм минавал през Кенеди-ма с фригото...
21.09.2013 00:12
Абе не ведньж сьм минавал през Кенеди-ма с фригото-знака го знам де.
Георги Иванов Мичев

Доколкото си спомням в момента това беше определен...
21.09.2013 00:37
Доколкото си спомням в момента това беше определени ограничения и правила за преминаване за тип превозни средства-конкретно посочено в допьлнителна табела.
Георги Иванов Мичев

Roshaw
21.09.2013 00:40
НЕ пропускаш възможност да ме се присмиваш - да ти по садя един бор в задния двор!!!:))) ЕТО виждаш, че и други не са те разбрали - ами пиши на шофьорски език бе ''професоре'':)))
Тодор Тодоров

НЕ чекаи отговор,
21.09.2013 00:45
ще спим вече. А та този тунел НЕ съм минавал сега го чувам от тебе. И като стигнеш до него, ко праиш че Фъркаш ли или ще завъртиш на ''пета'' и с/у движението и обратно...:)))
Тодор Тодоров

Не че не сте ме разбрали, а не знаете за какво иде...
21.09.2013 00:56
Не че не сте ме разбрали, а не знаете за какво иде реч! Споко, аз го научих на 40 години и малък стаж, за вас има време... :)))))))))))
Не ти се присмивам, ма само като погледнеш клавиатурата Р е точно до Т и после изречението ми, не ти треба повече от едноцифрено IQ да разгадаеш грешката.
Росен Димитров - Рошко

Не се джафкайте де
21.09.2013 01:13
Аз одма чактисах за кво дума Росен ма се бьзгам де.
Добре де по смисьл значението не е ли горе доле тва де писах по горе.А за IQ-то-то верно е неква мерка за акьл багажа-ма пьрво онлайн тестовете повечето за да си видиш резиля искат да платиш нещууу-не сичките де-примерно ако некой дьрт пергиш кьт менека да речем му е показало нейде си 166 коефициент-преди мало известно време де-тва значи ли че он е по по и най-а другите тьпанаре-и да си вирим ли гагата зарад тва?))))))))))))))))))))
Георги Иванов Мичев

Аз пък няма да спя, защото като ми завърши 9-ката ...
21.09.2013 01:13
Аз пък няма да спя, защото като ми завърши 9-ката само трябва да се преместя от Локерен на Вемарс за 52 часа пауза, а там няма нет, само скайп...
А туй де питаш - преди да стигнеш тунела има достатъчно указателни табели отде се заобикаля. ;)
Росен Димитров - Рошко

Нали и аз тва рекох-ограничения за категории МПС-т...
21.09.2013 01:26
Нали и аз тва рекох-ограничения за категории МПС-та и допьлнителни указателни табели-нещу такова.
Георги Иванов Мичев

До колкото има спомен, този въпросния тунел е плат...
21.09.2013 01:40
До колкото има спомен, този въпросния тунел е платен, и наистина има доста знаци, за забрана на АДР! Ама не помня какъв точно АДР е забранен!
Vladimir Wasilev

Преди да продължите с догадките ми прочетете отнов...
21.09.2013 02:06
Преди да продължите с догадките ми прочетете отново въпроса и го асимилирайте! В него НЕ се съдържа ''въпросния'' тунел. Баси не мога да повярвам, че има нещо неясно - супер елементарен е! Ако светофарът свети *** имам ли право да премина... :)))))))))))))
Росен Димитров - Рошко

Цитирам гатанката Катам ADR - Tunnel Restriction ...
21.09.2013 02:37
Цитирам гатанката

Катам ADR - Tunnel Restriction Code: 3 (E). Мога ли да премина през тунел обозначен с ''D''?

Нема е думичката семафор-и на инглиш па е тьй налиии
Георги Иванов Мичев

Превода май е- Код ограничаващ преминаването през...
21.09.2013 03:06
Превода май е-

Код ограничаващ преминаването през тунели: 3 (E).

По памет-у момента
Георги Иванов Мичев

Започвам да разбирам Киро от Владая на какво се пр...
21.09.2013 09:40
Започвам да разбирам Киро от Владая на какво се противи... :)))))))))))))))))
Росен Димитров - Рошко

Оооо, САШЕЕ,
21.09.2013 10:41
рано си се наспал бе?
КИРЕТО треее да стане депутат и да направи предложение у парламентУ, за нов закон. Да вземат на всички над 55 г. ТАПИЙТЕ и да одат да пасат овците.
Рошав, ами то половината ти въпрос на чуждоземски език бре - как да те разбера ко си ми рекъл. Не съм чувал за категорий 3/Е/. СВЕТНИ ни, нали виииш, че не е ясно и на други, а ма ха, дЪн ти посадя още един бор сабахлеим Аааа?! :))))
За твое сведение, 82 или 83 г. товарих от Антверпен химикали за Ирак, фирмата се казваше ''СИБЕЛКО ШАНС'' - според тебе и Владаиския, може да сме изкукали, АМА за първи път ходих тогава в Антв. и още помня.Силно впечатление ми направи един надпис на руски, ''МОРЯКИ ЕТО ВСѝО ДЛЯ ВАС''. Бях новобранец тогава на 2 г. с ''ФЕРАРИ'' като тебе. На този паркинг /ако си там дето каза/ трябва да има една твоя наборка с червена коса, хигиенистка - като искаш ключа за банята, може да се договорите да ти изтрие гърба... само да не я объркаш, може да има и други с червени коси.
Тодор Тодоров

Не съм лягал щом видях WEP-net. Тоше, на теб на ка...
21.09.2013 11:18
Не съм лягал щом видях WEP-net. Тоше, на теб на какъв език ти пишат ЧМР-тата, бре? Как и да е, виж Мичев веднага е попитал чичко гугъл и разбра че е забрана. Как и да е.
Значи тунелите ограничаващи преминаването на ADR товари са разделени в четири категории - A, C, D, E, според UN номера и се записва в ADR - документа. А-то - е най-либерален и там само с ядрена бомба не можеш да фленеш. Е-то, пък е най-рестриктивен /тази дума да я превеждам ли?/, т.е. в него и да пръцнеш немойш. Обратното, ADR-a който возиш - най-опасен е А, пък най-безопасен е Е.
В тунел обозначен с D може да мине само Е, както в моя случай, а в С-то каквито са повечето минаваш и с Е и с D. Дъл стана ясно, ако не е, по-ясно немойм! ;)
Росен Димитров - Рошко

относно тунелните ограничения
21.09.2013 11:24
Относно гатанката-ако возиш товар АДР с тунелно ограничение (Е) следователно можеш да минеш през тунели с знак(ограничение):A;B;C;D.
Отделно от това обаче към всяка фирма която дава за превоз АДР трябва да има консултант а също и фирмата превозвач си има консултант по АДР и той трябва да определи маршрута.Това се налага за да може да се съгласува с шофьора не само минаването през тунелите а и къде ще се паркира за почивка и т.н.
Georgi Petrov

Излъгах! През А-то можеш и с ядрена бомба да минеш...
21.09.2013 11:37
Излъгах! През А-то можеш и с ядрена бомба да минеш. Това е малко нон-сенс, защото едва ли ще видиш такъв тунел обозначен с А - просто ще липсва знак за ограничение...
Георги, а през тунел обозначен с D/E при какво условие мога да премина с товар обозначен с D?
Росен Димитров - Рошко

Росене ти за ADR консултант ли учиш ? Вярно,че тов...
21.09.2013 12:07
Росене ти за ADR консултант ли учиш ? Вярно,че това се учи на курса ,но дай да не ядем хляба на консултантите.Като си натоварен с ADR и имаш маршрут караш по него , защо трябва ти да си блъскаш главата от къде трява да минеш.
DANAIL YOTOV

А бе, РОШАВ,
21.09.2013 13:29
аз не случайно ти казах, че си П. В.!:))) АМИ мойте даскали до сега не са ме учили на това бре,те само прибират парата, в МАТ-а е безплатен, само за първата караме курс, после /вадят нова/без изпити и така докато си там.ЕЙЙ, щях да се пенсионирам НЕнаучен за тия пусти тунели бре. Не се бъзикам сега чувам, че имали категория,ще гледам вече. Скоро минавах Монтбанд с хладилник - без да съм АДР, там се минава с конвои. Дето казах, че ме снимаха от френска страна. ИМА камери спазваите 70-те км. НИЩО не каза за наборката си, ще я поканиш ли да ти ''изтърка'' гърба или ти свидят 20€...:)))
Тодор Тодоров

бааа го, аз имам само 12 колана, ше треа да зема о...
21.09.2013 15:29
бааа го, аз имам само 12 колана, ше треа да зема още.
Ми тия с хладилниците и те ли по толкоз? А бетоновоз? Ели самосвал?
Па веднъж гледах на едни наши товара го връзвали немците у фабриката-беа турили 30 колана, ся 30 ли треа да имам?
И всъщност това не е ли грижа на шефовете ви-да знаят с какво оборудване да ви пратят да товарите?
Оно Винсъ го е рекъл по-нагоре.
Don Juan d`Emporda

Последното де съм чул е-кога ремаркето покрива нек...
21.09.2013 15:34
Последното де съм чул е-кога ремаркето покрива некви стандарти му турят едно XL по бризента и това освобождава връзването на товара кога е на един ред. Но в случай, че има увреждане на бризента през подсилващите ленти, там де са фаща долната част на бризента у ремаркето-треа да се смени целиот бризент иначе тва XL отпада. Тва съм чул-глеам новите ремаркета идат все с тия букви по тех, некой по-запознат мое да светне аудиторията за верността на тези твърдения.
Don Juan d`Emporda

Я не съм чул за тея брезенти Хуане...Ама си връзва...
21.09.2013 17:08
Я не съм чул за тея брезенти Хуане...Ама си връзвам яко оти с тия 2500 оборота на мотара мое го лиснем некъде,па и ме се не плащат глоби за простотий.Така казали хората -така да бъде,какъв е проблема...
Владимир Велков

Данаиле, аз истински ADR не помня да съм возил пов...
21.09.2013 18:13
Данаиле, аз истински ADR не помня да съм возил повече от еднъж-дваж, все такъв де не се иска ни сертификат, ни да отваряш табелите, в най-лошия случай само лепенки.
Само веднъж на Луфтханза Франкфурт ми искаха свидетелството и ми направиха щателен контрол на екипировката и туй то. Само там пишеха точките/количеството опасен товар. Знаете над 1000 си е истински ADR както аз му казвам - отворени табели, салтанати.
Това за консултанти, маршрути, ала-бала не съм и чул. Даже за тоз последния и диспонента не знаеше.
Като ме видя с лепенки и се учуди.
Скоро подновявах ADR-а, но нещо което не се ползва - бързо се забравя.
На Дувър ме накараха да го облепя с червени лепенки с цифра 3. Както знам трябва да е от четирите страни. Отпред отворих и табела, без да знам дали е нужно, а отзад мароканското ремарке нямаше табела. Преди да се кача на ферито, човека де ме подкани да се качвам мина и ми свали предната лепенка, пък остави отворена табелата, което доста ме озадачи.
Въобще с този пуст ADR всичко се прави през пръсти, а глобите са дзверски.
Росен Димитров - Рошко

Данаиле, аз истински ADR не помня да съм возил пов...
21.09.2013 18:35
Данаиле, аз истински ADR не помня да съм возил повече от еднъж-дваж, все такъв де не се иска ни сертификат, ни да отваряш табелите, в най-лошия случай само лепенки.
Само веднъж на Луфтханза Франкфурт ми искаха свидетелството и ми направиха щателен контрол на екипировката и туй то. Само там пишеха точките/количеството опасен товар. Знаете над 1000 си е истински ADR както аз му казвам - отворени табели, салтанати.
Това за консултанти, маршрути, ала-бала не съм и чул. Даже за тоз последния и диспонента не знаеше.
Като ме видя с лепенки и се учуди.
Скоро подновявах ADR-а, но нещо което не се ползва - бързо се забравя.
На Дувър ме накараха да го облепя с червени лепенки с цифра 3. Както знам трябва да е от четирите страни. Отпред отворих и табела, без да знам дали е нужно, а отзад мароканското ремарке нямаше табела. Преди да се кача на ферито, човека де ме подкани да се качвам мина и ми свали предната лепенка, пък остави отворена табелата, което доста ме озадачи.
Въобще с този пуст ADR всичко се прави през пръсти, а глобите са дзверски.
Росен Димитров - Рошко

Я па да Ви кажем изобщо не ща да воза АДР-и.2010 Г...
21.09.2013 18:58
Я па да Ви кажем изобщо не ща да воза АДР-и.2010 Г МИ ИЗТЕЧЕ И НЕЩА ГО ПОДНОВЯВЯМ ХА ХА ХА .Като дадена фирма предлагаща работа,изисква и АДР сертификат аз изобщо не се занимавам с тех,има хиляди фирми дето не возят отрови и винаги има работа.Ето един вариант за решаване на проблема...
Владимир Велков

Че питах Бай Гошо-Гуглето-верно си е-признавам без...
22.09.2013 01:51
Че питах Бай Гошо-Гуглето-верно си е-признавам без милиция.Ма имам питане-вьпрос.Моля сички да вденат че е вьпрос а не заяждане или иронизиране.
Та-Adr сьм возил не ведньж-с чадьр с фриго и цистерна-последно на презаверка сьм бил преди 3 години.Тва за категоризацията на тунелите по принцип знам но па специално изтеглих Adr конвенцията за превоз сьс сухопьтен транспорт-имам сьщо така и пьлните издания на Аебетри за ADR-а-основен курс-цистерни и клас 1-взривни изделия.Та искам да кажа че смея да твьрдя че никьде в тях няма тази категоризация-и сьответно ограничения-и правила за преминаване през тунелите-в нашия Закон за движение по пьтищата сьщо няма.Предполагам-и питам-ели е тва местно допьлнение кьм техния закон за движение по пьтищата-кьде точно фигурира тази категоризация на тунелите?Па ша кажа че питам-не иронизирам и не се заяждам.
Георги Иванов Мичев

Сьгласно рьководството на Аебетри -основен курс -с...
22.09.2013 02:24
Сьгласно рьководството на Аебетри -основен курс -специалните пьтни знаци отнасящи се до ППС с маркировка и сигнализация че превозват опасни товари са 4 на брой
1-Забранено е преминаването на всички ппс които са сьс сигнализация че превозват опасни товари.
2-Всички сигнализирани ппс с опасен товар трябва задьлжително да следват указаната сьс стрелка посока.
3-Забранено е преминаването на ППС превозващи взривоопасни и запалими материали.
4-Забранено е преминаването на сигнализирани ППС с опасен товар който представлява опасност за замьрсяване на водоизточници водоеми и акваториите.

ПП-Запетайкаджии-извинете ма че изтьрах запетайките.
Георги Иванов Мичев

тунелни ограничения и колани
22.09.2013 11:16
На въпроса на колегата Г. М. ще отговоря така:
Тунелните ограничения са описани в самата конвенция АДР която може да се изтегли от сайта на ИА АА.Обаче като всеки един нормативен документ в тая наша ш....а държава и този е превеждан от некое младо лъвче което срича езика на Шекспир и е виждал камион само на витрината на ЛЕГО.
Правя си труда да публикувам тази информация за да помогна на всички да знаят правилата на АДР защото глобите са много големи.Особено в Европа ,след онази трагедия преди години в тунела под МОНБЛАН,когато загиват много хора.
В Булгаристан нема тунелни ограничения щото имаме 10 тунела и те са с мизерни дължини.Та въпросните тунели се делят на 5 категории:
А-няма забрана за превоз на опасни т-ри;
В-забрана за оп.т-ри които могат да доведат до много голяма експлозия;
С-забрана за оп.т-ри които могат да доведат до голяма експлозия+изтичане на токсини
D-забрана за оп.т-ри които могат да доведат до голяма експлозия+изтичане на токсини+голям пожар
Е-забрана за всички в-ве оп.т-ри освен строго определени в-ва които са 5бр/радиоактивни материали,клинични отпадъци,диагностични проби други само по споразумение с властта.
Просто задължение на водача е когато го товарят да гледа на етикетите на палетите дали инфото върху етикета на палето или контейнера е като тази на ЧМР-то и дали маршрута по който е определено да вози/а това се прави от АДР-консултанта/съвпада с тунелните ограничения отбелязани на етикета.Отделно от това за Клас-1/бомбите/при превоза трябва да има и ескорт.Но там вече е друга бира...
пример за надпис в ЧМР:
UN1098Etil.alkohol,6.1(3)I(C/D)
това в скобите(C/D) е тунелното ограничение.
Чух че скоро ще излезе учебник с най-новите правила в АДР щото сега нашата ИА АА работи с АДР от 2009 а има по-нови условия от 2011.
По въпроса за това колко колани трябва да има в камиона ще кажа че по норматив това зависи от марката и модела на камиона а също и от якостта на опаковките.Какви колани ще сложиш ако возиш от големите /bulk/ кашони?
Дано съм бил полезен.
Georgi Petrov

Г-н Петров
22.09.2013 21:51
Благодаря за изчерпателния отговор.
Като не знае човек-или е неуверен трябва да пита.
От една гатанка-на колегата Росен-докьде стигнахме-с познанията-остава някой да сьбере куража и да отговори най накрая))))))))))))))))))))))))))))))))))
Георги Иванов Мичев

До всички колег
22.09.2013 23:56
от 15 септември се изисква зимно оборудване+гуми глобата в Австрия е 135Е
Zahari Bachev (Hogan68)(Bace)

    Остави своето мнение по темата ...    
| Начало | Регистрация | Общи условия | Правила за личните данни | За контакти и оплаквания | ©  Speditor.NET 2005-2025