| Начало | Всички теми | Търсене | Нова тема | Вход << Обратно в темите
ТЕМА
Спор |
| Колеги има тук един спор с колега а именно до като се редиш на граничен пункт на какъв знак трябва да е тахографа според мен наа чукчета както при товароразтоварна деиност а тои ме убеждава че не е така аз така карам и нямам проблеми ама знам ли требвало да съм на квадратчето ама това е като си на разполажение има ли го някаде точно написано да го копирам имам бас за едно добро уиски
|
|
Като си на опашката е изключено да си на чукчета з... |
| 20.01.2013 01:22
|  |
|
Като си на опашката е изключено да си на чукчета защото не извършваш абсолютно никаква друга дейност, просто чакаш. Според мен и легло и на разположение биха били еднакви, но за това едва ли някой ще ти направи проблем. Когато слезнеш от камиона за да оправяш документи, да отваряш товарното помещение или нещо подобно трябва да си на чукчета. Е те тук със сигурност може да имаш проблем, особено ако си на легло и особено при унгарци ако те хванат на място. |
|
Роско да питам нещо... На новите камиони с дигатал... |
| 20.01.2013 11:56
|  |
|
Роско да питам нещо... На новите камиони с дигатал дето са,като спреш за повече от минуута и автоматично си прехвърга на пауза...и за това ли ще ме глобат хехе хе |
|
В. В. |
| 20.01.2013 12:10
|  |
|
''На новите камиони с дигатал дето са,като спреш за повече от минуута и автоматично си прехвърга на пауза...''
Сигурен ли си,че без да го ''гасиш'' минава на легло.
Виждал съм МАН - с шайба, Евро 3, в момента в който спреш и минава на легло.
За глобата не е проблем, нали шофьора е сложен да прави някой неща. А не, да вика: ''Ма то така стана.'' |
|
Минко, на Владо целта му беше да се зачекне нещо, ... |
| 20.01.2013 12:51
|  |
|
Минко, на Владо целта му беше да се зачекне нещо, не да даде мнение. Аз съм писал по-горе какво според мен биха подминали с лекота и за какво биха се заяли стига това да им е целта. Понеже не е пред мен 561, някой може да помогне да различим дневната и седмичната почивка от почивка по време на работа, като ги цитира. Мисля, така ясно ще се разбере, че не е никакъв проблем висенето на опашката да се приеме за почивка по време на работа, но за други дейности /чукчета/ ъПсурт! |
|
Трябва да е на чукчета |
| 20.01.2013 13:24
|  |
|
защото ако е на легло не ти се зачита за почивка.ако те спрат в унгария за проверка и сложиш легло ще те глобят.трябва да е на чукчета.то е писано че за проверка от контр.орган,изчакване и т.н.се поставя в положение друга работа-чукчета. |
|
Някой извадки |
| 20.01.2013 13:33
|  |
|
Член 6 5. Водачът регистрира като друга работа всяко време, прекарано съгласно описаното в член 4, буква д), както и всяко време използвано за управление на превозно средство, използвано за търговски операции, които не попадат в обхвата на настоящия регламент, и регистрира всички периоди на разположение, съгласно определението в член 15, параграф 3, буква в) от Регламент (ЕИО) № 3821/85, от неговата последна дневна или седмична почивка. Тези записи се вписват ръчно на регистрационен лист, на разпечатката или като се използват устройствата за ръчно въвеждане на данни на записващото оборудване.
Член 4 д) ''друга работа'' означава всички дейности, които са определени като работно време в член 3, буква а) от Директива 2002/15/ЕО, с изключение на ''управление'', включително всяка работа за същия или друг работодател в транспортния сектор или извън него;
Директива 2002/15/ЕО Член 3 Определения За целите на настоящата директива: а) ''работно време'' е: 1. в случай, че работниците са мобилни: времето от началото до края на работа, през което мобилният работник е на работното си място, на разположение на работодателя и упражнява своите функции или дейности, т.е.: - времето, отдадено на всички дейности в областта на автомобилния превоз. Тези дейности са в частност следните: (i) управление на пътното превозно средство; (ii) товарене и разтоварване; (iii) помагане на пътниците да се качат на превозното средство и да слязат от него; (iv) почистване и техническа поддръжка; (v) всяка друга работа, предназначена за осигуряване безопасността на превозното средство, неговия товар и пътници или за изпълнение на законови или подзаконови задължения, пряко свързани с извършваната конкретна транспортна операция, включително и мониторинг на товаренето и разтоварването.
|
|
Колега Анатоли, къде в темата прочете такъф казус ... |
| 20.01.2013 13:57
|  |
|
Колега Анатоли, къде в темата прочете такъф казус - ''спрян за проверка от органите''? Прости ми, но си забравих кристалното кълбо в другия камион! |
|
Минко, изключително съм благодарен за изчерпателни... |
| 20.01.2013 14:03
|  |
|
Минко, изключително съм благодарен за изчерпателния материал, що е то друга работа! Аз помолих друго защото ми се видя по-лесно, но твоя труд е безценно полезен защото обхваща и стари но действащи директиви. За да сложиш край на спора, просто цитирай и това, за което съм помолил, както и заключение от прочетеното! Благодаря!
|
|
Още нещо за напреднали:
Ако при товарно-разтоварни... |
| 20.01.2013 14:10
|  |
|
Още нещо за напреднали: Ако при товарно-разтоварни дейности се моткаме по рампата, това е ''друга работа''. Ако ни кажат иди си в кабината, ще те викнем когато приключим, това е почивка по време на работа стига да отговаря на условието за продължителността и. Ако ни кажат иди си в кабината ще те викнем в толкова и толкова часа, утре или другиден, тогава можем да преминем и на дневна/седмична почивка, стига указаното време да е достатъчно за такава! ;) |
|
скъпи ми датски колега,според унгарския регламент.... |
| 20.01.2013 14:36
|  |
|
скъпи ми датски колега,според унгарския регламент ако не си на чукчета си на 1200 евра защото докато унгареца е правил контрол на камиона пред тебе 20 минути на тебе ти отчита пауза а ти не почиваш и чакаш на опашка да дойде твоя ред ама вие там нямате унгарци и незнаете тяхния регламент (516) |
|
Рошав, |
| 20.01.2013 15:01
|  |
|
преди много години, като бях ученик в ПУЦ-а /12.-80, 03.-81г/ помня и мисля, че ни казва, че когато чакаме за да преминем дадена граница - то е чакане за оформяне на ДОКУМЕНТИ, а доколкото съм виждал стар тахограф, там май имаше нещо като квадратче /плик/. Затова /според мене/ трябва да е на квадратче /оформяне на митнически документи! КОГАТО правиш някакви ремонтни дейности по камиона или ремаркето - тогава си на чукове. А новия -Н- регламент, и аз не го знам. ЛЕКА и доходна на всички!!! |
|
Колеги, |
| 20.01.2013 15:10
|  |
|
561 е правен на крак. Когато 10 шофьора тълкуват даден казус по 11 начина - това не е ясен регламент. Та нали това е направено за шофьорите. Когато е неясно, вероятността да те глобят винаги е реална. Този регламент трябва да е точен като при математиката, а не като в литературата - свободно съчинение!
Когато си на ''на разположение за управление при нужда'' - можеш ли да си на леглото? |
|
Скъпи Чайник, Вие чел ли сте унгарския регламент, ... |
| 20.01.2013 15:48
|  |
|
Скъпи Чайник, Вие чел ли сте унгарския регламент, а българския, а испанския, а гръцкия? Лек път Ви желая, по земите, по които съм преминал хиляди километри и срещнал още поне толкова поглеждащи, проверяващи и какви ли не още. Пожелавам и на Вас да погледнете на света от колкото може повече страни!
Тоше, от това което е написал колегата в условието на питанката, аз разбирам на опашката създала се на платното за движение, което дори е обозначено със знак за трафик. То е същото когато затворят магистралата по безброй много причини. Виж, Минко е цитирал документи, прочети ги и ще разбереш! И още нещо! Държавата Швейцария е като супер маркет за граници и камиони на територията и. Затваря се вечер и се отваря сутрин, както събота, неделя и национални празници. Камионите биват запорирани там където ги хване определения час - на пътя или на границата. Нима се съмняваш, че трябва да прекараш времето си на плик, пакет, чукове, наковални или нещо подобно!?
Бомба, ас пък сам шокиран как така толкова елементарен, прос и кратак текст може да бъде талкуван по 11 начина от 10 шафиора. Изумен съм от потенцияала на гилдиата! Я споделете от къде си набавихте новото поколение смарт-кристално кълбо, че мойто почва да се затъмнява нещо... Когато си на разположение за управление при нужда, не може да си на никакъв друг знак, освен ''на разположение за управление при нужда''... :))))))))))))))))))))))) |
|
Хе хе хе браво Росене.Ама не знаех,че у Кима имате... |
| 20.01.2013 16:16
|  |
|
Хе хе хе браво Росене.Ама не знаех,че у Кима имате и такива ..КРИСТАЛНИ КЪЛБА...вълшебни де...Ще зема се кандидатирам и аз при тебе вече.Заради кълбата де ...хе хе хе И да не земеш да ми се пенявиш сега ей.... |
|
1 |
| 20.01.2013 16:18
|  |
|
edin prijtel go globixa v ispanij 2001 evro s analogov taxograv e zakasa na patj doide gvardia trafiko i go globi 4e taxografa ne e na 4uk4eta a na pauza , bjx tam li4no go vidjx s o4ite , [на кирилица] |
|
Така е и правилно са го глобили, та Минко дори е ц... |
| 20.01.2013 16:36
|  |
|
Така е и правилно са го глобили, та Минко дори е цитирал защо! Само дето темата не е за твоя приятел, нито за случки от нашето ежедневие а по точно определен казус. Ако имаш мнение по темата, с удоволствие ще го прочета! Успех! |
|
Рошав, |
| 20.01.2013 17:07
|  |
|
малко не те разбрах, ЗАЩО от цялата ЕВРАЗИЯ ти избра баш СН? АМИ след като знаеш, че митницата НЕ работи нощем, мнооооо ясно, че ще го сложиш НА шлаааааафен, а не изброените от твоя милост други дейности. |
|
Аз като за индианче |
| 20.01.2013 17:32
|  |
|
''Когато си на ''на разположение за управление при нужда'' - можеш ли да си на леглото?'' - това легло не е иконка, а си е леглото зад седалките! |
|
Тоше, не знам ти защо не разбираш. Дадох пример, т... |
| 20.01.2013 18:02
|  |
|
Тоше, не знам ти защо не разбираш. Дадох пример, ти дай с друга държава. Също така ми дай пример когато си на 86-та кола на Надлаг как разбираш дали е затворена границата, дали имат проблем с компютрите, тока или бем ли го? Как и да е, що ли ми трееше се занимавам с глупости...
Ааааа Бомба, сори баце, не съм те прочел правината. Ам може разбира се, даже е препоръчително, а може и на пода да си! |
|
Тоше, не знам ти защо не разбираш. Дадох пример, т... |
| 20.01.2013 18:02
|  |
|
Тоше, не знам ти защо не разбираш. Дадох пример, ти дай с друга държава. Също така ми дай пример когато си на 86-та кола на Надлаг как разбираш дали е затворена границата, дали имат проблем с компютрите, тока или бем ли го? Как и да е, що ли ми трееше се занимавам с глупости...
Ааааа Бомба, сори баце, не съм те прочел правината. Ам може разбира се, даже е препоръчително, а може и на пода да си! |
|
Колеги, ако може коментар и от някой друг... |
| 20.01.2013 18:06
|  |
|
Колеги, ако може коментар и от някой друг... |
|
ДА, Рошав прав си, |
| 20.01.2013 18:28
|  |
|
не теАше се занимаваме с глупости...:)) До 2004 год. бачках в Горубляне и НИКОГА не съм барал кръглото джадже да го местя и НЕ съм гризвал дръвчето! НО, тогава бяха и други времената! БОМБА, /според мене/ не е толкова важно на къде е завъртяно копчето, след като имаш 9 часа покой на а-ла и никой не е дошъл да те притеснява. Друг е въпроса АКО си го дал на легло, а се шматкаш по паркина /около камиона/ и те проверят в този момент. КАЗАХ, не ми се е случвало...! |
|
Бомба, тва го бех писал и преди. Минко ако пожелае... |
| 20.01.2013 18:41
|  |
|
Бомба, тва го бех писал и преди. Минко ако пожелае може да ти копне и текста от стария регламент или сам да си го свалиш към който ни препраща новия такъв и изрично се споменава за опцията кушетка. За съжаление забравих точното място, а точно заради този въпрос се опитах да го наизустя, защото знам, че много колеги се питат и пак се стига до ЕШК. За съжаление си счупих единия ХДД, а другия без да искам си го направих на бутваща флашка, което ще рече че и от него информацията замина. Сега съм у първо отделение...
|
|
Тодоре, да го задам по друг начин - при двойка, не... |
| 20.01.2013 18:42
|  |
|
Тодоре, да го задам по друг начин - при двойка, некаращия шофьор може ли да спи на леглото. |
|
Можеш и сам на себе си да го зададеш по друг начин... |
| 20.01.2013 18:52
|  |
|
Можеш и сам на себе си да го зададеш по друг начин. Биха ли ти разрешили 21 часа работен ден и в същото време забранили да си легнеш. Да не говорим, че повечето камиони, дори са предвидили допълнително обезопасяване и преглади, но и седалките са достатъчни такива. Едно е да си на седалката, макар и с колан, друго е да си зад нея... |
|
Съгласно Регламент ЕO номер 561-2006 друга работа ... |
| 21.01.2013 10:07
|  |
|
Всяка дейност различна от управлението на МПС,така както е определена в Директива 2002-15-ЕО а именно; Товарене и разтоварване; Почистване и техническа поддръжка на МПС; Всяка друга работа,предназначена за осигуряване безопасноста на превозното средство и неговия товар или за изпълнение на законови задължения,пряко свързани с извършваната транспортна операция,наблюдения на товарене,разтоварване,административни формалности с полиция,митници и др. Периодите през които той не разполага свободно с времето си и е задължен да бъде на работното си място и да е в готовност да започне нормална работа и по специално периодите на очакване на товарене или разтоварване,когато продължителноста им не може да се предвиди предварително например преди отпътуване; Всяка друга работа за същия или друг работодател в или извън транспортния сектор |
|
Рошко сега стана ли ти ясно . |
| 21.01.2013 10:26
|  |
|
Този текст е от справочника който се дава когато се явиш на курс за професионална компетентност.Намира се на страница 39.За твое олеснение ти казвам за да ти е по лесно да го намериш.Да не се налага да ползваш навигация когато го търсиш.Лека и безаварийна. |
|
Бомба, |
| 21.01.2013 10:45
|  |
|
преди няколко години карахме месо от Испания за БГ, и двамата си подремвахме на леглото докато единия работеше. Не се е случвало в този момент да ни спират за контрол.Когато бачках по Западноевропейските линии на дядо Вили, се пусна слух, че Французите глобявали за това, НО дали е за това или, за нещо друго не се разбра. Не говоря Френски, ако можех щях да питам полицаите.Последно чувам, че НЕ можело и кафе да пиеш когато караш...? А, това в регламента не го пише - нали? Рошавия и Винс знаят западняшки езици - нека питат франсетата и споделят казаното! |
|
б) ''периоди на разположение'' са:
- периоди, разл... |
| 21.01.2013 11:24
|  |
|
б) ''периоди на разположение'' са: - периоди, различни от тези, свързани с периодите на прекъсване на работа и периодите на почивка, през които мобилният работник не е задължен да бъде на работното си място, но трябва да бъде в състояние да отговаря на всички обаждания, за да започне да управлява или да преустанови управлението на превозното средство или да извърши друга работа. В частност такива периоди ''на разположение'' включват периодите, през които мобилният работник придружава превозното средство докато то е пренасяно с ферибот или влак, както и периодите на престой на границата или поради забрани за пътното движение. Тези периоди и тяхната предполагаема продължителност се знаят предварително от мобилните работници, т.е. преди заминаване или точно преди самото начало на въпросния период, или съгласно общите условия, договорени между социалните партньори и/или съгласно законодателните условия в държавата-членка,
За Бомбата: - за мобилните работници, които управляват превозното средство в екип, времето, което прекарват седнали до водача или върху кушетка, докато превозното средство е в движение; |
|
Анатоли, горния текст има ли го в справочника за п... |
| 21.01.2013 11:31
|  |
|
Анатоли, горния текст има ли го в справочника за професионална компетентност и ако - да, на коя страница е? |
|
Заключение: широкоскроения немец би подминал с вел... |
| 21.01.2013 11:50
|  |
|
Заключение: широкоскроения немец би подминал с великодушие подробността дали тахото е на ''легло'' или на ''на разположение'', тъй като и двете се признават за ''почивка по време на работа'', но пословично педантичния унгарец с охота би те ковнал по мазолчето...
Извод: трябва да се чете, преди да се твърди! |
|
рошко нали ти написах |
| 21.01.2013 12:30
|  |
|
на стр.39 |
|
Забелязвам че бъркаш |
| 21.01.2013 12:37
|  |
|
Друга работа с период на разположение.
|
|
Анатоли, забелязвам че мразиш да се обосноваваш, к... |
| 21.01.2013 13:13
|  |
|
Анатоли, забелязвам че мразиш да се обосноваваш, както да четеш, пишеш и мислиш...! ;) |
|
Рошав, |
| 21.01.2013 15:05
|  |
|
текста който ти цитира Анатоли е от /БАСАТ/ - Българска Асоциация на Сдруженията от Автомобилния Транспорт, издадена 2010год. и със заглавие - Международни Автомобилни Превози на Товари. И наистина на 39 стр. го пише. За Ханс си прав - едва ли ще се заяжда за шайбата, но Унгарци и Испанци СЪС сигурност! |
|
Кое ''пише наистина'' бре, Тодоре? А научете се да... |
| 21.01.2013 15:44
|  |
|
Кое ''пише наистина'' бре, Тодоре? А научете се да комуникирате най-после! Следиш ли изобщо дебата? |
|
Рошав, |
| 21.01.2013 16:30
|  |
|
два пъти питаш човека, на коя страница е /кой не следи дебата бре/ и два пъти ти отговаря?! НЕ търси с кого да се заяждаш!!! |
|
Тоше, а моля ти се, ако обичаш, прочети добре какв... |
| 21.01.2013 16:43
|  |
|
Тоше, а моля ти се, ако обичаш, прочети добре какво точно го питам, флези ф час и ако не те е срам пробай пак! Поздрави и наздраве! ;) |
|
Рошав, |
| 21.01.2013 16:51
|  |
|
... вече КАЗАХ какво питаш, наздраве след малко, като се върне бабата от работа да сгрее ракакийцата!!! |
|
Тоше, там е ралта, че нищо не си ми казал оти и ти... |
| 21.01.2013 17:08
|  |
|
Тоше, там е ралта, че нищо не си ми казал оти и ти не знаеш, ма въобще, за ко думаме...! ;) |
|
Рошко |
| 21.01.2013 17:17
|  |
|
Вместо да се правиш на заинтересован тук купи си това помагало и го прочети за да си наясно с нещата.ако искаш да помогнеш помогни а недей да пречиш като не можеш.Сигурно се качваш през ремаркето в кабината ама иначе се правим на голямата работа.Бактън от сеирджии. |
|
Анатоли, ако има сеирджии в тази тема, това сте ви... |
| 21.01.2013 17:25
|  |
|
Анатоли, ако има сеирджии в тази тема, това сте вие с Тоше. Бъкел не можете да комуникирате, обаче се правите на гоуема ралта. Питах те кратко и ясно: горния текст - тоест този, който съм цитирал. Има ли го в книжката и ако го има него защо не го копира, като точно там ясно и категорично е записан казусът, за който ни пита колегата И. И. и заради който се налага да купи на колегата си шише добро уиски. Е... ти не, ама аз го направих...
П.П. Ако аз влизам през ремаркето смтени дали си успял някога да се докоснеш... |
|
Рошав, |
| 21.01.2013 17:28
|  |
|
знаеш ли - ПОБЕЛЯ ми кура от професори, като тебе,НЕ ти бие чука на едно място! |
|
Тоше, а знаеш ли, че твоя вестник съм го препрочел... |
| 21.01.2013 17:32
|  |
|
Тоше, а знаеш ли, че твоя вестник съм го препрочел илядо пати? Мен ми е интересно че се намери ли още поне един де може да се оправя с регламенти или че си останем сами с колегата с уискито, ако реши да почерпи? |
|
В крайна сметка не разбрах чакането по опашки на г... |
| 31.01.2013 20:44
|  |
|
В крайна сметка не разбрах чакането по опашки на границата като какъв вид дейност се категоризира. |
|
|